کد خبر 607621
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مرگ یک کارگر ساختمانی به دلیل فعالیت در هوای گرم خبر داد و گفت: این فرد دچار خون‌ریزی مغزی شد و جان خود را از دست داد.

به گزارش مشرق، میثم معزی با اشاره به بالا رفتن دمای هوا در شهرهای مختلف خوزستان اظهار داشت: در روزهای گذشته 6 بیمار به دلیل گرمازدگی شدید به مراکز درمانی مراجعه کردند که  یکی از این بیماران که کارگر ساختمانی بود، به دلیل گرمازدگی و خون‌ریزی مغزی جان باخت.

وی افزود: 5 بیمار دیگری که به علت گرمازدگی به بیمارستان مراجعه کردند پس از اقدامات اولیه و درمان سرپایی مرخص شدند.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: گرمازدگی زمانی به عنوان یک بیماری محسوب می‌شود که دمای بدن بالاتر از 40 درجه باشد.

وی با اشاره به علائم گرمازدگی گفت: این بیماری می‌تواند عوارض غیر قابل جبرانی داشته باشد که نخستین و شایع‌ترین علامت آن از هوش رفتن بیمار است.

معزی سر درد، سرگیجه، حالت تهوع، استفراغ، ضعف و بی حالی شدید، افزایش ضربان قلب، تنگی نفس، تندی نفس و کاهش اکسیژن‌رسانی به خون از دیگر عوارض گرمازدگی اعلام کرد.

وی درباره خطرات و عوارض افزایش دمای بدن نیز گفت: تشنج، کما و مرگ خطراتی است افراد را بعد از بالا رفتن دمای بدن آنها تهدید خواهد کرد.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تاکید کرد: این مشکلات و خطرات پس از گرما‌زدگی بیشتر افراد کمتر از 8 سال، افراد مسن و بیماران قلبی عروقی را تهدید می‌کند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس