منطقه «هریره» در ریف دمشق دیروز به دست مقاومت آزاد شد؛ بدین ترتیب آخرین روزنه‌های حیاتی تروریستها به زبدانی و مضایا بسته می‌شود و امنیت راه دمشق-بیروت بیش از پیش تأمین می‌شود.

 به گزارش مشرق، منابع لبنانی ادعا کردند، حزب الله لبنان تجهیزات نظامی به مناطق مرزی سوریه با شرق لبنان انتقال داده است.

روزنامه «الشرق الاوسط» عربستان گزارش داد که حزب الله با این اقدامات در حال فراهم سازی مقدمات به منظور آغاز حملات جدید به مناطق «وادی بردی» است که همجوار «مضایا و زبدانی» واقع در ریف غربی دمشق است.

به گزارش این روزنامه، نیروهای حزب‌الله همزمان در حال انجام تحرکات نظامی در ارتفاعات «عرسال، القاع و رأس بعلبک» واقع در شمال شرق لبنان نیز هستند.

الشرق الاوسط همچنین ادعا کرد حزب الله قصد دارد به صورت تدریجی مناطق اطراف دمشق را پاکسازی کند و کنترل همه مناطق همجوار با مرز لبنان را به دست گیرد.

به گزارش این روزنامه، حزب الله و نیروهای سوریه تصمیم دارند نبرد را در مناطق همجوار مرز لبنان به سود خود به پایان رسانند و این تصمیم بعد از حمله جبهه النصره به ایست و بازرسی «الصفا» در منطقه وادی بردی و اعدام 10 اسیر نظامی سوری صورت گرفت.

نیروهای مقاومت از دو روز گذشته در منطقه «الهریره» واقع در جنوب زبدانی-در نزدیکی مرزهای شرقی لبنان- عملیاتی را اغاز کردند و جمعه (روز گذشته) موفق شدند کنترل روستای هریره را به دست گیرند؛ روستایی که از نظر اداری و جغرافیایی وابسته به منطقه مضایا است و دروازه روستاها و شهرکهای منطقه وادی بردی است.

«اسماعیل الدارانی» عضو شورای فرماندهی معارضان در ریف دمشق نیز درباره اهمیت این منطقه گفت: «این روستا در دامنه کوهستان وادی بردی قرار دارد و گذرگاه راهبردی مهمات و سلاح میان قلمون غربی در زبدانی و قلمون شرقی است... حزب الله در واکنش به اعدام 10 اسیر دو روز گذشته هریره را محاصره کرد».

برخی از منابع وابسته به معارضان نیز به الشرق الاوسط گفتند که حزب الله با پیشروی در هریره و وادی بردی آخرین روزنه‌های حیاتی تروریستها به زبدانی و مضایا را کاملا خواهد بست و در تلاش است که امنیت راه دمشق-بیروت را تأمین کند.

به ادعای این منابع، حمله به اطراف زبدانی بخشی از نقشه حزب الله برای سیطره بر مناطق مرزی سوریه با لبنان است؛ از زبدانی واقع در ریف غربی دمشق تا ارتفاعات عرسال در ریف شمالی دمشق و ارتفاعات رأس بعلبک و القاع که به ریف جنوبی و شرقی حمص متصل است. لذا جبهه زبدانی بر جبهه عرسال تأثیر خواهد گذاشت و هدف حزب الله ممانعت از عبور و مرور تروریستها میان این دو جبهه است که این مسئله نیز به همه جبهه‌ها را تحت فشار قرار خواهد داد و در راستای سیاست پیشروی آرام و تدریجی نیروهای مقاومت است که در منطقه مرزی با لبنان در پیش گرفته شده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس