دبیرکل سازمان ملل با ذکر این که مسئولین دولت ترکیه درمورد پایبندی به حکومت قانون درجریان برقراری وضعیت فوق العاده دراین کشور به او اطمینان داده اند برنهایت اهمیت حفظ حقوق بشر و احترام به حکومت قانون حین انجام تحقیقات مربوط به کودتای نافرجام این کشور تاکید کرد.

به گزارش مشرق، استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل درکنفرانس خبری روز جمعه گفت که مسئولان دولت ترکیه بطور مکرر در مورد پایبندی به حکومت قانون در طول برقراری وضعیت فوق العاده سه ماهه و انجام تحقیقات مربوط به کودتای نافرجام این کشور به بان کی مون اطمینان خاطر داده اند.
 
وی افزود که دبیرکل سازمان ملل با اشاره به موج گسترده بازداشت ها و اخراج کارکنان به دنبال کودتای نافرجام این کشور از مقام های دولت ترکیه خواسته است تا در راستای اطمینان خاطری که به او داده اند نهایت تلاش خود را دراحترام به قانون اساسی کشور خود و قوانین بین المللی حقوق بشر بکار گیرند و همزمان به تعهدات بین المللی ترکیه نیز توجه لازم را مبذول کنند.
 
به گفته دوجاریک بان کی مون ازجمله این تعهدات به آزادی بیان واجتماعات و استقلال قوه قضاییه این کشور اشاره کرده و خواستار شفافیت همه فعالیت ها و رویکردهای دولت ترکیه درزمان برقراری وضعیت فوق العاده در این کشور شده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس