کد خبر 60703
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۶

سازمان خصوصي‌سازي در نظر دارد، در اجراي قانون سياستهاي كلي اصل 44 قانون اساسي، سهام شرکت هواپيمايي هما را بوسيله فراخوان عمومي به متقاضيان خريد، که اهليت مالي و فني آنها مورد تأييد سازمان خصوصي سازي قرارگيرد( مشتريان استراتژيک)واگذار كند.

به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، سازمان خصوصي‌سازي بلوك 55 درصدي هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران (هما) را براي فروش از طريق فرابورس آگهي كرد.
 
به اين ترتيب قرار است 195 ميليون و 359هزار و 251 سهم هما كه معادل 50 درصد به اضافه يك سهم اين شركت است به صورت بلوكي واگذار شود و مابقي سهم معادل 19 ميليون و 535 هزار و 924 سهم به صورت سهام ترجيحي به فروش برسد.
 
سرمايه اين شركت بزرگ3هزار و 907ميليارد ريال بوده و ارزش پايه هر سهم 81 هزار و 900 ريال است؛ ارزش كل پايه سهام قابل واگذاري 17 هزار و 599 ميليارد ريال و مبلغ سپرده شركت در مزايده 527 ميليارد و 999 ميليون ريال اعلام شده است كه بايد 20 درصد معامله طي 20 روز كاري پرداخت شود و مابقي طي 8 سال به دولت در قالب اقساط 6 ماهه با نرخ سود 12 درصد پرداخت شود.
 
هواپيمايي جمهوري اسلامي 70 درصد و سهام عدالت 30 درصد در اين شركت سهم دارند كه با واگذاري 55 درصد سهام، تكليف 15 درصد سهم ديگر نامعلوم باقي مي ماند.
 
عرضه غول هواپيمايي ايران از روز 29 شهريور ماه پس از دريافت كليه درخواست هاي متقاضيان در فرابورس و فقط توسط متقاضياني كه قبلا تاييديه سازمان خصوصي سازي را دريافت كردند،انجام مي شود و كليه متقاضيان خريد پس از انتشار آگهي تا 15 شهريور ماه مهلت دارند تا با توجه به قيمت پايه هر سهم و شرايط فروش، نسبت به ارسال درخواست خريد سهام اقدام كنند.
 
در اطلاعيه هما آمده است كه خريدار مكلف است در اجراي ماده 49 قانون اجراي اصل 44 از شوراي رقابت كسب تكليف كند و نتيجه را قبل از انعقاد قرار داد با سازمان خصوصي سازي ارائه كند.
 
همچنين اعلام شده است كه هرگونه كسري ذخيره سرفصل دارايي‌ها و كسري بدهي‌ها از جمله كسري ذخاير ماليات قطعي شده يا قطعي نشده، بيمه تامين اجتماعي، بازخريد خدمت و سنوات پرسنل، بهره و جرايم متعلقه در قبال اخذ تسهيلات بانكي و مالي در گزارش حسابرس و بازرس قانوني و صورت‌هاي مالي شركت بر عهده خريدار خواهد بود و هيچگونه ادعايي در خصوص كسري و اضافي ارقام نخواهد داشت و سازمان خصوصي‌سازي نيز هيچگونه تعهدي در قبال مبالغ فوق نخواهد داشت.
 
در اطلاعيه فروش هما آمده است كه با توجه به بندهاي گزارش حسابرس و بازرس قانوني شركت و همچنين براساس تبصره (2) ماده (34) آيين‌نامه استخدامي شركت هواپيمايي هما، شركت سالانه مبلغ 424 ميليارد ريال بابت كسري حق بيمه بازنشستگي و وجوه پرداختي به بازنشستگان (ذخيره در حساب‌ها) پرداخت مي‌كند، لذا معادل مبلغ 5هزار ميليارد ريال بابت ارزش فعلي تعهدات شركت جهت تامين كسري وجوه صندوق بازنشستگي كاركنان تعيين و در ارزشگذاري سهام شركت منظور شده و جزء تعهدات شركت خواهد بود.
 
همچنين اساسنامه شركت براساس فرمت نمونه سازمان بورس اوراق بهادار مورد تاييد سازمان مذكور و مورد تصويب هيات واگذاري قرار گرفته و خريدار مكلف است قبل از هرگونه اقدامي در خصوص تغيير نام و علامت تجاري (LOGO) شركت، موافقت‌ سازمان هواپيمايي كشوري يا مراجع ذي‌صلاح را اخذ كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس