معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با اشاره به تحولات داخلی ترکیه و ارمنستان تأکید کرد: این حوادث هیچ تهدیدی برای کشورمان نداشت.

به گزارش مشرق، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور صبح امروز در حاشیه گردهمایی معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور که در محل این وزارتخانه برگزار شد، با اشاره به کودتای نافرجام ترکیه و تحولات رخ داده در این کشور، گفت: از همان لحظات اول تحولات ترکیه استان‌های مرزی آمادگی کافی را برای کنترل مرزها پیدا کردند.

وی افزود: بر همین اساس و از همان لحظات اولیه کودتا، ما سفر اتباع خود به ترکیه را محدود کردیم و پس از ثبات نسبی در این کشور مرزها باز شد و از ساعت 16 روز شنبه تردد ما به سمت ترکیه به شرایط عادی خود بازگشت.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه برای ما قابل پیش‌بینی بود که مسائل ترکیه مشکل امنیتی را برای ما پیش نخواهد آورد، تصریح کرد: هیچ فرد یا مسئولی از ترکیه در روزهای گذشته به کشورما وارد نشده است.

ذوالفقاری همچنین با اشاره به حمله تروریستی به یکی از نمایندگان مجلس در استان کرمانشاه اظهار داشت: در این زمینه فرد خاصی دستگیر نشده، اما اقدامات خوبی انجام شده و سرنخ‌های خوبی کسب کرده‌ایم و به زودی نتایج آن اعلام خواهد شد. توصیه من در این زمینه این است که از هرگونه گمانه‌زنی درباره این مسئله پرهیز شود.

وی دستگیری یکی از اشرار استان کرمان را مورد توجه قرار داد و گفت: با کار سازمان یافته اطلاعاتی، فردی که اقدامات خشنی در منطقه انجام داده بود و همچنین یک پناهگاهی برای خلافکاران شهر بود، دستگیر و ریشه شرارت‌ها در منطقه خشکانده شد.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر رصد جدی فعالیت تکفیری‌ها در خارج از مرزهای ایران، افزود: قطعا آنها به دنبال خراب‌کاری در داخل مرزهای کشور هستند، اما اشراف اطلاعاتی نیروهای امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی ما باعث شد تمامی تلاش‌های آنها خنثی شود.

ذوالفقاری به ذکر مثالی پرداخت و گفت: در شب جمعه آخر ماه رمضان دو خبر کسب کردیم که افرادی قصد داشتند در روز قدس اقدام خرابکارانه انجام دهند که ما بلافاصله جلسه ویژه برگزار کردیم و این افراد را قبل از اینکه از استان مرزی ما حرکت کنند، دستگیر کردیم.

به گفته وی، در این حادثه یک نفر توسط نیروی انتظامی و یک فرد دیگر توسط وزارت اطلاعات دستگیر شدند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه جریان‌های تکفیری در سطحی نیستند که مرزهای کشورمان را تهدید کنند، بلکه به دنبال فریب دادن افرادی در داخل و سوءاستفاده از این‌گونه افراد هستند، خاطرنشان کرد: امنیت کامل کشورمان موجب حسادت سایرین شده و بر همین منوال دشمنان ما تلاش دارند در کشور ناامنی ایجاد کنند، اما همراهی مردم در تأمین امنیت کشور کمک زیادی کرده و علاوه بر آن اشراف اطلاعاتی نیروهای‌مان بسیار خوب است.

ذوالفقاری تصریح کرد: ما نمی‌خواهیم حساسیت‌ها را بالا ببریم، اما اگر مردم دقت بیشتری نسبت به موارد مشکوک داشته باشند و آن را به ما گزارش کنند زمینه برای فعالیت تکفیری‌ها فراهم نمی‌شود.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    چه عجب. یکی گفت. من هم میدانستم که وارد نشده اند
  • ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    به نظر من مبارزه باید با اعدام ادامه یابد. قاچاقچی و بمب گذار و دزد باید اعدام شوند
  • شامورت ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    چرا مسئولان ایران دوست دارند حرف بزنند؟؟؟
    • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
      0 0
      چون مسئول یکی از وظایفش حرف زدنه
  • مامور ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    خراب‌کاری در داخل مرزهای به شدت درحال تکثر است. مراقب باشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس