کد خبر 605040
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳

فعالان رسانه ای و شاهدان عینی از نفوذ عناصر «گروه تروریستی تکفیری داعش» به روستاهای اطراف شهر کُرد نشین "کوبانی" خبر دادند که در نهایت منجر به قتل عام دهها تن از شهروندان کُرد این مناطق شد.

 به گزارش مشرق، شاهدان عینی در شهر "کوبانی"، واقع در شمال شهر "حلب"، از نفوذ داعش به مناطق اطراف این شهر در روز شنبه خبر دادند.

به گفته این شاهدان و فعالان رسانه ای، عناصر "گروه تروریستی تکفیری داعش" پس از ورود به این شهر، دهها تن از شهروندان کُرد را بدون هیچ اتهامی قتل عام نمودند.

گروهی از تروریستی های تکفیری به صورت پنهانی با عبور از سد مراکز ایست و بازرسی یگان های پیشمرگه کُرد مسقر در منطقه، وارد روستای "سایکول"، در نزدیکی شهر "سرین" در مناطق جنوبی "کوبانی" شدند و سپس به طرز وحشیانه ای دهها تن از مردم این روستا را که اغلب کودکان و زنان بودند، قتل عام نمودند.

یکی از شاهدان عینی به رسانه ها اینچنین گفت: پس از قتل عام فجیعی که تروریست های داعش مرتکب شدند و اطلاع نیروهای پیشمرگه از نفوذ عناصر داعش، درگیری میان نیروهای پیشمرگه کُرد و عناصر نفوذی داعش درگرفت و طی این درگیری ۶ تن از تروریست های به هلاکت رسیده و چند تن نیز دستگیر شدند و ما بقی توانستند از مهلکه فرار کنند.

این شاهد عینی سپس افزود: مردم روستا با مشاهده ابدان دوستان خود در گوشه و کنار روستا که همگی توسط عناصر داعش سر بُریده شده بودند، در شوک فرو رفتند.

یکی از افسران ارشد کُرد در گفتگو با رسانه ها اعلام کرد: بیشتر قربانیان این حمله را کودکان کُرد تشکیل می دادند که به دلیل عدم توانایی در مقابله با داعش، توسط این تروریست ها ربوده شده و قتل عام شده بودند.

این افسر بلند پایه کُرد دلیل موفقیت داعش در نفوذ به روستای سایکول را، ضعف وضعیت امنیتی کوبانی و مناطق اطراف آن عنوان کرد که این ضعف ناشی از حضور گسترده نیروهای پیشمرگه کُرد در "منجیب" برای مقابله با گروه تروریستی تکفیری داعش، است.

گفتنی است از حدود یک سال پیش که کوبانی به دست نیروهای سوری و پیشمرگه آزاد شده است، مناطق اطراف این شهر شاهد حملات چندباره عناصر داعش بوده اند که در این حملات، تعداد زیادی از شهروندان کُرد سوری جان خود را از دست داده اند.
منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    ابدان؟ میمیرید یکم فارسی بنویسید؟ اجساد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس