کد خبر 604987
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۵ - ۰۴:۴۳

مقام‌های شرکت بوئینگ قصد دارند تا خاتمه ماه جاری با سفر به ایران، پیرامون ادامه مذاکره جهت فروش یا اجاره هواپیما به بحث و رایزنی بپردازند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، مقام‌های شرکت هواپیماسازی بوئینگ قصد دارند تا خاتمه ماه جاری به ایران سفر کرده و پیرامون ادامه مذاکره جهت فروش هواپیما به بحث و رایزنی بپردازند.

بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود نمایندگان این شرکت‌آمریکایی برای رایزنی در زمینه ساز و کار  فروش و یا اجاره 109 هواپیمای مسافربری به شرکت «ایران ایر» قبل از خاتمه ماه جاری به ایران سفر کنند.
 
مجلس نمایندگان آمریکا ماه جاری قانونی را وضع کرد که در صورت تصویب در سنا فروش هواپیمای شرکت‌های بوئینگ و ایر باس به ایران متوقف شود و دلیل آن نیز وجود حجم زیادی از قطعات آمریکایی در ساخت آن‌ها است. این قانون تنها با رای وتوی رییس جمهور آمریکا کنار گذاشته می‌شود.

مقام‌های ایران نیز با حضور در نمایشگاه هوایی «فارن برو» در انگلیس در هفته گذشته بحث‌های مقدماتی با چند شرکت چون «میتسو بیشی» ژاپن را برای خرید هواپیمای مسافربری از آن‌ها آغاز نمودند.
 
رویترز در خاتمه نوشت: همزمان ایران سعی در حل مشکلات مالی ایجاد شده با شرکت‌های ایرباس و بوئینگ برای خرید 200 هواپیما و نوسازی ناوگانی مسافربری‌خود دارد.

یک مقام ایرانی نزدیک به جریان گفتگوها در این زمینه گفت: مشکلات مالی و سیاسی وجود دارد اما چندین نشست با مقام‌های ارشد بوئینگ و ایرباس در چند هفته گذشته جهت حل موانع و یافتن راهی در غلبه بر مشکلات باقی مانده صورت گرفته است.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    1 0
    فیلم کمتر ببین بچه
  • مغزمتفکر ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    از بوئینگ اواکس بخرید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس