یکی از مهمترین مراکز دانشگاهی در حوزه علوم انسانی و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی که سابقه شش سال فعالیت در این حوزه را دارد در معرض تعطیلی قرار گرفت.

به گزارش مشرق، دانشگاه "گفتمان انقلاب اسلامی" طی سال‌های اخیر در رشته‌ی "مروج سیاسی" که هدف تربیت تحلیل‌گران سیاسی فعال و متعهد به انقلاب اسلامی را دنبال می‌کند اقدام به پذیرش دانشجو نمود که با اقدام وزارت علوم در آستانه انحلال قرار گرفته است.
این در حالی است که بسیاری از دانشجویان انقلابی این رشته‌ی تحصیلی ضمن اعتراض به تصمیم وزارت علوم برای تعطیلی رشته مذکور، از مسئولان فرهنگی و دانشگاهی درخواست رسیدگی فوری و پیگیری موضوع تا حل آن را دارند.
از سوی دیگر سامانه گسترش و توسعه رشته‌های دانشگاهی نیز این رشته را از فهرست خود حذف نموده است بنابراین متقاضیان این رشته امکان گزینش و انتخاب آن را برای سال تحصیلی پیش‌رو در سایت مذکور ندارند.
این اقدام در حالی رخ می‌دهد که رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشگاهیان آگاهی سیاسی دانشجویان و ارتقا سطح تحلیلی آنان را در موضوعات مختلف منطقه‌ای، بین‌المللی و داخلی خواستار شدند.
لازم به ذکر است پیش از این نیز علی‌رغم تاییدات شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر برگزاری دوره‌های کارشناسی ارشد در رشته‌ی مهندسی فرهنگی با گرایش پیوست‌نگاری فرهنگی، وزارت علوم از انجام این کار نیز ممانعت به عمل آورده است.
اهتمام جدی مسئولان برای تعطیلی تنها دانشگاه با سیاست‌گذاری ترویج گفتمان انقلاب اسلامی جای تامل دارد و می‌طلبد کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی و دیگر نهادهای انقلابی ورود مستقیم به موضوع داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    اینم شد دانشگاه آخه؟؟!
  • ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    ما کارمند این سازمان هستیم اول تاکلیف مارا مشخص کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس