کد خبر 604488
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵

رییس آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو گفت: از شرکت وارد کننده شکلات کیندر، توضیح علت جمع‌آوری این برند در حوزه خلیج فارس را خواستار شدیم.

به گزارش مشرق، حسین رستگار  رئیس آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو؛ با اشاره به مجوزدار بودن فرآورده‌های کیندر عنوان کرد: این برند شکلات طبق بررسی‌هایی که در بخش‌های قبلی انجام دادیم مشکلی نداشته و اجازه توزیع در بازار را گرفته است.
 
رستگار بیان کرد:‌گاهی اوقات برخی محموله های فرآورده‌ها در دنیا دچار مشکلاتی می‌شوند و یا شرایط نگهداری آنها نامناسب است و فرآورده‌ها فاسد و دستور جمع‌آوری آنها صادر می‌شود.
 
رییس آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو افزود: گاهی نیز مواد اولیه که برای تولیدات یک منطقه به کار می‌رود با مواد اولیه تولیدی برای مناطق دیگر متفاوت است.
 
رستگار با اشاره به اینکه استفاده از آروماهای مضر در شکلات‌های کیندر به این سازمان نیز گزارش شده است گفت: کشورهای حاشیه خلیج فارس مانع توزیع این برند شدند با وجود اینکه فرآورده‌های این برند که مجوز سازمان غذا و دارو دارند هیچ مشکلی از لحاظ سلامتی ندارند، اما ما نمونه‌هایی را برای آزمایش از سطح بازار جمع‌آوری کردیم.
 
وی تصریح کرد: از شرکت وارد کننده این برند در کشور نیز خواستار توضیح علت جمع‌آوری این فرآورده ها در کشورهای حوزه خلیج فارس شدیم.
 
رئیس سازمان غذا و دارو این موضوع را مسئله‌ای جدید در منطقه خواند و افزود: وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو با جدیت قضیه را پیگیری می‌کند چرا که شکلات‌های کیندر پرمصرف و معتبرند اگر مشکلی از این برند در کشور ما گزارش شد سریعا نسبت به جمع‌آوری اقدام می‌کنیم.
 

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس