گودرزی پس از یک روز کاری در کرمان، همراه با همراهان خود با تاخیر چند دقیقه ای به فرودگاه می رسند و تنها 6 صندلی خالی در قسمت عادی هواپیما خالی بوده و ناچارا یک نفر باید در قسمت ویژه هواپیما می نشست که وزیر در اقدامی جالب نشستن در قسمت عادی را ترجیح می دهد.

 به گزارش مشرق، دو روز پیش بود که وزیر ورزش و جوانان در سفری کاری به کرمان، بازدیدی از پروژه های مختلف ورزشی شهرستان های استان کرمان داشت و راهکارهای قانونی وعملی تکمیل این پروژه ها را به مسئولان ارائه کرد و همچنین قول های مساعدی نیز در خصوص حمایت و پشتیبانی این راهکارهای قانونی داد.  
 
پایان این سفر اما به ساعات پایانی شب انجامید و وزیر ورزش و جوانان نیز پس از یک روز کاری در کرمان، همراه با همراهان خود با تاخیر چند دقیقه ای به فرودگاه کرمان می رسند. این در شرایطی بود که تنها 6 صندلی خالی در قسمت عادی هواپیما خالی بود و ناچارا یک نفر باید در قسمت ویژه هواپیما می نشست که مسئولان فرودگاه کرمان کارت پرواز وزیر را در این قسمت قرار می دهند.  
 
در این حین زمانی که گودرزی هنگام ورود به هواپیما از این موضوع مطلع می شود، حاضر نمی شود که در قسمت ویژه بنشیند و جای خود را با یکی از عکاسان که وی را در این سفر همراهی می کرد، عوض می کند. اقدامی که هر چند می توانست حق وزیر و حفظ و رعایت شان جایگاه وی باشد، اما محمود گودرزی در جایگاه وزارت ورزش و جوانان در همین حد نیز برخود لازم دانسته تا همراه با سایر مسافران هواپیما در قسمت عادی هواپیما بنشیند.  
 
البته در این سفر اتفاق جالب دیگری هم رخ داده و در جلسه ای که در فرمانداری سیرجان برگزار می شود، نمایندگان مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی تفاهم نامه ای را آماده می کنند تا آن را به امضای وزیر ورزش و جوانان برسانند اما گودرزی در اقدامی قابل توجه از آنها می خواهد تا این تفاهم نامه ابتدا مطالعه و با تیمی کارشناسی در وزارت ورزش به بررسی ابعاد آن پرداخته شود تا وعده بدون عملی در میان نباشد.  
 
این اقدامات وزیر ورزش و جوانان در کنار اقدامات دیگری که آقای وزیر در طول 3 سال گذشته در وزارتخانه تحت نظر خود نظیر عدم شرکت در سفرهای خارجی انجام داده، نشان از رفتارهای معقولانه ای است که در راس مدیریت وزارت ورزش و جوانان حاکم است. این در شرایطی است که آنچه که در ذهن وزیر ورزش و جوانان برای پاک نگه داشتن فضای ورزش کشور متبادر می شود همانند آن چیزی نیست که در بدنه این وزارتخانه موجود است و تفاوت از زمین تا آسمان است. از این رو به نظر می رسد که آقای وزیر باید خود را مکلف کند تا مجموعه تحت نظر خود را نیز به این سطح از تصمیم گیری های معقولانه در مسیر پاک نگه داشتن فضای ورزش برساند.  
 
از سفرهای خارجی بیش از حد تا بی توجهی به حوزه جوانان
 
در کنار اقدامات قابل تقدیر وزیر ورزش و جوانان اما بدنه وزارتخانه ورزش و فدراسیون های ورزشی مملو از حواشی مختلفی است که با آنچه در تفکرات راس این وزارتخانه می گذرد، تفاوت های آشکاری دارد. یکی از مشکلات موجود در وزارتخانه، مسئله سفرهای بیش از حد مدیران این مجموعه به خارج از کشور است. این در شرایطی است که خود وزیر نیز نشان داده علاقه ای به سفرهای خارجی ندارد اما این رویه به بدنه وزارتخانه تعمیم نیافته و بارها مشاهده شده که معاونان و مدیران وزارت ورزش به دلایل واهی، از هر فرصتی برای حضور در صف سفرهای خارجی استفاده می کنند. نمونه بارز این مسئله نیز سفر برخی از معاونان این وزارتخانه در یکسال گذشته به آمریکا بوده و یا از سوی دیگر یکی از روسای فدراسیون های ورزشی به دلیل کثرت سفرهای خارجی آن هم برای لابی گری های شخصی، به مارکوپولوی ورزش ملقب شده است.  
 
از سوی دیگر نیز این کثرت سفرهای خارجی در ورزش به فدراسیون های و تیم های ورزشی نیز سرایت کرده و برای نمونه در شرایطی که در داخل ایران، کمپ های مناسبی برای اردوهای داخلی تیم های ورزشی وجود دارد، تیم های پرطرفداری مانند استقلال و پرسپولیس به کشورهای دیگر سفر می کنند. در این بین سوالی که مطرح می شود این است که چرا باید سفر تیمی مانند پرسپولیس به کشوری مانند اوکراین باشد که این روزها با سیاست های داخلی کشورمان در مغایرت بوده یا برخی مدیران و فدراسیون های ورزشی گاه و بیگاه سفر به کشور آمریکا را انتخاب می کنند.  
 
وزیر ورزش وجوانان همواره بر این ادعا تاکید داشته که یک چهره سیاسی نیست و اتفاقا این مسئله را نیز در گفتار و رفتار خود نشان داده است. اما رفتارهای مختلفی از سوی معاونت های مختلف این وزارتخانه صورت می پذیرد که کاملا رنگ و بوی سیاسی و جناح بندی های مختلف را دارد.  
 
در پایان اما مهمترین مسئله ای که می توان در دوران 3 ساله مدیریت گودرزی در وزارت ورزش و جوانان به آن اشاره داشت، عدم توجه به حوزه جوانان در این وزارتخانه است. موضوعی که در همان زمان ادغام 2 سازمان ورزش و جوانان نیز به دغدغه ای برای کارشناسان مختلف تبدیل شده بود و حالا اهمیت ورزش موجب شده تا این وزارتخانه از وظایف خود در حیطه جوانان غافل بماند. از این رو به نظر می رسد آنچه که محمود گودرزی به عنوان وزیر ورزش و جوانان در رفتار شخصی خود در پیش گرفته می بایست به زیرمجموعه های این وزارتخانه نیز تعمیم یابد تا موضوع مهم فسادزدایی در ورزش، عملیاتی شود.
منبع: فردا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس