کد خبر 604150
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸

رئیس کل گمرک گفت: یکی از پروژه های اقتصاد مقاومتی در سال جاری راه اندازی گمرک یکپارچه الکترونیک تا دو ماه آینده است.

به گزارش مشرق، کرباسیان گفت: امیدواریم تا دو ماه آینده این گمرک یکپارچه نهایی و رونمایی شود.

وی ادامه داد: با راه اندازی این گمرک عکس های ایکس ری در تهران دیده می شود و ردیابی ماهواره های ما کامل شده، کدینگ و شناسه کالا را می توانیم در تهران انجام دهیم.

رئیس کل گمرک افزود : قصد داریم شرایط را برای واردکنندگان و صادرکنندگان تسهیل کنیم و از طرف دیگر نیز نظارت را بر کار واردکننده و صادرکننده ها افزایش دهیم.

کرباسیان ایجاد پنجره مشترک با سایر کشورها را یکی دیگر از اقدامات گمرک در سال جاری دانست و گفت: با این اقدام می توانیم شرایط را برای ایجاد تبادل اطلاعات با سایر کشورها فراهم کنیم.

وی درباره قاچاق در کشور افزود: در سال گذشته در کشف قاچاق 400 درصد رشد داشته ایم و توانسته ایم حدود سیصد تن مواد مخدر را کشف کنیم.

کرباسیان ادامه داد: کشف این میزان موادمخدر نسبت به دو سال گذشته که حدود 18 تن بود افزایش نشان می دهد که عزم جدی همکاران را برای مبارزه با قاچاق نمایش می دهد.

وی از توافق گمرک با ناجا خبر داد و گفت : با این توافق می توانیم اطلاعات مورد نیاز را مبادله کنیم و می توانیم کامیون هایی را که وارد کشور شده اند ، رصد کنیم.

رئیس کل گمرک افزود : سامانه ارتباط مجوزها را برای تبادل اطلاعات بین سازمان ها به صورت الکترونیک راه اندازی کردیم و اخیرا هم قانون مبارزه با قاچاق تصویب شده است.




منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس