آیت‌الله محمد امامی کاشانی با بیان اینکه می‌بینیم در سوریه، عراق و نقاط مختلف اراذل و اوباش را به عنوان مسلمان بسیج می‌کنند، گفت: پول آل سعود و حمایت آمریکا این بساط را برپا کرده است.

حقوقهای نجومی اگر قانونی هم باشد، ظالمانه است/ بسیج اراذل و اوباش در عراق و سوریه توسط سعودی‌ها
به گزارش مشرق، آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به جنایات آل سعود در یمن اظهار داشت:  آنها یمن را می‌کوبند و وقتی می‌خواهند پاسخ دهند، می‌گویند فلانی که فرار کرده و رفته است، حکومت حق اوست. اما مردم یمن می‌گویند ما باید تعیین کنیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه آل سعود، کودک، بزرگ، پیر، زن و بیمار را بمباران کرده و می‌کشد ولی نام آن را حمایت می‌گذارد، ادامه داد: می‌گویند ما راهمان درست است و این ملت یعنی ملت یمن تروریست هستند و فلان آدم فاسد را بیرون کرده‌اند؛ آنها این طور اسم‌گذاری می‌کنند.

امامی کاشانی با تاکید بر اینکه ما وقتی توجه می‌کنیم می‌بینیم در سوریه، عراق و نقاط مختلف اراذل و اوباش را به عنوان مسلمان بسیج می‌کنند، خاطرنشان کرد: چه کسانی اینها را بسیج می‌کنند؟ تکفیری‌ها، وهابی‌ها، پول آل سعود، سیاست صهیونیست‌ها و قدرت و حمایت آمریکا این بساط را برپا کرده است.

وی تصریح کرد: آنها از یک طرف در سوریه، عراق و نقاط مختلف با این همه جنایت برای آن نام دفاع از حق می‌گذارند. از طرف دیگر می‌بینیم در مجلس آمریکا مصوبه می‌گذرانند و می‌گویند ایران از تروریسم حمایت می‌کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با طرح این سوال که تروریست کیست؟ ادامه داد: شما از تروریسم حمایت می‌کنید. چه کسی از صهیونیست‌ها حمایت می‌کند؟ چه کسی از داعش حمایت می‌کند؟  این جنایات که از شماست. ایران چه کرده است؟ ایران می‌گوید این ملت سوریه که می‌گویند ما باید حکومت را تعیین کنیم و این حق ماست، حق‌شان است.

امامی کاشانی در ادامه گفت: در بحرین و یمن هم مردم حق دارند حکومت را خودشان تعیین کنند و غیر از این نیست، ولی همه چیز عوض شده و فرهنگ را دگرگون کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این حوادثی است که ما امروز در دنیا مشاهده می‌کنیم، افزود: در گوشه و کنار جنایات زیاد است و این حوادث همه خواهد شکست. همه این حوادث فرو خواهد ریخت.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: دنیا باید بداند فرهنگ عوض خواهد شد و افکار نیز عوض خواهد شد؛ برداشت‌ها نیز از اینکه چیست تغییر خواهد کرد. شاید همین امروز کسانی باشند ظهور و وجود امام عصر (عج) را ضرورت نبینند، اما قرآن کریم این پیشامد را قطعی می‌داند و می‌گوید این جبر است و باید پیش بیاید.

امامی کاشانی در ادامه گفت: خداوند متعال حوادث امروز دنیا را فرو خواهد ریخت و دنیا امروز با چنین ظلم و فسادی مواجه شده است؛ تا حلقوم بشریت را جنایات و ظلم و فساد گرفته است.

وی در خطبه‌ دوم نماز جمعه این هفته تهران خاطرنشان کرد: جامعه ما باید جامعه‌ای متعهد باشد؛ متعهد به تقوا. جامعه‌ای که جامعه اسلامی است و جامعه‌ای به انتظار امام عصر (عج) است و نظام جمهوری اسلامی دارد، ملت این نظام باید در همان راه باشند؛ یعنی جامعه‌ای متعهد به صفات پسندیده باشد.

امامی کاشانی با اشاره به اینکه افرادی در برخی از دستگاه‌ها با یک آیین‌نامه مقدماتی که به عنوان قانون برای خود درست کرده‌اند، ظالمانه برای خود دریافتی مقرر کرده‌اند، ادامه داد: این مسئله ظالمانه است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: باید به این توجه کرد که چیزی که پیش آمده و ادامه یافته و از گذشته نیز بوده و ادامه یافته، بلا و مصیبتی است که باید به طور جدی جلوی آن را گرفت و رهبر معظم انقلاب در این باره دستور داده‌اند.

وی با قرائت چند سطر از نهج‌البلاغه برای کسانی که گمان می‌کنند این حقوق‌ها حقشان است و سه قوه‌ای که مسئولیت دارند به این مسئله نظم و نظام بدهند، ادامه داد: باید قانون درستی باشد تا بر اساس نیاز و لیاقت حقوق پرداخت شود.

امامی کاشانی در ادامه گفت: آنهایی که برداشت کرده‌اند، قبل از عذابی که خداوند آنها را در قیامت خواهد کرد و در عالم برزخ گرفتار خواهند شد باید در دنیا برگردانند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خطاب به مسئولان افزود: امیرالمومنین (ع) می‌فرمایند به خدا اگر حسن و حسین چنین کرده باشند، با من مصالحه‌ای ندارند تا اینکه حق را بازگردانند و این نکته‌ای مهم است و منحصر به پول خزانه نیست.

وی ادامه داد: چه خزانه دولت و چه غیردولت. چه اموال عمومی و یا موقوفات، باید مراقب تمام این اموال بود. همچنین برداشتن پول از اینجا و آنجا به این اسم و یا آن اسم را باید مراقب بود. چه گناه بزرگی است که آدم با نام‌های مختلف بخواهد چنین ظلم و ستمی را نسبت به کسانی که این مال‌ها از آنهاست، انجام دهد.

امامی کاشانی با بیان اینکه جامعه ما باید به طرف امام عصر (عج) برود، خاطرنشان کرد: عفاف و تقوا به نفع زنان است. زیرا وقتی بی‌حیایی و بی‌عفتی باشد، جوانان عیاش در خیابان خود را سیر می‌کنند و دیگر ازدواج نمی‌کنند. این ضربه بزرگی به ازدواج است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
    0 0
    ممنون اما بهترش کنید
  • ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
    0 0
    حقوقهای نجومی اگر قانونی نباشد اما نخواهد داشت مثل همیشه.
  • ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
    0 0
    افرین اما برای ازدواج جوانان هم فکر کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس