کد خبر 602968
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: مالک پاساژ علاء الدین به دنبال این است که با ارتباطاتی که در جاهای مختلف دارد بتواند تصمیم ماده 100 را مشمول زمان کند

قناعتی: رئیس علاءالدین گفت، تخریب نمی کنمبه گزارش مشرق، ابوالفضل قناعتی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به آخرین وضعیت پرونده پاساژعلاء الدین اظهار داشت: مالک پاساژ باید تا پایان شهریور ماه طبقه هفتم این پاساژ را تخریب کند.
 
وی با بیان اینکه اوایل تیر ماه جلسه‌ای با حضور اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران و همچنین تورگ معاون دادستان تهران برگذار شد، افزود: به دلیل عدم تخریب طبقه از سوی مالک، پرونده بارها در دیوان، دادسرا مورد بررسی قرار گرفته بود به همین دلیل این بار تورگ معاون دادستانی تهران شخصا به این پرونده ورود پیدا کرد.
 
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: معاون دادستان تهران به مالک پاساژ علاء الدین تکلیف کرده که طبق قانون باید طبقه هفتم این پاساژ که به صورت غیر قانونی ساخته شده تخریب کند.
 
قناعتی با بیان اینکه مالک  پاساژ علاء الدین اعلام کرده که طی چهار ماه این طبقه را تخریب خواهد کرد، تصریح کرد: تورگ معاون دادستانی تهران مهلت چهار ماه را از سوی مالک نپذیرفته و به وی تا پایان شهریور ماه امسال مهلت داده است.
 
وی با تاکید بر اینکه مالک پاساژ علاء الدین باید بر اساس یک برنامه مشخص شده طبقه هفتم را تخریب کند، گفت: در حال حاضر مالک این پاساژ به دنبال این است که با ارتباطاتی که در جاهای مختلف دارد بتواند تصمیم ماده 100 را مشمول زمان کند.
 
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: مالک پاساژ علاء الدین گفته که تخریب این طبقه را به تاخیر می‌اندازم تا قناعتی از شورا برود تا تخریب هم به فراموشی سپرده شود.
 
قناعتی تصریح کرد: مالک خود می‌دانسته که ساخت طبقه هفتم غیر قانونی بوده، اما با لابی‌های که با مسئولان وقت مدیریت شهری آن زمان داشته توانسته بر خلاف قانون مجوز ساخت این طبقه را به صورت غیر قانونی دریافت کند.  
 
وی با تاکید بر اینکه قالیباف شهردار تهران مسئولان مرتبط با این طبقه را به دلیل بی توجهی جا به جا کرده است، گفت: مطالبه گر مجوز و صادر کننده مجوز تخلف هر دو در یک پرونده متهم محسوب می‌شوند.
 
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر قانون به این نتیجه رسیده که ساخت این طبقه برخلاف قانون بوده است، افزود: نباید کسانی را که بر پایداری این تخلف اصرار می‌کنند را نادیده بگیریم.
 
قناعتی با تاکید بر اینکه آتش نشانی ایمنی این طبقه بار گذاری شده را تایید نکرده است، یادآور شد: اگر حادثه‌ای در پاساژ علاأ الدین رخ دهد یک فاجعه عظیم اتفاق می‌افتد چرا که در حال حاضر 10 هزار نفر نیرو در این پاساژ مشغول به کار هستند.
 
وی با بیان اینکه روزانه 5 هزار نفر خریدار از این پاساژ بازدید می‌کنند، تصریح کرد: اگر آتش سوزی در این طبقه رخ دهد به دلیل عدم وجود پله برقی و آسانسور و همچنین مستحکم نبودن ساختمان، شاهد تلفات و کشته‌های زیادی خواهیم بود.
 
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه سازه برای 6 طبقه پاساژ بار گذاری شده است، تاکید کرد: عده‌ای از کارکنان این پاساژ بر این عقیده‌اند که زمانی که لیوانی بر روی میز می‌گذاریم حرکت می‌کند و همچنین به دلیل عدم ایمنی، ستون‌ها می‌لرزد چرا که ظرفیت بارگذاری خارج از استاندارد به ستون‌ها فشار وارد می‌کند.
 
قناعتی افزود: بعد از گذشت 22 روز هنوز گزارشی مبنی بر تخریب این طبقه به دست نرسیده به همین دلیل از ناظرین درخواست کرده‌ایم که روزانه بازدیدی داشته‌ باشند.
 
وی به پس دادن پول‌های کسانی که در مغازه‌های این طبقه مستقر شده بودند اشاره کرد و گفت: مالک همه پول‌ها را به افرادی که مغازه ها را اجاره و یا خریداری کرده بودند پس داده است.
 
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: نمی‌توانیم برای حل مشکل 50 نفر از کارکنان این طبقه هزاران نفر را به کام مرگ بکشانیم.
 
قناعتی گفت: آبادیان شهردار منطقه 11 با پیمانکار قرار بسته تا در صورت عدم تخریب طبقه  از سوی مالک اول مهر ماه آن را تخریب کند.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس