کد خبر 602509
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: اقدامات ناشیانه برخی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش و پرورش زمینه ولنگاری فرهنگی را فراهم کرده است.

چمران: هنوز حمله فرهنگی دشمن متوقف نشدهبه گزارش مشرق، مهدی چمران در حاشیه همایش قیام ملی گوهرشاد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلوه برخی از ولنگاری‌های فرهنگی در بعضی از فیلم‌ها و یا سخنرانی‌ها دیده می‌شود که افرادی با عقاید غلط در حوزه‌های فرهنگی به ترویج این بخش کمک می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه تهاجم فرهنگی، ناتوی فرهنگی و شبیخون فرهنگی از مواردی هستند که رهبر انقلاب به آن تأکیدات فراوان داشته و در سخنرانی‌های خود به‌کرّات از آنها استفاده کرده‌اند، خاطرنشان کرد: باید در نظر داشت با وجود تمام اقداماتی که انجام شده هنوز حمله فرهنگی دشمن متوقف نشده و مقابله کردن با آن همچنان الزام دارد.
 
رئیس شورای شهر تهران با انتقاد از اینکه برخی از جریانات فرهنگی در کشور چهره روشنفکری به خود گرفته‌اند، تصریح کرد: اقدامات ناشیانه برخی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی زمینه‌های ولنگاری فرهنگی را فراهم کرده است.
 
چمران تأکید کرد: اقدامات فرهنگی باید راهبردی و مدون باشند و علاوه بر آن در دستور کار عملی قرار گیرند نه اینکه تنها در حد حرف و شعار باقی بمانند.
 
وی استفاده جوانان از الگوهای پیش پا افتاده فرهنگی غربی را نشانه نبود ثبات هویتی دانست و خاطرنشان کرد: بدترین نوع از فرهنگ‌پذیری "تقلید" بوده و باید برای پیشگیری از این موضوع الگوهای مناسب برای تربیت نسل انقلابی ارائه شود.
 
رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به غفلت در مورد نقل واقعه گوهرشاد بیان کرد: سانسور این جریان به‌علت موضوعات ویژه‌ای بوده که در سلطنت رضاخان وجود داشت اما هم‌اکنون می‌توان این خاطرات را عمیق‌تر بررسی کرد و محصولات فرهنگی از آن ساخت تا این واقعه مهم را به مردم یادآوری کنیم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس