مسن‌ترین ورزشکار کاروان ایران در بازی‌های پارالمپیک گفت: می‌خواهم با حضورم در پارالمپیک توانمندی‌ام را اثبات کنم و امیدی باشم برای تمام افرادی که شرایطی مشابه من دارند.

به گزارش مشرق، اسداله عظیمی، عضو تیم ملی دوومیدانی جانبازان و معلولین با 57 سال، مسن‌ترین ورزشکار کاروان ایران در بازی‌های پارالمپیک ریو است. عظیمی سال 59 در جبهه‌های جنگ تحمیلی به درجه رفیع جانبازی نائل آمد و از سال 62 نیز با رشته وزنه‌برداری به صورت رسمی وارد فعالیت‌های ورزشی جانبازان و معلولین شد.

وی از فعالیتش در این رشته می‌گوید: تا سال‌ها در رشته وزنه‌برداری فعالیت می‌کردم و توانستم 3 مدال نیز از مسابقات مجروحین جنگی کسب کنم، اما به دلیل اینکه جانباز ضایعه نخاعی هستم، شرایط جسمی‌ام برای ادامه این رشته مساعد نبود و از سال 75 وارد دوومیدانی شدم.

عظیمی افزود: پرتاب وزنه و دیسک ماده‌های تخصصی من بود و طی سال‌های فعالیتم موفق به کسب نشان‌های رنگارنگ از مسابقات مختلف شدم. مقام دومی پرتاب دیسک در مسابقات جهانی نیوزیلند، مقام سومی پرتاب دیسک در مسابقات جهانی برزیل، 2 مدال طلا پرتاب دیسک و وزنه در مسابقات آسیا و اقیانوسیه در کشور مالزی، مدال طلای مسابقات جهانی چین تایپه، 2 نشان طلا از مسابقات جهانی استوک مندویل انگلستان و مدال‌های دیگر حاصل سال‌ها فعالیت من در این رشته است. البته تجربه حضور در بازی‌های پارالمپیک 2004 آتن را نیز دارم که در این مسابقات به عنوان پنجم دست یافتم.

عضو تیم ملی دو و میدانی خاطر نشان کرد: به تدریج از فعالیت‌های ورزشی‌ام در عرصه قهرمانی کم شد و تنها برای حفظ سلامتی‌ام ورزش می‌کردم. این روند 9 سال به طول انجامید و در این مدت از میادین ورزش حرفه‌ای دور بودم. این مساله باعث شد روحیه‌ام را از دست بدهم و شرایط خوبی نداشتم.

وی در ادامه اضافه کرد: پس از این ایام با تشویق خانواده، مربی خوبم بهمن رضایی و تشویق دوستان دوباره تلاش کردم به دوران اوج بازگردم و به قدری این تصمیم در بهبود شرایط روحی خودم و خانواده موثر بود که به وضوح تاثیرات مثبت آن را در خانواده و اطرافیان احساس می‌کنم. من ریاست هیات ورزش‌های جانبازان و معلولین میانه را نیز بر عهده دارم و پس از اینکه توانستم مجددا به تیم ملی راه پیدا کنم افراد زیادی تماس گرفتند و برای شروع فعالیت‌های ورزشی کسب اطلاع می‌کردند.

عظیمی گفت: به گفته مقام معظم رهبری، ورزش برای جانبازان امری واجب است. این سال‌ها نیز با تمرینات بدنسازی و ورزش برای حفظ سلامتی، توانستم تا اندازه‌ای از آسیب‌های جسمی جلوگیری کنم و واقعا ورزش برای جانبازان و معلولین امری حیاتی است.

ملی‌پوش تیم دوومیدانی افزود: در جریان رقابت‌های بین‌المللی دوومیدانی فزاع در فروردین ماه سال 95 که در کشور امارات برگزار شد توانستم به نشان طلا در ماده پرتاب وزنه دست یافته و حد نصاب ورودی بازی‌های پارالمپیک ریو را کسب کنم. همچنین از این مسابقات به نشان نقره در پرتاب دیسک هم دست پیدا کردم. البته انتخاب نهایی من برای حضور در ترکیب تیم ملی پس از مسابقات انتخابی تیم ملی در خرداد ماه صورت گرفت که توانستم رکورد خوبی که از رکورد نفر اول دنیا در این ماده و کلاس نیز بیشتر بود، به ثبت برسانم و به عنوان عضو تیم ملی انتخاب شوم.

مسن‌ترین ورزشکار کاروان ایران در بازی‌های پارالمپیک ریو در پایان گفت: به هیچ عنوان سن و سال برایم مطرح نیست و احساس پیری نمی‌کنم. حسم مانند ورزشکاران تازه کار است و به همان اندازه شور و شوق دارم. در حال حاضر مشغول ادامه تحصیل در رشته تربیت بدنی دانشگاه آزاد واحد میانه هستم و تا زمانی‌که شرایطم اجازه دهد ورزش می‌کنم و دست از تلاش برنمی‌دارم. می‌خواهم با حضورم در پارالمپیک توانمندی‌ام را اثبات کنم و امیدی باشم برای تمام افرادی که شرایطی مشابه من دارند و امیدوارم بتوانم با کسب نتیجه‌ای مطلوب، تاثیر گذار باشم.  

محدثه کهنسال، عضو تیم ملی تیراندازی با کمان جانبازان و معلولین با 17 سال سن جوانترین ورزشکار کاروان و اسداله عظیمی نیز با 57 سال، مسن‌ترین ورزشکار این کاروان هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
    0 0
    خوب ادعاش کجا بود ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس