معاون اول رئیس جمهور گفت: امیدواریم با این اراده جهانی که برای مبارزه با تروریست شکل گرفته شر این گروه‌های افراطی و تروریستی برای همیشه از سر مردم منطقه کم شود.

به گزارش مشرق، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور ظهر امروز در نشست خبری مشترک با نخست وزیر بلغارستان که در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار شد ضمن خوشامدگویی به وی و هیات همراه اظهار داشت: میان مردم دو کشور بلغارستان و ایران اشتراکات تاریخی و فرهنگی بسیار زیادی وجود دارد و روابط دو کشور در دوران های گذشته روابط بسیار خوبی و قابل قبولی بوده است.

وی افزود: روابط دو کشور بعد از تحریم‌ها کاهش پیدا کرد اما هم اکنون اراده جدی بین مسئولان دو کشور به وجود آمده تا روابط ایران و بلغارستان بیش از گذشته توسعه و گسترش یابد.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: سفر نخست وزیر و هیات عالی رتبه بلغارستان به ایران و همراهی مسئولان بخش دولتی و خصوصی این کشور مبین آن است که این اراده می‌خواهد به مرحله عمل برسد تا روابط ایران و بلغارستان توسعه یابد.

جهانگیری با بیان اینکه در جلسه امروز دو طرف در زمینه‌های مورد علاقه مذاکرات و گفت‌وگوهای خوبی داشتند اضافه کرد: ما در زمینه‌های نفت و گاز، پتروشیمی، حمل و نقل،‌صنعت و کشاورزی شروع کردیم و همچنین در زمینه سرمایه گذاری بخش‌های خصوصی در دو کشور و همچنین سرمایه گذاری‌های مشترک گفت‌وگو کردیم تا حمایت‌های لازم برای عملی شدن این موضوعات انجام بگیرد.

جهانگیری بیان کرد: سندهایی که امروز میان ایران و بلغارستان امضا شد در راستای تسهیل روابط بوده که از این پس وزرای دو کشور باید برای انجام این توافقات پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه با نخست وزیر بلغارستان پیرامون مسائل منطقه‌ای گفت‌وگو کردیم افزود: در نشست مشترک نیز پیرامون نحوه مبارزه با گروه‌های تروریستی و افراطی گفت وگو کردیم و امیدواریم با این اراده جهانی که برای مبارزه با تروریست شکل گرفته شر این گروه‌های افراطی و تروریستی برای همیشه از سر مردم منطقه کم شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
    0 0
    کاش ازبلغاری ‏ هامیخواستن یه چندتاحلب پنیرهم باخودشون می اوردن ایران که چندساله پنیردرست حسابی کسی توایران نخورده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس