روزنامه لوموند نوشت:رونالدو مصدوم روحش را با پرتغالی‌ها در زمین همراه کرد و به قهرمانی رسید.

به گزارش مشرق، بعد از آن که شب گذشته تیم فوتبال پرتغال موفق شد با کسب برد یک بر صفر در بازی فینال یورو 2016 فرانسه، میزبان مسابقات را شکست دهد و قهرمانی را از آن خود کند، رسانه‌های اروپایی به نقد این اتفاق پرداختند.

روزنامه ورزشی اکیپ، چاپ پاریس در تحلیلی از عملکرد تیم میزبان بازی‌ها انتقاد کرد. این نشریه معتبر نوشت: پرتغال با یک ناله کریس رونالدو انسجام کامل یافت و توانست فرانسه را شکست داده و شب سیاهی را برای کشور میزبان بازی‌ها رقم زند.

گزارشگر این نشریه ادامه داد: با اتفاقی که در پاریس رخ داد، یک بار دیگر اتفاق فینال جام 2004 تداعی شد. جایی که همین پرتغالی‌ها در حالی که مثل فرانسه میزبان بودند مقابل یونان قرار گرفته و در بازی نهایی نتیجه را واگذار کردند.

اکیپ عنوان کرد: فرانسه فاقد طرح و برنامه تاکتیکی مدون برای غلبه بر تیمی بود که حتی برای مدت زمان زیادی کریس رونالدو، اعجوبه و کاپیتان خود را به دلیل مصدومیت در زمین نداشت.
 

نشریه فرانسوی لوپاریزین: چه شب سیاهی بود. آبی‌ها حتی در وقت اضافه هم نتوانستند از پس پرتغال برآیند. پرتغالی که رونالدو را خیلی زود به علت مصدومیت از دست داد و به تماشاگر عادی بازی فینال تبدیل شد.



لوپاریزین ادامه داد: دشان با باختی که کسب کرد، غم سنگینی بر دل هواداران فرانسه باقی گذاشت. او نشان داد در حساس‌ترین لحظه فاقد توان تصمیم‌گیری کافی جهت اتخاذ روشی مطمئن برای غلبه بر پرتغال بوده است. فرانسه هر چند به میزبانی، اندک بهبودی در اقتصاد خود ایجاد کرد و حتی نمایش تا حد  موفقی برابر با تروریسم از خود نشان داد اما از لحاظ ورزشی و فوتبالی بازنده بود. فرانسه با وجود راهیابی به بازی پایانی با تیمی که در یک چهارم نهایی حذف شد، تفاوتی نداشت.

روزنامه معتبر فیگارو چاپ پاریس:پرتغال یکبار دیگر نشان داد برای هر بازی، سناریو می‌نویسد و بازیگرانش تمام لحظات مربوط به آن را از حفظ هستند. بازیکنانی که به خوبی تمام نقش خود را در قالب سناریو می‌دانند. تمام این بازیکنان در قالب وحدت تیمی موفق شدند پازل قهرمانی خروس‌های آبی را در ایستگاه پایانی جام، ویران کنند و به این ترتیب ورزشگاه محل انجام بازی را گورستان تبدیل کنند.



این نشریه ادامه داد:آنها بعد از سال‌ها ناکامی در عرصه‌های مختلف و جام‌های گوناگون، عاقبت طعم خوش‌شانسی را چشیدند. در مقابل فرانسه فهمید با وجود راهیابی به بازی نهایی تیم کاملی نیست و در بخش‌هایی از آن کمبودهای چشمگیری وجود دارد.

روزنامه لیبراسیون از جمله نشریات روزانه معتبر فرانسه است که امروز(دوشنبه) به تحلیل بازی فینال جام ملت‌های اروپا پرداخته است.

گزارشگر این نشریه نوشت: پرتغال با گلی که در وقت اضافه  به ثمر رساند خود را به عرش رساند و فرانسه را ناک آوت کرد. پرتغالی‌ها با رعایت یک اصل بدیهی در فوتبال یعنی همکاری منسجم تیمی توانستند حتی در بازی که رونالدو مصدوم و بیرون برده شد، تیم میزبان را کنار زنند. پرتغال این نکته را اثبات کرد؛ همانگونه که قهرمانان قبلی جام ملت‌ها نشان دادند با رعایت اصول ساده تیمی می‌توان در یک جام یک ماهه، گام‌ها را صحیح برداشت، به ایستگاه پایانی رسید و حتی در ایستگاه پایانی موفق بود. 
 

روزنامه ورزشی اوجوگو، چاپ لیسبون به تحلیل بازی شب گذشته پرتغالی‌ها مقابل فرانسه و افتخارآفرینی تیم فرناندو سانتوس پرداخته است.



این نشریه نوشت: پرتغال توانست بر فرانسه و مربی‌اش دشان غلبه کند. در نبرد نهایی پرتغال در واقع 2 مربی و 2 مغز متفکر داشت یکی فرناندو سانتوس که به صورت رسمی پست سرمربیگری تیم ملی پرتغال را در اختیار داشت و دیگری کریس رونالدو که به جای حضور در داخل میدان با پایی مصدوم خارج از میدان حضور داشت و از کنار زمین با حرص و جوش فراوان هم تیمی‌هایش را تهییج و تشویق می‌کرد به وظایف خود به دقت بپردازند.

او نشان داد یک دست راست خوب برای سانتوس در روزهای حساس و سرنوشت‌ساز است. اگر رونالدو در زمین نبود که با گل‌هایش قهرمانی را برای پرتغال به ارمغان بیاورد در عوض با شور و هیجانش و با گریه‌ها و احساسی که به تیم تزریق می‌کرد توانست در کنار سانتوس تیم را به درستی هدایت کرده،‌رهبری کند و به قهرمانی و فتح جام برساند.

 لاتریبون که جزو نشریات پرمخاطب در کشور فرانسه است، به تحلیل بازی فینال جام ملت‌های اروپا پرداخت.

گزارشگر این نشریه نوشت: پرتغال برای تمام دقایق بازی با خروس‌های آبی برنامه داشت.سانتوس سرمربی پرتغال به خوبی شرح وظایف مردانش را مشخص کرده بود و بازیکنانش در زمین می‌دانستند در هر وضعیتی چگونه باید رفتار کنند.

این نشریه ادامه داد:در نقطه مقابل فرانسه دچار سردرگمی  بود. از آن بدتر دیدیه دشان به عنوان فرمانده تیم نتوانست در کنار زمین راه حل مناسبی برای خروج از بحران فرانسه بیابد. در نتیجه پرتغال به آرزوی قهرمانی عاقبت رسید. در حالی که فرانسه خود را از رویای قهرمانی دور و دورتر دید.
 

روزنامه لوموند که در شهر پاریس منتشر می‌شود، بعد از باخت شب گذشته فرانسه مقابل پرتغال(یک بر صفر) نوشت: نه فقط مردان دشان بلکه رویای میلیون‌ها فرانسوی مقابل پرتغال نابود شد. دیدیه دشان برای اولین بار در جام و در روز آخر به طور جدی خشمگین شد و طعم عقب ماندن از حریفی سخت‌کوش مقابل هزاران فرانسوی را چشید. او نتوانست با وجود تمام تلاش‌هایی که کنار زمین انجام داد عقب‌ماندگی تیمش را جبران کند و فرانسه را به هدف بزرگ یعنی قهرمانی یورو برساند.



این نشریه ادامه داد:در نقطه مقابل رونالدو از جریان بازی خارج شد. دقایق بیشماری اشک ریخت و درد مصدومیت را لمس کرد اما روح خود را با هم‌تیمی‌هایش در داخل زمین همراه کرد و در پایان توانست با پای مصدوم حتی جام قهرمانی را روی دست بلند کند.

 
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس