کد خبر 601673
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۲

مسابقات جایزه بزرگ دو و میدانی برای کسب سهمیه المپیک در فضایی بی‌روح و مُرده در ورزشگاه آفتاب انقلاب برگزار شد.

به گزارش مشرق، مسابقات دو و میدانی جایزه بزرگ به منظور کسب سهمیه المپیک در حالی امروز در دو بخش مردان و زندان برگزار شد که هیچ انگیزه‌ای در چهره ورزشکاران برای کسب سهمیه دیده نمی‌شد و مسئولان برگزاری هم آمده بودند تا فقط مسابقه‌ای را برگزار کنند و زمان کسب سهمیه به پایان برسد.

وقتی وارد ورزشگاه آفتاب انقلاب در شرق تهران می‌شویم هیچ هیجانی برای برگزاری مسابقه وجود ندارد و انگیزه کافی دیده نمی‌شود.

شاید قبل از برگزاری مسابقات هم این تصور وجود داشت که در این رقابت‌ها هیچ سهمیه‌ای برای دو و میدانی ایران کسب نمی‌شود چون دوندگانی که شرکت کرده‌اند آن آمادگی و شور و هیجان و انگیزه کافی را ندارند. می‌توان تصور کرد که همه آمده‌اند که یک مسابقه‌ای را برگزار کنند و بروند از ورزشکار و مربی گرفته تا مسئولان برگزاری.

خبری هم از رئیس فدراسیون دو و میدانی نیست. در حالی که آخرین روزها برای کسب سهمیه را سپری می‌کردیم و مسابقه‌‌ای در تهران برگزار می‌شد مجید کیهانی برای بازدید از اردوهای 2 ملی‌پوش المپیکی راهی اروپا شده است. سفری که چندان در این شرایط منطقی به نظر نمی‌رسید.

برخی ورزشکاران در صحبت‌های خود عنوان می‌کردند شرایط برگزاری مسابقه اصلاً در حد استاندارد نیست و با این وضعیت چگونه می‌توان برای کسب سهمیه امیدوار بود. مسئولی که بخواهد برای رکوردشکنی یا کسب سهمیه انگیزه بدهد وجود ندارد.

برخی مواد با یکی دو شرکت کننده برگزار شد نمی‌توان در این نوع رقابت‌ها انتظار داشت که ورزشکاری سهمیه المپیک بگیرد. در این بین تنها یک نفر در میان 13ماده توانست رکورد دریافت جایزه را بشکند و در سایر مواد عملکرد خوبی از ورزشکاران شاهد نبودیم.

محمد صمیمی و پیمان قنبرزاده شانس‌های اصلی برای کسب سهمیه محسوب می‌شدند اما ظاهراً انگیزه‌ای برای آنها وجود نداشته و رکوردهای بسیار پایینی را ثبت کردند.

با نتایج به دست آمده می‌توان حدس زد که خود مسئولان فدراسیون هم امیدی برای کسب سهمیه نداشتند و شاید خواسته‌اند تنها مسابقه‌ای برگزار شود تا آخرین شانس‌های خود را امتحان کنند.

با پایان این رقابت‌ها مهلت کسب سهمیه برای دو و میدانی هم به پایان رسید و دو و میدانی ایران با 10 ملی‌پوش در ریو 2016 حاضر خواهد بود.

حسن تفتیان و رضا قاسمی در 10 متر، احسان حدادی و محمود صمیمی در پرتاب دیسک، لیلا رجبی در پرتاب وزنه، پژمان قلعه‌نویی و کاوه موسوی در پرتاب چکش، محمدجعفر مرادی در ماراتن، حمیدرضا زورآوند در پیاده‌روی و محمد ارزنده در پرش طول نمایندگان کشورمان در المپیک خواهند بود.

دوومیدانی ایران در دوره گذشته نیز 10 سهمیه را کسب کرده بود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس