درحالی که برخی منابع خبری به دنبال انکار حضور دختر بشار اسد رییس جمهور سوریه در رقابت‌های سوارکاری تهران هستند، دبیر فدراسیون سوارکاری با تایید حضور "زین الشام بشار الاسد" در مسابقات سوارکاری بین‌المللی تهران گفت: او سوارکار خیلی خوبی بود و می‌تواند یک الگو برای سوارکاران نونهال ایران باشد.

حضور دختر بشار اسد در مسابقات سوارکاری تهران +تکذیبیه به گزارش مشرق، محمد کاظمیان، دبیر فدراسیون سوارکاری در گفتگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که آیا دختر بشار اسد، رییس جمهور سوریه در مسابقات بین المللی تهران حضور داشته است یا خیر؟ اظهار کرد: بله. او در این مسابقات شرکت داشت و توانست به مقام قهرمانی در بخش نونهالان هم برسد. جدای از مسائل سیاسی باید بگویم که او یک سوارکار خوب است و می تواند برای نونهالان ایران یک الگو باشد.

وی در پاسخ به اینکه کارهای اداری حضور دختر بشار اسد برای شرکت در مسابقات بین‌المللی تهران را چه بخشی انجام داد؟ گفت: سفارت سوریه و دیگر ارگان‌های ذیربط، کارهای لازم در این زمینه را انجام دادند و ما فقط در بخش ورزشی با آنها همکاری داشتیم و از لحاظ فنی می‌توانیم رد مورد حضور این سوارکار صحبت کنیم که خدمت شما گفتم.

کاظمیان افزود: اینکه یک دختر با این سن و سال کم این همه تجربه داشته باشد و خوب سواری کند نشان دهنده یک مهارت بالا و آموزش خوب است. سوارکاران نونهال ما می توانند با الگو قرار دادن او بر تجربیات خود بیفزایند و به اعتماد به نفس خوبی برسند.

وی با اشاره به حضور پرقدرت تیم سوریه در این دوره از مسابقات بین المللی تهران گفت: سوری ها با نمایندگان خوبی در این مسابقات حضور داشتند. دختر بشار اسد هم سوارکاری باهوش بود و به ویژه سر پیچ ها با مهارت خاصی کارش را انجام می داد.او بسیار نترس و خوب سوارکاری کرد.

دبیر فدراسیون سوارکاری با بیان اینکه یکی از اهداف مهم برگزاری مسابقات بین المللی در رده های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان تبادل تجربیات و ایجاد ارتباط بین سوارکاران است، گفت: ما دراین رقابت‌ها شاهد بودیم که ورزشکاران خوبی از کشورهایی مثل تایلند، سوریه و هنگ‌کنگ حضور داشتند. دیدن نوع مسابقات همدیگر کمک می‌کند تا تجربیات مسابقاتی را نیز به یکدیگر منتقل کنند.

بشار اسد دارای سه فرزند است که تنها دخترش به نام "زین الشام بشار" که سوارکار ماهری است در رقابت‌های بین‌المللی تهران حضور داشته است.

با یک جستجوی ساده می‌توان به بسیاری از عکس‌های شام اسد که در رقابت‌های سوارکاری حضور داشته و قهرمان شده دست یافت.

تکذیب حضور دختر بشار اسد در سوارکاری تهران

فدراسیون های سوارکاری گرجستان، هنگ کنگ، سوریه، لبنان، چین تایپه، سنگاپور، تایلند و هندوستان، طبق پروتکل های رسمی، نفرات شرکت کننده را به فدراسیون سوارکاری ایران معرفی کردند و مطابق آیین نامه ها و قوانین موجود، سوارکاران نونهال، نوجوان و جوان این کشورها در این مسابقات حضور یافتند.

روابط عمومی فدراسیون سوارکاری ایران طی اطلاعیه ای درباره خبر حضور دختر بشار اسد رئیس جمهور کشور سوریه افزود: باتوجه به فضای گسترده رسانه های مجازی، خبری مبنی بر حضور فرزندان رئیس جمهور سوریه در این رقابت ها، منتشر شد که بنا بر رسالت اطلاع رسانی، به آگاهی می رسانیم که این خبر کذب است و فرزندان ایشان در این رقابت ها، حضور نداشتند.

بدیهی است اخبار و اطلاعات دقیق در سایت فدراسیون سوارکاری تقدیم علاقه مندان رشته های زیبا و پرطرفدار مرتبط با "اسب” و "سوارکاری” خواهد شد.

مسعود خلیلی رئیس فدراسیون سوارکاری کشورمان در گفتگو با تسنیم در این باره گفت: حضور دختر رئیس جمهور سوریه را در تهران و مسابقات بین‎المللی سوارکاری را قویا تکذیب می‎کنم و این خبر اساسا اشتباه است.

وی ادامه داد:  برای برگزاری مسابقات بر اساس قوانین فدراسیون جهانی سوارکاری به کشورهای مختلف نامه می‎زنیم و آنها هم بر اساس رنکینگ‌شان، سوارکاران برتر خود را به ما معرفی می‎کنند. اینکه می‎گویند ما از دختر رئیس جمهور سوریه دعوت کرده‎ایم و اینکه می‎گویند او در این پیکارها حضور داشته، اشتباه است.

رئیس فدراسیون سوارکاری یادآور شد: ممکن است فرد مورد نظر یکی از اقوام رئیس جمهور سوریه یا تنها شباهت نام خانوادگی‌ باشد اما دختر او نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 33
  • خانم دکتر نیلوفر پیراسته ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    0 0
    آخه مشرق خرمقدس مانور دادن روی این خبر مهمل برای ملت ایران آب و نون میشه
  • ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    0 1
    اسلام از سوارکاری زنان نهی کرده است. دختران ما را به تبرج نکشانید.
  • موریس ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    0 0
    الان تو سوئد تبرج نداری ؟!!!
  • ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    0 0
    ایشون دختر ژنرال ماهر اسد برادر بشار اسد هستند
  • ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    0 0
    حاجی اونجا جنگه این حرکت بشار واقعا تبعیضه این چه حرکتیه زده
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    0 0
    مشرق نیوز یا این کاربر سوئدی که داره زیاد زرت و پرت میگه رو خفه کن یا خودم بیام کارشو یه سره کنم
  • موریس ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    0 0
    چه دکتر بی تربیتی !!!
  • محمد ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    0 0
    دختر ماهر اسد هست
  • خودم ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    0 0
    خانوم دکتر !!! الـان برآتون توضیح می دم ک این خبر چ فایده ای می تونه داشته باشه .. ! + این خبر می گه حتا در بدترین شرایط ... در جنگ و بدبختی و فلاکت و آوراگی می توان پیروز بود غرورآفرین شد .. ! درسته ک دختر بشار اسد هستش .. اما حضور این دخترک کوچیک در مسابقات و از اون طرف قهرمانیش ب عنوان " یک عدد دختر سوری " فقط می تونه ب من امید بده و این کِ می شود حتا در شرایط دشوار پیشرفت کرد .. ! تو این جا ب عنوان دختر بشار اسد بهش نگاه نکن .. ب عنوان یک سوری بهش نگاه کن .. ! پدر از آن طرف در سوریه مقاومت می کنه و دخترش این جا برای سوری ها غرور آفرین .. ! سوریه در حال نبرد و مقاومته اما چقدر جالبه ک حتا مقاومت و تلاش رو حتا ب دخترکان و پسرکان کوچولو یاد می دهند .. ! + ببخشید خانوم دکتر .. !!!! این چ طرز حرف زدنه . ؟! ++ خر مقدس دیگه چیه ؟!!!!! پناه بر خدا ... ! :دی
  • ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    0 0
    ملتش عرضه جنگیدن ندارن ایرانی باید اونجا رو نگه داره اونوقت بچش دنبال اسب سواری و تفریحه !!!
  • ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    0 0
    این دکتر مملکته!
  • سعید ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    0 0
    معلومه سواد ادبیاتیت بالاست .مرسی یه کلمه ی جدید یاد گرفتم.
  • ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    1 0
    واقعا بعضیا چرا سطح فکرشون پایینه انتظار دارین دختر بچه بره اونجا با داعش بجنگه؟!
  • ایمان021 ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    0 0
    این مدل حرف زدن واسه ی خانوم نیس
  • ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    0 0
    نه. ندارم.
  • ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    0 0
    حالا چیکار کنیم؟؟!! کافره؟؟!!
  • محسن ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    1 0
    جل الخلق! تو خودِ فدراسیون، یکی تایید کرده و یکی تکذیب! چون نمیشه در آنِ واحد هر دوش راست باشه، پس حداقل یه دروغگو اینجا داریم!
  • محسن ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    0 0
    تو کامنت قبلی، "جل الخالق" درسته. اشتباه تایپ شد.
  • دکتر گاوچرون از کومور ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    0 0
    به به تازه مسلمان نروژی یا به عبارتی همون پرفسور سعید عالمی :))
  • ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    0 0
    هرچند گرانی مردم ایران را کلافه کرده، اما مدرک دکتری در ایران واقعا خیلی ارزان شده است :-)
  • ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    0 0
    تو رو خدادیکی حرف رایت بزنه. اگه یکی تونست یه حرف راست بزنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس