تیم ملی فوتبال فرانسه در دومین بازی مرحله نیمه نهایی رقابتهای یورو ۲۰۱۶ جدال حساسی برابر آلمان برگزار کرد و روی درخشش آنتون گریزمان، قهرمان جام جهانی را شکست داد تا حریف پرتغال در فینال شود.

به گزارش مشرق، تیم های ملی فوتبال فرانسه و آلمان از ساعت ۲۳:۳۰ روز پنجشنبه دومین بازی مرحله نیمه نهایی رقابتهای یورو ۲۰۱۶ را برگزار کردند که طی آن تیم فرانسه با حساب ۲ بر صفر حریف قدرتمند خود را شکست داد تا فینالیست شود. آنتون گریزمان زننده هر دو گل خروس ها در این مسابقه مهیج بود. (خلاصه فیلم دیدار فرانسه - آلمان)

فرانسه - پرتغال؛ فینال یورو 2016/ شواین اشتایگر و نویر آلمان را ناامید کردند +عکس و فیلم 
 
فرانسه با فشار فراوان تماشاگرانش بازی را تهاجمی شروع کرد. در دقیقه ۶ بازی بود که آنتون گریزمان درون محوطه جریمه آلمان صاحب توپ شد و ضربه دقیق زمینی خود را به تیر مخالف زد که نویر با شیرجه ای بلند مانع گلزنی میزبان شد. برخلاف انتظار حملات خروس ها کوتاه مدت بود و پس از آن ژرمن ها تا اواخر نیمه  نخست، بازی را کاملا تحت کنترل خود در آوردند.

آلمان در دقیقه ۱۳ روی یک حرکت گروهی از راست پاسخ  حمله فرانسوی ها را داد. توماس مولر ضربه آخر این حرکت را خوب نزد و ضربه او به بیرون رفت. یک دقیقه بعد دروازه‌بان فرانسه ضربه مهاجم اول آلمان را از توی گل بیرون کشید تا بازی همچنان بدون گل پیش برود.

تیم آلمان کاملا بازی را در اختیار گرفت و فرانسوی ها بدنبال توپ می دویدند. بعد از اینکه یک صحنه مشکوک به پنالتی روی تونی کروس رخ داد فرانسه کمی به خود آمد. در دقیقه ۲۵ دیمیتری پایه ضربه کاشته خود را به آرامی نواخت و آلمان بار دیگر با ضربه فنی شواین اشتایگر به شدت دروازه میزبان را در دقیقه ۲۶ تهدید کرد که لوریس با نوک انگشتان خود توپ را به کرنر فرستاد.

تیم فرانسه در ۱۰ دقیقه پایانی نیمه نخست به خود آمد و سرانجام به گل هم دست یافت. بعد از اینکه گریزمان و ژیرو موقعیت هایی را در ضد حملات از دست دادند در آخرین دقیقه نیمه نخست شواین اشتایگر به نظر داور مسابقه مرتکب پنالتی شد تا گریزمان در دقیقه ۲ + ۴۵ این ضربه را خلاف جهت حرکت نویر به گل تبدیل کند.
 
فرانسه - پرتغال؛ فینال یورو 2016/ شواین اشتایگر و نویر آلمان را ناامید کردند +عکس و فیلم
نیمه دوم این بازی حساس با دو ضد حمله برق آسا توسط فرانسه آغاز شد اما ژیرو و گریزمان این موقعیت ها را از دست دادند. بعد از این صحنه آلمان ها چند حمله نصفه و نیمه را انجام دادند اما بار دیگر فرانسه بر بازی مسلط شد و به گل دوم هم دست یافت.

در دقیقه ۷۲ بازی اشتباه مدافع آلمان باعث شد توپ به پل پوگبا برسد. حرکت تکنیکی و ارسال این بازیکن با اشتباه مرگبار مانوئل نویر در دفع توپ همراه شد تا گریزمان در میان مدافعان حریف با تیزهوشی به توپ ضربه بزند و برای بار دوم دروازه حریف را باز کند.
 
 فرانسه - پرتغال؛ فینال یورو 2016/ شواین اشتایگر و نویر آلمان را ناامید کردند +عکس و فیلم

فرانسه که تیم آلمان را به هم ریخته می دید در دقیقه ۷۴ تیر دروازه این تیم را به لرزه در آورد. پس از آن تیم آلمان بر حملات خود افزود و فرانسه هم در ضد حملات خطرناک نشان داد. در دقیقه ۹۲ بازی لوریس به شکلی معجزه آسا دروازه فرانسه را بسته نگه داشت.

بازی دو تیم با همان دو گلی گه مهاجم اتلتیکو مادرید برای خروس ها به ثمر رسانده بود خاتمه یافت تا فرانسه در فینال تیم پرتغال را ملاقات کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • پروفسور سعید عالمی نابغه دوران ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    آلمان به خاطر اشتباه سترگ شواین اشنایدر حذف شد چرا آلمان ضعیف شده فرانسه رو دست کم گرفته بودند یوآخیم لوی خوش تیپ چرا پیراهن سفیدت را نپوشیدی که خوش تیپ تر شوی و بازیکنانت روحیه بگیرند
  • پروفسور سعید عالمی نابغه دوران ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    فرانسه قوی نبود آلمان ضعیف شده فرانسه نبرد آلمان باخت همین فرانسه پیزوری رو ببین که چجوری به پرتغال میبازد
  • محمد ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    اخ اخ که اگر تمام بازیکنان اصلی المان می بودند، همان بلایی که برسر برزیل اوردند باز هم تکرار میشد. دلهره وحشت ناک مربی فرانسه و ارامش تیم ملی المان همراه با یک بازی روان و چشم نواز، نشان از تقابل غول فوتبال جهان و تیمی که به زور میزبانی و نگاه ویژه داور( صحنه پنالتی)، به این مرحله رسیده است ،دارد. المان حذف شد اما درس فوتبال به همگان و از جمله خروسهای ابی پوش آموخت. که میشود تا انتهای بازی با کمال خونسردی و یکپارچگی تیمی پیش رفت. دیدار ذوباره سلاطین فوتبال در روسیه2018.
  • ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    اصلا با دوستان موافق نیستم قبل شروع بازی هم گفتم فرانسه تو 90 دقیقه آلمانو می زنه . شما نگاه کنید که فرانسوی ها سرتاسر زمین چقدر ستاره سرحال و هماهنگ و باهوش داشتند و بازیکنانی که اسما ستاره نبودند ولی فوق العاده هستن مثلا دو دفاع گوش فرانسه که قشنگ حکم دیوار داشتند . مولر و اوزیل و چند ستاره دیگر آلمان تو این تورنمنت زامبی بودند . اگر کریس رونالدو توسط دفاع سخت گیر فرانسه کامل مهار شود و دروازه بان فرانسه همچنان شاهکار باشد فرانسه قهرمان می شه .
  • ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    البته آلمان بازیکن های کلیدی خود را نداشت ولی حاکم زمین بود. فرانسوی ها فقط با چند ضدحمله و البته به کمک داور که خطاهای فراوان روی آلمانی ها در محوطه جریمه را نمی دید توانست با استفاده از امتیاز میزبانی چند تا گل زشت به ثمر برساند. پرتغال هم تیم نیست اما از این فرانسه خیلی قوی تر است. باید دید در دیدار فینال داورها چه به روز پرتغال می آورند.
  • محمد ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    عالی بود
  • ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    جالبه خود آلمانیها میگن خوب بازی کردن ما ایرانیها اون وقت نشستیم جای مفسر ورزشی و هی نظر میدبم
  • دکترحسین محبی ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    پرتغال قهرمان میشه خدا میدونه که حقشه
  • ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    اگه همین داورو واسه فینال هم بذارن فرانسه صد در صد قهرمانه!
  • amir ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    سلام هر دو تیم خوب بازی کردند ولی مالکیت توپ آلمان بیشتر بود که نتونست گل بزنه و فرانسه هم که خداییش شاهکار کرد تونست آلمان قدرتمند رو حذف کنه که انشاالله پرتغال را هم به فنا میفرسته و قهرمان یورو میشه
  • پوریا ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    پرتقال میبره مبینین رونالدو و نانی و سانچز گل میزنند
  • تیمور ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    من خودم توی ورزشگاه بودم وتشویق تماشاگران فرانسوی وامتیاز میزبانی وداوری باعث شد فرانسه المان روببره
  • رامین ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    آلمان مغرور همیشه محکوم به باخته اونا فکر می کنن هیچ تیمی فوتبال بلد نیست.
  • افشین ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    به نظر منم برد فرانسه قابل پیش بینی بود فرانسه بازیکنایی بسیار خلاق و جوان و جنگنده داره که خیلی تو زمین میدوند.هر چند طرفدار پرتقالم ولی فرانسه میبره
  • افشین ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    به نظر منم برد فرانسه قابل پیش بینی بود فرانسه بازیکنایی بسیار خلاق و جوان و جنگنده داره که خیلی تو زمین میدوند.هر چند طرفدار پرتقالم ولی فرانسه میبره
  • ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    آخه عزیزای من.اینکه معلومه فرانسه مستحق برد نبود.اینکه تابلو هست.انشاالله پرتغال میبره تا دشام دیگه غلط کنه بنزما و ریبری و ساخو و نسری رو دعوت نکنه.
  • ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    چقدر سریع برگشتید ایران
  • اصغر فرهادی ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    0 0
    فرانسه با بهزی که ارایه داد برای آلمان کلاس آموزش فوتبال گذاشت تا بفهمن معنی واقعی فوتبال چیه در فینال هم پرتغال رو نیست و نابود میکنه تا کریستین رونالدو بره دنبال همون تبلیغاتش بجای بازی
  • ابوالفضل اژدري ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    0 0
    سلا وقت بخير بازي فرانسه و پرتغال كي هستش با سپاس
  • کریم مرغی ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    0 0
    پرتغال دینامیت بدونه صداست
  • امیر حسین ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    0 0
    با سلام این بازی های یورو واقعا که مسخرس این کاملا معلومه که فرانسه داورارو خریده و داورا همیشه تو بازی طرف فرانسه اند میگین نه تو تمام بازی های فرانسه داور تا تونسته از خطاهای فرانسه چشم پوشی کنه و تیم مقابل فرانسه رو با خطا گرفتن زیاد در گل زدن بهش کمک کنه واقعا که آلمان حقش بود که بره به فینال نه این فرانسوی ها که اکثر تیمشون از این آفریقایی هان بازی بعدی هم که کاملا معلومه. پرتغال قویه ولی با این طرفداری و هوادای داوران خریده شده توسط فرانسه،دیگه معلومه فرانسه میبره ولی پرتغال چون تیم قویه ای هست میتونه انشاعلا بازی ببره اگه کوچکترین خطا نکنند تا بهونه دست این داوران خریده شده فرانسه ندهند من که اول طرفدار پرتغال هستم و بعد آلمان انشاعلا پرتغال اتقام آلمان را خواهد گرفت و جام به دست رونالدو و هم تیمی هایش بالا میرود به امید پیروزی پرتغال قهرمان و باخت فرانسه مغرور
  • ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
    0 0
    چون فرانسه میزبانه و به جهت روحیه دادن به ملت فرانسه از بابت حوادث تروریستی دستهایی در کار است تا فرانسه رو بزور قهرمان یورو ۲۰۱۶ کنند
  • امیر حسین ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
    0 0
    خداروشکر تو جام جهانی 2018 روسیه، روسیه تیمش مثل فرانسه نیست که بتونه با کمک داور به اینجا برسه وگرنه به سرنوشت یورو امسال دچار میشه و روسیه از گروه نمیتونه صعود کنه و داورا هرچی هم به روسیه کمک کنن بازم نمیتونه کاری انجام بده پس به امید پیروزی آلمان در جام جهانی 2018

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس