کد خبر 600025
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲

بیگناه شناخته شدن هیلاری کلینتون در پرونده ایمیل‌ شخصی‌ وی خشم مقامات حزب جمهوریخواه را در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری به همراه داشته است.

خشم جمهوریخواهان از تبرئه کلینتون
به گزارش مشرق به نقل از یورونیوز، اقدام پلیس فدرال آمریکا در گناهکار نشناختن هیلاری کلینتون در ماجرای «ایمیل گیت»، خشم جمهوریخواهان را برانگیخت.

این شبکه خبری افزود روز سه شنبه روزی بود که تحقیقات پلیس فدرال آمریکا ،اف بی آی، درباره ماجرای «ایمیل گیت» به پایان رسید. مدیر اف بی در این باره گفت نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره ماجرای «ایمیل گیت» مستحق هیچ گونه پیگرد قضایی نیست.

جیمز کورنی در این باره گفت دلایلی وجود دارد که در ماجرای «ایمیل گیت» غفلت های زیادی در مدیریت اطلاعات حساس و به شدت طبقه بندی شده روی داده است.اما مدیریت بد یا حذف اطلاعات طبقه بندی شده موجب پیگرد قضایی نمی شود.

ماجرا درباره اقدام هیلاری کلینتون در زمان عهده دار بودن سمت وزیر امور خارجه آمریکا در استفاده از یک آدرس ایمیل خصوصی برای ارسال اطلاعات محرمانه و طبقه بندی شده بوده است.

اف بی آی اعلام کرد از حدود 30 هزار ایمیل فرستاده شده در زمان وزیر امور خارجه بودن هیلاری کلینتون ،محتوای 110 ایمیل شناسایی شده در 52 زنجیره ایمیلی حاوی اطلاعات طبقه بندی شده بوده است. هشت زنجیره ایمیلی هم دارای اطلاعات طبقه بندی شده فوق محرمانه ، 36 زنجیره اطلاعات محرمانه و هشت زنجیره ایمیلی نیز حاوی اطلاعاتی از نظر طبقه بندی کمتر محرمانه بوده است.

در این ماجرا هیلاری کلینتون «مسئول» و نه «مجرم» شناخته شد اما این باعث نشد تا دونالد ترامپ از این فرصت برای حمله به رقیب خود در انتخابات استفاده نکند.

 وی در همین باره گفت «او (هیلاری کلینتون) تعداد زیادی اطلاعات محرمانه و طبقه بندی شده را فرستاده است اما آنها(مسئولان پلیس اف بی آی) می گویند که این کار ناشی از غلفت بوده است. من می گویم وی صلاحیت ریاست جمهوری آمریکا را ندارد.او رئیس جمهور بسیار بدی خواهد شد.

ماجرای ایمیل ها به ماه مارس سال 2015 و بررسی ایمیل ها رد و بدل شده درباره حمله به نمایندگی آمریکا در بنغازی در لیبی بر می گردد. در این حمله چهار آمریکایی از جمله سفیر آمریکا در لیبی کشته شدند. در زمانی که به سفارت آمریکا در لیبی حمله شد هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا بود. به همین علت برخی از جمهوریخواهان از او انتقاد می کنند که خطر تروریست ها در لیبی را کم برآورده کرده بود.

در گزارشی به این موضوع پرداخت که چگونه باراک اوباما رئیس جمهور کنونی آمریکا حاضر شد در تبلیغات انتخاباتی هیلاری کلینتون حضور پیدا کند و برای وی برای عهده دار شدن سمت ریاست جمهوری آمریکا تبلیغ کند.

 این شبکه خبری اعلام کرد بی جهت نیست که اوباما تصمیم گرفت روز سه شنبه پنج ژوییه وارد جریان رقابت انتخاباتی نامزدها برای جایگزینی خودش شود. او در نخستین اقدام خود در این خصوص به تعریف و تمجید از هیلاری کلینتون پرداخت . باراک اوباما نیز به نوبه خود اعلام کرد هیچ زن یا مردی برای عهده دار شدن سمت ریاست جمهوری آمریکا به اندازی هیلاری کلینتون واجد شرایط نیست.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس