نتايج مطالعات جديد به خانمهاي که از کفشهاي پاشنه بلند استفاده مي‌کنند هشدار مي دهد مراقب تغيير شکل آناتومي بدنشان باشند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاري مهر، تحقيقات جديد نشان مي‌دهد هزينه‌ پوشيدن طولاني مدت کفشهاي پاشنه بلند بسيار بيشتر از هزينه اي است که بسياري براي خريداري انواع مارکدار و مرغوب اين نوع از کفشها پرداخت مي‌کنند.
علاوه بر درد پا و تغيير شکل پاها، استفاده طولاني مدت از اين گونه کفشها بر روي آناتومي عضلات ساق پا و زردپي ها تاثيرگذار است. شيب زياد پاشنه هاي بلند کفش منجر به انقباض ماهيچه هاي ساق پا مي شود که اين عارضه در نهايت موجب کوتاه شدن بافت ماهيچه‌اي ساق وسخت شدن زردپي آشيل مي‌شود و از اين رو خانمها هنگام راه رفتن با کفش تخت و يا کفش ورزشي احساس پا درد خواهند کرد.
محققان دانشگاه منچستر از ميان گروهي 80 نفره از زنهاي 20 تا 50 ساله، که براي بيش از دو سال به صورت روزانه کفشهايي با پاشنه هاي پنج سانتيمتري به پا مي کرده اند 11 نفر که در هنگام پوشيدن کفشهاي بدون پاشنه احساس ناراحتي مي کردند را انتخاب کردند.
اسکن ماوراي صوت بر روي پاهاي داوطلبان نشان داد بافت عضلاني ساق پا در افرادي که کفشهاي پاشنه دار به پا مي کردند در مقايسه با خانمهايي که از کفشهاي پاشنه دار استفاده نمي کردند، 13 درصد کوتاهتر است. همچنين تصويربرداري هاي MRI انجام شده بر روي پاهاي اين دو گروه گوياي اين حقيقت است که زردپي آشيل که استخوان پاشنه پا را به عضله ساق متصل مي‌کند، طي استفاده مکرر از کفش پاشنه بلند، ضخيمتر و سخت تر مي‌شود.
بر اساس اين گزارش، محققان اعلام کردند کفشهاي پاشنه دار شايد زنان را بلند ر و يا لاغرتر نشان ‌دهد اما در حقيقت شيب زياد کفشهاي پاشنه دار باعث انقباض ماهيچه هاي ساق پا و ضخيم شدن زردپي آشيل مي شود، پديده اي که به مرور مي تواند منجر به پا درد فراوان هنگام پوشيدن کفشهاي تخت، لنگيدن و در نهايت تغيير فرم آناتومي بدن در زنها شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس