باراک اوباما در یک کمپین انتخاباتی در ایالت کارولینای شمالی، حمایت قاطع خود را از نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری دیلی صباح، رئیس جمهور آمریکا در یک کمپین انتخاباتی در ایالت کارولینای شمالی، «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را مورد تأیید و حمایت قاطعانه خود قرار داد.

باراک اوباما در این گردهمایی انتخاباتی گفت: «من امروز اینجا هستم چون به هیلاری کلینتون باور دارم و از شما می خواهم که به انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور بعدی آمریکا یاری رسانید».

اوباما با ستایش از شخصیت هیلاری کلینتون به پیشینه سیاسی و طولانی مدت وی به ویژه نبرد سخت میان آنها برای کسب نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۰۸ و تصمیم خود برای انتصاب کلینتون به مقام وزیر خارجه آمریکا اشاره کرد.

اما بازجویی پلیس فدرال آمریکا از هیلاری کلینتون در خصوص استفاده از ایمیل شخصی خود برای تبادل اطلاعات امنیت ملی در دوران تصدی وزارت خارجه (۲۰۱۳- ۲۰۰۹) این گردهمایی انتخاباتی را تحت الشعاع قرار داد؛‌ هرچند که «جیمز کومی» رئیس پلیس فدرال آمریکا از طرح هرگونه اتهامی علیه این وزیر سابق آمریکا خودداری کرد.

هیلاری کلینتون ماهها منتظر دریافت این تأیید و حمایت قاطعانه اوباما در جریان رقابتهای مقدماتی خود در مقابل سناتور «برنی ساندرز» بود و امیدوار است که بتواند بر روی محبوبیت اوباما به ویژه در میان هواداران حزب دموکرات جهت جمع آوری آراء در انتخابات سراسری ماه نوامبر سرمایه گذاری کند.

اوباما در این گردهمایی انتخاباتی گفت که هیلاری کلینتون «فردی محکم و راستگوست» و در مقابل، بدون ذکر نامی از «دونالد ترامپ» این نامزد جنجالی حزب جمهوریخواه را به دلیل عدم برخورداری از ویژگیهای شایسته برای یک رئیس جمهور مورد نکوهش قرار داد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس