کد خبر 599682
تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۶

گزارش یک موسسه آمریکایی از افزایش کم سابقه آمار زنان زندانی در این کشور حکایت دارد.

به گزارش مشرق، تعداد زندانیان زن در آمریکا در 30 سال گذشته متجاوز از 800 درصد رشد داشته در حالی که نرخ زندانیان مرد در آمریکا نیز در مدت مشابه 416 درصد افزایش نشان می‌دهد. با توجه به این رشد سرسام آور، هنوز جنایتکاران بیشماری در این کشور هستند که خارج از زندان به سر می‌برند. به علاوه، دو سوم زنان زندانی به خاطر جرائم غیر خشونت‌آمیز در زندان هستند.

به نوشته وبگاه «آنتی مدیا» زندانیان محبوس به دلایل ارتکاب جرایم غیر خشونت آمیز، درگیری بابت خرید و فروش مواد مخدر یا جرایم اموالی و ملک در زندان هستند.

بر این اساس، به بسیاری از زندانیان زن در آمریکا مدت محکومیت متناسب با نخلفاتشان داده نمی‌شود. همچنین از آنجایی که 60 درصد زنان زندانی آمریکا مادر و دارای فرزندانی زیر سن 18 سال هستند، دعواهای مربوط به خرید و فروش مواد مخدر تاثیر منفی بر این خانوداه‌ها گذاشته و تعداد فرزندان آمریکایی که مادرشان در زندان هستند از سال 1991 به این سو دو برابر شده است.

گزارش منتشر شده یک موسسه آمریکایی با نام اختصاری «FAMM» نشان می‌دهد که از هر 100 هزار نفر زن سیاه پوست آمریکایی 380 نفر در زندان هستند، در حالی‌که این رقم برای هر 100 هزار نفر زن با ریشه اسپانیایی 147 نفر می‌باشد.

از دیگر نکات تکان دهنده در گزارش این موسسه آمریکایی مرتبط با زندانیانی است که با مشکلات روحی و روانی محبوس هستند. 

بر این اساس، 73درصد بانوان زندانی آمریکا بیماری روانی دارند، رقمی بالا که با 55درصد مردان زندانی در آمریکا که همین وضعیت روحی را دارند، مقایسه می‌شود. همچنین زنان زندانی آمریکا بیشتر حامل ویروس ایدز هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • yas ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
    0 0
    این چیزیه که خودشون خواستند ,مساوات طلبی؛زنها رو از کرامت زن بودن خارج وانسان معمولی میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس