کد خبر 599536
تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۰

دو تیم حاضر در نیمه نهایی یورو 2016 در چهارمین مصاف رو در رو به دنبال رسیدن به فینال معتبرترین جام فوتبالی پس از جام جهانی هستند.

تاریخچه همه تقابل‌های ولز و پرتغال +جدول
ویژه نامه یورو 2016 مشرق - در اولین دیدار مرحله نیمه نهایی یورو 2016 تیمهای ولز و پرتغال از ساعت 23:30 چهارشنبه 16 تیر برای تعیین اولین فینالیست مسابقات به مصاف هم خواهند رفت.
 
ولز در این دیدار دو محروم دارد و شاید به خاطر نبودن بن دیویس و ارون رمزی قدرت دیدارهای گذشته را نداشته باشد، هر چند آمادگی بالای گرت بیل می تواند بلای جان پرتغال شود.
 
در آن سو پرتغال هم یک محروم به نام ویلیام کاروالیو دارد و امیدوار است با تکیه بر درخشش رونالدو و نانی از سد تیم شگفتی ساز ولز عبور کرده و برای دومین بار به فینال یورو راه یابد.
 
راه صعود
ولز که اولین حضور خود در جام ملتهای اروپا را تجربه می کند، با 2 برد مقابل روسیه و اسلواکی و یک باخت برابر انگلیس با صدرنشینی در گروه B، در یک هشتم نهایی به مصاف ایرلندشمالی رفت و با یک گل به برتری رسید. در یک چهارم نهایی هم با شکست دادن بلژیک پرستاره با نتیجه 3-1 عنوان شگفتی ساز یورو 2016 را به نام خود سند زدند.
 
اما پرتغال بدون برد در 90 دقیقه به جمع 4 تیم برتر رسید! آن ها در دور گروهی با سه تساوی برابر ایسلند، مجارستان و اتریش به عنوان تیم سوم صعود کردند و در مرحله یک هشتم نهایی موفق شدند با گل دقیقه 117 کوارشما کرواسی را حذف کنند. یاران رونالدو در یک چهارم نهایی هم لهستان را پس از تساوی 1-1 در وقتهای عادی و اضافی، با نتیجه 5-4 در ضربات پنالتی شکست دادند و برای چهارمین بار به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.
 
2 برد برای پرتغال یک برد برای ولز
دو تیم تا قبل از این دیدار تنها 3 بار در قالب دیدار دوستانه با هم مصاف داده اند که حاصل آن یک برد برای ولز و 2 برد برای پرتغالی ها بوده است.
 
اولین دیدار دو تیم 15 می 1949 در لیسبون برگزار شد که برتری 3-2 پرتغال حاصل این دیدار بود.
 
دو سال بعد در 12 می 1951 دو تیم در کاردیف به مصاف هم رفتند که این بار ولز با نتیجه 2-1 به برتری دست یافت.
 
آخرین دیدار دو تیم هم حدود نیم قرن بعد برگزار شد و در 2 ژوئن سال 2000 و پیش از برگزاری یازدهمین دوره جام ملتهای اروپا پرتغال که در آن مسابقات حاضر بود در یک دیدار دوستانه از ولز پذیرایی کرد و با درخشش لوئیس فیگو با 3 گل حریفش را شکست داد. (فیلم گلهای این دیدار را اینجا ببینید)
 
جدول همه تقابل های ولز و پرتغال

تیم

تعداد بازی

برد

مساوی

باخت

گل زده

ولز

3

1 - 2

4

پرتغال

3

2 - 1 7

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس