کد خبر 599530
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳

سرمربی جدید منچستریونایتد در نشست خبری خود به عنوان سرمربی این تیم شرکت و عنوان کرد تنها روی تیم خودش تمرکز می‌کند چرا که یونایتد بزرگترین تیم انگلیس است.

به گزارش مشرق،‌ دیلی میل نوشت: ژوزه مورینیو سرمربی جدید منچستریونایتد امروز در رزشگاه اولدترافورد حاضر شد و به صورت رسمی به خبرنگاران و عکاسان معرفی شد.

او در ادامه در اولین نشست خبری خود به عنوان سرمربی منچستریونایتد حاضر شد و ابتدا درباره حضور در این تیم گفت: به باشگاهی آمدم که توصیف کردنش سخت است. حتی فکر کردن به اینکه از چه کلماتی باید استفاده کنم دشوار است.

این یک شغل رویایی نیست و به واقعیت تبدیل شده است. سرمربیگری در اینجا چیزی است که همه می‌خواهند شانسش را داشته باشند. من توانستم به عنوان سرمربی منچستریونایتد کار کنم. به خوبی با تاریخ این باشگاه آشنا هستم و می‌دانم که هواداران از ما چه می‌خواهند. این مرا نگران نمیکند و دقیقا در زمان درستی در زندگی من این اتفاق افتاده است.

مورینیو افزود: من دقیقا جایی هستم که دوست دارم باشم. از اینکه در لیگ قهرمانان نیستم ناراحتم و نمی‌توانم این را محفی کنم. دوست داشتم در این باشگاه، در این لیگ و در این کشور کار کنم. متاسفم که در این فصل در لیگ قهرمانان حضور نداریم.

منچستریونایتد تیمی برای لیگ قهرمانان است و به جای اینکه الان منتظر قرعه کشی لیگ اروپا باشیم، باید خیلی زود فصل آینده حضورمان را در لیگ قهرمانان قطعی کنیم. این حقیقت را کتمان نمی‌کنم که به دنبال رسیدن رکورد فرگوسن در لیگ قهرمانان هستم.

او در ادامه گفت: شخصیت من طوری است که فقط به دنبال پیروز شدن هستم. روش من خیلی واضح و روشن است. تمرکز من بر دورانی است که هدایت یونایتد را بر عهده دارم و می‌خواهم بهترین عملکرد را از خود نشان دهیم. باید بازی‌های‌مان را ببریم و در همه تورنمنت‌ها حضور قدرتمندی داشته باشیم. می‌خواهم به همه چیز برسم. باید زیبا بازی کنیم. بدون زیبا بازی کردن می‌توان در یک تورنمنت کوتاه قهرمان شد ولی بدون بازی زیبا نمی‌توان در یک تورنمنت مثل لیگ قهرمان شوید.

مورینیو با کنایه همیشگی به ونگر در ادامه گفت: من چیزی برای اثبات خودم ندارم. یک سال پیش قهرمان لیگ برتر شدم. در این لیگ مربیانی هستند که ۱۰ سال است قهرمان نشدند و مربیانی که اصلا قهرمانی ندارند. اگر من به دنبال اثبات خودم باشم، بقیه تصور کنید باید چه کار کنند. هیچوقت نمی توانم بدون موفقیت زندگی کنم. این ویژگی من است و به همین خاطر همیشه با علامت سوال‌های زیادی مقابل خودم مواجه بودم.

برای منچستریونایتد نیز شرایط این طور است. آنها در یک دوره موفقیت برایشان روتین بود و همیشه به موفقیت می‌رسیدند، تنها ۳ سال است که از شرایط خوب خود دور شدند و این به این معنی نیست که اگر پارسال پنجم شدیم، امسال چهارم شویم موفقیت است. بلکه باید مثل گذشته قهرمان شویم.

مورینیو درباره حضور ایبراهیموویچ و خریدهایی که انجام داده است، گفت: نیاز به چهار مهاجم داریم و در حال حاضر ۳ بازیکن خریداری کردیم و اگر یک مهاجم دیگر جذب کنیم نفس راحتی می‌کشم. من مربی نیستم که به دنبال بازیکنان چند منظوره باشم. اگر در تیم یک یا دو بازیکن با این مشخصات داشته باشید، کافی است. روش من واضح است و به صراحت می دانم از بازیکنانم چه می‌خواهم و به همین خاطر دنبال بازیکن متخصص بودیم که به آن رسیدیم.

آقای خاص درباره رقابت با گواردیولا گفت: در انگلیس همه ۲۰ تیم شانس قهرمانی دارند و این درست نیست که فقط روی منچسترسیتی و گواردیولا تمرکز کنیم و من این کار را نخواهم کرد. مربی بزرگترین تیم در انگلیس هستم و روی تیم خودم تمرکز می‌کنم.

در ادامه خبرنگاران درباره حضور بازیکنان جوان در تیم‌های قبلی مورینیو صحبت کردند که این مربی گفت: من فهرست ۴۹ بازیکن جوان که آنها را پرورش دادم و به فوتبال معرفی کردم را همین جا آماده دارم و در صورتی که بخواهید آنها را می خوانم. این‌ها دروغ است که من نتوانستم بازیکنان جوان پرورش دهم.

درباره مسئله گیگز هم باید بگویم که به هیچ وجه من مسئولیتی درباره تصمیم او نداشتم. این مسئله‌ای بین باشگاه و او بود. باشگاه تمایل داشت پست بالاتری به گیگز بدهد ولی او شجاعت به خرج داد و به دنبال چالش سرمربیگری رفت و من نقشی در آن نداشتم. او به زودی به یونایتد باز می‌گردد و من برای او آرزوی موفقیت می کنم.

در ادامه خبرنگاری به سرمربی منچستریونایتد گفت فرگوسن چه توصیه‌ای در یونایتد به او کرد که مورینیو گفت: او توصیه کرد که موقع رفتن به تمرین با خودم چتر ببرم که واقعا توصیه به جایی بود. نظرات فرگوسن برای من اهمیت زیادی دارد و او هر موقع بخواهد می‌تواند در تمرین حضور داشته باشد و ما از او استقبال می‌کنیم.

مورینیو در پایان درباره رونی گفت: در فوتبال خیلی چیزها وجود دارند و تغییر می‌کنند ولی عطش گلزنی بازیکنی مثل رونی تغییر نخواهد کرد. او همیشه مهاجم بوده است ولی متاسفانه چند وقتی است که ۵۰-۶۰ متر از دروازه فاصله گرفته است. رونی بازیکنی نیست که در مرکز زمین مورد استفاده قرار گیرد و حتی هافبک هجومی هم نباید باشد. او یک مهاجم است.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس