استاد حوزه علمیه در واکنش به حقوق‌های نجومی برخی مدیران چنین اخباری را سبب کم شدن اعتماد مردم به مسئولان دانست و گفت: استفاده سیاسی از این جریان و پرداختن رسانه‌ها به صورت گسترده به آن، اعتماد مردم به نظام را کم می‌کند.

به گزارش مشرق، به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی در  بیست و هشتمین روز از  ماه مبارک رمضان در جمع نمازگزاران و زائران حرم کریمه اهل بیت (س) اظهار داشت: از جمله مسائلی که در آیات پایانی سوره مبارکه نور به آن تأکید شده، علم الهی است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی (ص) افزود: درباره علم الهی در جای‌جای قرآن کریم سخن گفته شده است که از جمله این آیات، آیه الکرسی است؛ در این آیه در کنار بیان ویژگی‌های الهی، بیان می‌دارد که خداوند نسبت به دنیا و برزخ و آخرت اطلاع کامل دارد.

وی با بیان این که علم مطلق نزد خداوند است و آنچه که در اختیار بندگان قرار می‌گیرد، علمی است که از سوی خدا و به اراده او می‌باشد، ادامه داد: بر اساس کلام امام رضا (ع)، علم الهی نسبت به امور، قبل از اتفاق افتادن است، علمی که هیچ گونه محدودیتی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به آیه 59 سوره مبارکه انعام گفت: در این آیه بیان می‌شود که کلید و فرمان غیب در نزد خداست و آنچه در دریاها و خشکی است، می‌داند و برگی که از درختی می افتد، به آن آگاهی دارد. در آیه 19 سوره غافر نیز بیان شده است که خداوند خیانت‌های چشم و آنچه در دل‌ها مخفی است را آگاه است.

وی با بیان این که ما معمولاً چیزهای ملموس را می‌بینیم، ولی نسبت به خیانت چشم و آنچه در دل‌هاست بی اطلاعیم، ادامه داد: قرآن می‌فرماید هرچه بگوئیم و نگوئیم، خدا نسبت به آن آگاه است و در جای می‌فرماید که خداوند اسرار و مخفی‌ها را نیز می‌داند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی (ص) با بیان این که اعتقاد به علم الهی در زندگی انسان‌ها آثار فراوانی دارد، اظهار داشت: ترک گناه، از جمله آثار اعتقاد به علم الهی است. زمانی که انسان می‌داند خداوند نسبت به تمامی گفتار و رفتارهای او آگاه است، گناهی مرتکب نمی‌شود؛ همان‌گونه که امام خمینی (ره) می‌فرمودند: عالم محضر خداست، در محضر خدا معصیت نکنید.

وی با اشاره به کم توجهی انسان‌ها به این مسئله گفت: عدم اعتقاد به علم الهی، موجب شده عده‌ای به دنبال زر و ثروت اندوزی باشند؛ حقوق‌های نجومی برای نظام جمهوری اسلامی ایران که دارای حکومت دینی می‌باشد، بد است.

حجت‌الاسلام رفیعی با بیان این که چنین اخباری موجب کم شدن اعتماد مردم به مسئولان می‌گردد، گفت: استفاده سیاسی از این جریان و پرداختن رسانه‌ها به صورت گسترده به آن، اعتماد مردم به نظام را کم می‌کند. امروز مردم به نظام و مسئولان اعتماد دارند، که حضور همیشگی آنها در صحنه از جمله برگزاری با شکوه آئین راهپیمایی روز قدس گواه این سخن است، ولی وقتی گفته می‌شود فلان مسئول در ماه چند ده میلیونی دریافت می‌کند، موجب تخریب این اعتماد می‌گردد.

وی با بیان این که انتشار این اخبار در شرایطی است که کشور از نظر اقتصادی در وضعیت مطلوبی قرار ندارد، گفت: متأسفانه جوانان زیادی در مشاغلی مشغول کار هستند که بیمه و آینده شغلی ندارند و با درآمدی ناچیز که گاهی به نان شب هم محتاج‌اند، روزگار سپری می‌کنند یا کارگران ساختمانی که برخی روزها دست خالی به خانه بر می‌گردند ولی برخی مدیران این‌گونه به جان بیت المال افتاده‌اند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی (ص) خاطرنشان کرد: جلوی چنین رویه‌ای باید گرفته شود و بالاترین مسئولی که این مدیران را انتخاب کرده، باید از شرمندگی از مسئولیت خود استعفا نماید.  با آنها برخورد شدید شود و کسانی را مأمور این کار قرار دهید که خود گرفتار چنین مشکلاتی نباشند.

وی با بیان این که چنین رفتارهایی موجب بد بینی مردم به مسئولان دلسوزی می‌شود که خالصانه در حال خدمت به نظام و مردم هستند، گفت: رؤسای قوا محکم در برابر اینها بایستند. نه این که اموال رفته را به بیت‌المال برگردانند یا افراد را کنار بزنند، بلکه این‌ها را در مجامع قانونی محاکمه و زندانی کنند.

حجت‌الاسلام رفیعی خاطرنشان کرد: در سیره علمای بزرگ اسلام دیده می‌شود که وجوهات زیادی در اختیار آنها بود، در حالی که خود و اطرافیانشان دارای زندگی بسیار ساده و حتی گرفتار فقر بودند.

وی در پایان اخلاص در عمل را از دیگر آثار اعتقاد به علم الهی به امور برشمرد و گفت: کسی که می‌داند خدا بر او ناظر است و از نیت و رفتار او آگاه است، سعی می‌کند عملش را خالص گرداند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس