کد خبر 598414
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶

هوای امروز تهران برای گروه های حساس جامعه ناسالم است.

به گزارش مشرق، میانگین شاخص هوای تهران امروز یکشنبه به عدد 109 رسیده که ناسالم برای گروه های حساس است. شاخص کیفیت هوا باید بر روی عدد 100 باشد که فراتر رفتن آن نشان از ناسالم بودن هوا است،
 
همچنین امروز  ایستگاه‌های شریف منطقه 2 با شاخص 136 و شهرداری منطقه 15 با شاخص 134، بیشترین انباشت ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون را داشته‌اند.استاندارد ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در هوا باید 35 میکروگرم بر مترمکعب باشد.
 
برآیند 3 ماهه هوای تهران نشان می‌دهد که از ابتدای سال تاکنون 11 روز هوای پاک، 73 روز هوای سالم و 8 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس به ثبت رسیده است که همه روزهای هوای ناسالم در خرداد بوده است.
 
براساس اعلام مرکز پایش کنترل کیفیت هوای تهران، ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون که امروز آلاینده اصلی آسمان تهران هستند می‌توانند احتمال حمله قلبی و ریوی، مرگ و میر زودرس در بیماران تنفسی، کودکان و افراد مسن را تشدید کنند.
 
شرکت کنترل کیفیت هوای تهران توصیه کرد که تا کاهش آلودگی هوا، گروه‌های حساس شامل زنان باردار، بیماران قلبی تنفسی، افراد مسن و کودکان از فعالیت‌های طولانی مدت در فضای باز ، خودداری کنند.

هوای تهران ناسالم برای گروه‌های حساس +عکس
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس