کد خبر 597741
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶

با افزایش بیکاری شغل‌های کاذبی که در کنار درآمد بالا چهره شهر را نازیبا می‌کنند روزبه‌روز در حال افزایش است.

به گزارش مشرق، در گوشه و کنار شهر چرخ‌های دوره گردی به چشم می‌خورد که با توجه به ذائقه مردم و فصلی که در آن هستیم، دست به فروش نوبرانه‌ها و خوراکی‌های هوس انگیز می‌زنند.

این در حالی است که این دوره گرد‌ها بدون پرداخت مالیات، کرایه و حتی هزینه آب و برق به کسب وکار خود می‌پردازند و هریک از این چرخی‌ها برای خود در سطح شهر محدوده‌ی خاصی دارند.

همچنین این دوره‌گردها بدون داشتن بیمه و مزایا با توجه به درآمدی که کسب می‌کنند از کار خود رضایت نسبی دارند و تنها در فصل بهار و تابستان با فروش نوبرانه‌ها، باعث نارضایتی میوه فروشی ‌های سطح شهر می‌شوند.

یکی از میوه فروشی‌های سطح شهر در خصوص این دوره‌ گردها به خبرنگار میزان، گفت: این چرخی‌های دوره گرد در بهار و تابستان نوبرانه ها را با قیمتی پایین‌تر از مغازه‌ها به فروش می‌رسانند و کاسبی ما را کساد می‌کنند.

این میوه فروش که از کسب وکار دوره گردها ناراضی بود گفت: ما باید مالیات، کرایه مغازه و هزینه‌های آب و برق را پرداخت کنیم که همین امر باعث می‌شود قیمت تمام شده میوه‌های ما بیشتر ازدوره‌گردها باشد و مردم بیشتر از آنها خرید کنند.

یک فروشنده دوره‌گرد که با چرخش در حوالی یکی از ایستگاه‌های مترو کار می‌کند در گفتگو با میزان گفت: در بهار و تابستان انواع میوه‌های نوبرانه را از باغ‌های اطراف خریداری می‌کنیم و به دست مصرف کننده می‌رسانیم.

این پسر جوان ادامه داد: در پاییز و زمستان که فروش میوه‌های نوبرانه تمام می‌شود، بازار فروش لبو و باقلا گرم است و بین اکثر مردم محبوبیت دارد.

وی همچنین گفت: ما از اواخر بهار که باقلا ارزان می‌شود در حجم بالا خرید را آغاز می‌کنیم و به روش خودمان آنها را خشک می‌کنیم و در انبار نگهداری می‌کنیم.

گزارش میدانی خبرنگار میزان حاکی از آن است که به طور متوسط با خرید هرکیلو باقلا به قیمت هزار تومان و فروش هر 100 گرم آن به قیمت 2 هزار تومان در زمستان، از متوسط فروش 10 کیلو باقلا در روز می‌توانند درآمدی نزدیک به 200 هزار تومان را کسب کنند.

این درحالی است که در کنار باقلا، فروش لبو نیز از بازار گرمی برخوردار است و درآمدی نزدیک به فروش باقلا دارد و می‌توان میانگین درآمد این چرخی‌ها را در ماه بین 6 تا 8 میلیون تخمین زد.

تنها مشکلی که در سر راه این دوره گردها وجود دارد این است که شهرداری هر چند وقت یکبار دست به جمع‌آوری  چرخ‌های آنها می‌زند و دوره گردها برای پس گرفتن چرخ‌هایشان باید به شهرداری مراجعه کنند و جریمه پرداخت کنند.

اگرچه سال ها است که شهرداری برای جمع آوری این چرخی‌های دوره‌گرد اقدامات فراوانی انجام داده است اما همچنان این چرخی‌ها جز جدا ناپذیر شهر هستند و روز به روز نیز بر تعدادشان افزوده می‌شود که چهره شهر را بسیار نازیبا می‌کند.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس