کد خبر 597715
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹

مربی فصل گذشته باشگاه منچستریونایتد از پیروزی تیم ملی کشورش برابر بلژیک در مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۱۶ به‌عنوان یکی از خاطره‌انگیز‌ترین موفقیت‌های فوتبال این کشور یاد کرد.

به گزارش مشرق، به‌دنبال پیروزی 3 بر یک تیم ملی ولز برابر بلژیک در دومین بازی از مرحله یک چهارم نهایی یورو 2016 و صعود آن به مرحله نیمه نهایی رقابت‌ها که اتفاقی بی‌سابقه در تاریخ فوتبال ولز است، رایان گیگز این اتفاق را بهترین موفقیت فوتبال کشورش دانست.

گیگز که هفته گذشته به دوران 29 ساله حضورش در منچستریونایتد پایان داد، می‌‌گوید کاری که تیم تحت‌ِهدایت کریس کولمن در این دوره یورو انجام داده در تاریخ ولز حک خواهد شد. گیگز در پاسخ به این سؤال که از تماشای جشن و خوشحالی هموطنانش در استاده پیره مائوری شهر لیل چه احساس داشته است، گفت: من واقعاً احساس غرور می‌کنم. این واقعاً بزرگ‌ترین شب در تاریخ فوتبال ولز است، چون بهترین نتیجه در تاریخ فوتبال ولز رقم خورده است، اما چیزی که تحسین‌برانگیزتر بود، عملکرد تیم بود که بهترین بازی‌اش را ارائه کرد. کار ولز برای معمولی نشان دادن تیم دوم دنیا، تحسین‌برانگیز بود.

گیگز که خودش در 64 بازی ملی برای ولز 12 گل زده است، گفت که بعد از مرگ گری اسپید، مربی پیشین ولز که سال 2011 درگذشت، ولزی‌ها به امید نیاز داشتند و دلیلی برای خودباوری.

وی ادامه داد: زمانی که کولمن هدایت تیم را در سال 2012 برعهده گرفت، تیم ملی ولز اوضاع جالبی نداشت. او و گری اسپید رابطه بسیار صمیمانه‌ای داشتند. کولمن پس از مرگ اسپید بسیار تحت‌ِفشار بود، اما اوقات بد می‌توانند به شما برای پیشروی کمک کنند. کولمن سیستمی برای بازی تیم تعریف کرده است که در آن همه بازیکنان کارشان را می‌دانند. تأثیری که این عملکرد بر فوتبال ولز خواهد گذاشت چیزی است که شما نمی‌توانید درک کنید. ممکن است پسر بچه‌هایی که پیش از این در انتخاب‌شان بین راگبی و فوتبال به‌عنوان رشته ورزشی‌‌شان تردید داشتند، بعد از تماشای بازی‌های ولز در یورو فوتبال را انتخاب کنند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس