زن جواني كه پزشكان يكي از بيمارستان‌‌هاي دولتي تهران بيماري او را افت فشار تشخيص داده بودند، ساعتي بعد از بستري شدن به علت خونريزي وسيع ريوي جان خود را از دست داد. شوهر اين زن از بيمارستان به علت رسيدگي نكردن به وضعيت همسرش طرح شكايت كرده است.

به گزارش مشرق، شوهر اين زن كه از نيروهاي نظامي است در شرح ماجرا به خبرنگار روزنامه جوان مي‌گويد: چند سال قبل ازدواج كردم و صاحب دختري يك و نيم ساله به نام روژان هستم. ظهر روز هفتم اسفندماه سال قبل همراه همسرم براي تشييع جنازه يكي از بستگان به بهشت زهرا رفتيم. آنجا بود كه همسرم دچار تهوع شد. البته وضعيت او طوري نبود كه نتواند خودش را كنترل كند.

به هر حال به توصيه مادرش او را به بيمارستان لولاگر بردم. پزشكان بعد از معاينه گفتند كه او دچار گرفتگي عضلاني شده است و با مراقبت به وضعيت عادي برمي‌گردد. با اين اميدواري راهي خانه شديم اما چند ساعت بعد حال همسرم بدتر شد. نيمه شب بود كه او را به بيمارستانی دولتی منتقل كردم. وضعيت او را براي پزشكان توضيح دادم و آنها بعد از معاينه گفتند كه فشارش افتاده است و به او سرم تزريق كردند.

حال همسرم هر لحظه بدتر مي‌شد به خاطر همين به علت نگراني كه داشتم به پزشكان اعتراض كردم تا به وضعيت او رسيدگي بهتري كنند، اما آنها گفتند كه ما پزشك هستيم يا شما؟ با اصرارهاي من بود كه يك آمپول به سرم تزريق شد اما در بهبود سلامت همسرم تغييري ايجاد نشد.

 آن شب تا ساعت 6 صبح روز بعد بربالين همسرم با نگراني بیدار بودم. وقتي حال همسرم رو به وخامت گذاشت با التماس از پزشكان خواستم به فرياد همسرم برسند اما كسي به فريادم نرسيد.

همسرم دو نفس عميق كشيد، نفسش تنگ شده بود. گفت كه حلالم كن و ديگر همه چيز تمام شد.

به صورتش دست كشيدم كه ديدم كه چشمانش را بست. دوباره به سراغ پرستار رفتم و خواستم به سراغ او بيايد. وقتي با التماس خواستم به همسرم سر بزند به آهستگي كنار تخت حاضر شد و گفت چرا اين طور شده است؟ گفتم كه شما پزشك هستيد. از آنجا به بعد بود كه مدام شروع كرد با پزشكان ديگر تماس بگيرد و وضعيت همسرم را گزارش كند.

 لحظاتي بعد چند پزشك از راه رسيدند و بعد از معاينه همسرم گفتند كه او فوت شده است. از لحظه‌اي كه او را به بيمارستان منتقل كردم تا زماني كه فوت شد فقط يك سرم به او تزريق شد. نگراني من اين است كه چرا به وضعيت همسرم رسيدگي نكردند. مي‌دانم كه مرگ در دست خداست اما اگر پرستاران به جاي بازي كردن با گوشي تلفن‌هاي همراهشان بربالين همسرم حاضر مي‌شدند شايد او امروز زنده بود. يكي از كاركنان بيمارستان به من گفت كه بيمارستان پرسنل كافي در اختيار ندارد و رسيدگي نكردن به وضعيت بيمارتان طبيعي است.

وي ادامه داد: حالا گزارش پزشكي قانوني نشان مي‌دهد كه همسرم به علت خونريزي وسيع ريوي در بيمارستان فوت شده است. سؤال من اين است كه چرا در چند ساعتي كه همسرم در بيمارستان بستري بود، پزشكان او را به صورت تخصصي معاينه نكردند و متوجه خونريزي وسيع ريوي او نشدند؟

آنها كه اعلام كرده بودند همسرم به علت افت فشار به اين وضعيت دچار شده است. اگر مي‌گفتند كه قادر به تشخيص نيستند او را به بيمارستان ديگري منتقل مي‌كردم. سؤال ديگرم اين است كه اگر همسر يا خواهر يا عزيزان خودشان به اين وضعيت دچار شوند آيا او را به حال خودش رها مي‌كنند تا فوت شود؟

وي افزود: من به علت كوتاهي در رسيدگي به وضعيت همسرم در شعبه 19 دادسراي پزشكي عليه بيمارستان اعلام جرم كرده‌ام. براي گرفتن اوراق پرونده در بيمارستان من را سرگردان و بي‌احترامي كردند.

 وقتي راهي دفتر وزير بهداشت هم شدم، گفتند كه پاسخگويي فقط از طريق تلفن امكان‌پذير است. با شماره تماسي كه به من داده‌اند هيچكس جوابگوي تلفن نيست. همسرم به علت كوتاهي در رسيدگي فوت شده و از وزير بهداشت درخواست مي‌كنم تا به وضعيت بيماران رسيدگي كند.

 او مي‌گويد: روژان، دختر يك و نيم ساله‌ام هنوز شيرخواره‌است و مسير زندگي‌ام با غفلت ديگران به ناگاه تغيير كرده است. كساني كه مي‌خواهند به اين امر رسيدگي كنند براي يك لحظه خودشان را جاي كودك شيرخوار من بگذارند.

براي پيگيري موضوع با دفتر  رئيس بيمارستان   تماس گرفتيم. منشي دفتر اعلام كرد كه موضوع گزارش به رئیس بیمارستان  منعكس و نتيجه آن به رسانه اعلام خواهد شد كه اين امر صورت نپذيرفت. نام بیمارستان در روزنامه محفوظ است.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
    0 0
    هر دم از این باغ بری میرسد تازه تر از تازه تری میرسد!
  • 182 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
    0 0
    خونریزی ریه یک دفعه که سراغ آدم نمیآد حتما" قبلا"علائمی داشته که همسرتون توجه نداشتن.
  • سامان ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
    0 0
    من این مطلب را می دانم که95 درصد ازکسانی که به اصطلاح پزشکند فاقد سواد کافی اند و کاری جز آمپول و سرم زدن و دادن یک سری آتاشغال به اسم دارو بلد نیستند. از خوانندگان تقاضا دارم یکبار دیگر سریال در حاشیه1 ساخته مهران مدیری را با دقت نگاه کنید تا کمی به عمق فاجعه پی ببرید!
  • ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
    0 0
    وقتی کارانه های 200 میلیونی میگیرن و وزیر میگه از شیر مادر حلال تره بیشتر از این نمیشه. تسلیت
  • محمود ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
    0 0
    وای از اینهمه بی مسوولیتی. اینا فکر نمیکنن که آخرت بخاطر این سهل انگاریها باید جوابگو باشن??? چرا این پزشکا فقط به فکر جیبشون هستن ? فقط تو این فکرن که چطور میشه پول بیشتری به جیب زد و بس. اصلا به فکر سلامتی بیمار نیستن. خدا به همه مون کمک کنه که سرو کارمون به بیمارستان و دکترها نیفته فقط خدا کمکمون کنه
  • ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
    0 0
    آمین
  • ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
    0 0
    اشخاصی که با نگاه تجارت به این رشته وارد میشوند و توجیه دریافتیهای کلانشان را زحمت طاقت فرسای چندین ساله میدانند به وادی اشتباهی ورود کرده اند فقط و فقط یک انسان متعهد مسئولیت پذیر که هدف اولش نجات جان و سلامت انسانهاست باید پزشک شود نه سوداگران تجارت و مناصب اجتماعی که نهایتا کوکچکترین تقصیرشان میشود بی توجهی به حال بیماران هر چند که با این هدف گزاری اغلب در رشته شان بی سواد هم هستند
  • خودم ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
    0 0
    اون وخ حقوق های کلان دویست میلیونی بگیرن این پزشکان بی سواد و بی مسئولیت با تمام پرسنل بی مغزشون ... ! یارو لیسانس تزریقات بود و 17 میلیون حقوق می گرفت ... !!!! بعد ما رو می گرفت به فحش که ما زحمت می کشیم و این نظام ما رو بدبخت کرده و شما بی خود می کنی به ما و حقوق ما گیر می دی .. ! بفرما .. ! هر دم بری می رسد از این باغ ... !
  • ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
    0 0
    اينها همون پزشكان متكبر و پر فيس و افاده اي هستند هر دم بری می رسد از این باغ ... !
  • عجل لولیک الفرج ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
    0 0
    انسانیت صفر . وجدان کاری صفر .حتی به هم نوع هم وطن خودمون هم رحم نمیکنیم .اگه بیمارستان خصوصی بود . اگه چندتا تراول کف دست کادر پزشکی می گذاشت . اگه چند نفر سفارشش میکردن پدران روژانها زنده بودن .
  • ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
    0 0
    احتمالا پزشک معالجش فکرش مشغول بوده این همه پول کارانه ای رو که به حسابش ریختن رو چجوری خرج کنه.
  • ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
    0 0
    حالا نوبت رسیدگی به کارانه های کلان پزشکان است.
  • ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
    0 0
    کلا این حرفها که راجع به پزشکها می زنید دروغه برید خودتون را اصلاح کنید ما پزشکان سالها درس می خوانیم و قشری هستیم که به همه اهنت می کنیم اما هیچ کس نباید به حریم پاکمون وارد بشه...... این نظر یکی از همین خودشیفته های مال مردم خور بود که براتون نوشتم الانم داره تو بنزش به ریشمون می خنده
  • امیر احمد اکبری تبریز ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
    0 0
    فاجعه اصلی رو زمانی خواهیم دید که پزشکان شهریه 35میلیونی پردیس های خودگردان بی سواد وارد بازار خواهند شد چرا در بیمارستان های کشور با وجود خیلی بیکاران دارای تحصیلات مرتبط دانشگاهی افراد فاقد تجربه و تحصیلات هم مشغول بکار هستن بی هیچ تعهدی
  • yas ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
    0 0
    وقتی گفت, همسرش در آخرین لحظات بهش گفته حلالم کن,واقعا قلبم درد گرفت؛کمتر خانواده ای میشه که از بیمارستان جماعت, راضی باشه..!بعضی جاها که واقعا کشتار گاهه...!!از ریلکسی پرستارا و دکترا حالت بهم میخوره...خب الآن باید جواب یتیمی این بچه رو کی بده؟جواب از دست دادن وصله تن این مردو کی باید بده...!؟ دیگه بیشتر دکتری وپرستارا برا شغلشون قداست قائل نيستند!!!
  • ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
    0 0
    همسر که دکتر نیست اما دکتر خداییش دکتره؟
  • ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
    1 0
    من خودم پرستار منطقه محروم هستم بی تفاوتی و ولنگاری توی کادر درمان موچ میزنه فقط به فکر موبایلهاشون وپولشون هستن بااینکه بیمارستان تازه تاسیسه ولی یه پزشک درست وحسابی نداره تمام پزشکای اورزانس تازه از سرکلاس بلند شدن و حتی طرح روهم نگذروندن ولی چون اینجا منتشون رومیکشن عملاهیچ کاری انجام نمیدهند و قدرت هیچ تشخیصی هم ندارند چون چیزی بلد نیستند پزشکای به اصطلاح متخصص هم که اصلا بالای سر مریض حاضر نمیشن وتلفنی دستور دارویی میدن تازه اونم ازیه ساعتی به بعد نباید باهاشون تماس گرفت باید مریضوفقط تحت نطر گرفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس