کد خبر 597199
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۶

دارنده مدال برنز کشتی فرنگی جهان گفت: از تصمیم کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی بخاطر اینکه هیچ فرصتی به من برای حضور در المپیک ندادند ناراحتم اما برای اینکه لطمه‌ای به موفقیت کشتی‌ ایران در المپیک وارد نشود حرفی نمی‌زنم.

بیابانگرد: ناراحتم؛ خیلی راحت حقم نادیده گرفته شدبه گزارش مشرق، افشین بیابانگرد درباره علت عدم دعوتش به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی اظهار کرد: البته من در اردوی قبلی نیز به دلیل مصدومیتی که داشتم در کنار سایر کشتی‌گیران تمرین نکردم و دو هفته‌ای بود که به علت مصدومیت از حضور در تمرین‌ها خودداری کردم اما سه چهار روز است تمرین وزنه و دوومیدانی را شروع کرده‌ام.

فرنگی‌کار وزن 71 کیلوگرم ایران افزود: سرمربی تیم ملی از من سوال کرد آیا می‌توانی در اردوی جدید در کنار کشتی‌گیران تمرین کنی که من هم در جواب گفتم به علت مصدومیت قادر به حضور در تمرین‌های تیم ملی نیستم. باید 10 روز دیگر استراحت کنم تا به بهبودی کامل برسم.

وی در ادامه با انتقاد از اینکه شانسی به او برای حضور در المپیک داده نشده است گفت: متاسفانه در حالی که باید نفر اصلی وزن 66 کیلوگرم برای حضور در المپیک من می‌شدم اما فرد دیگری جایگزین شد و حتی این فرصت به من داده نشد که در رقابت انتخابی تیم ملی کشتی بگیرم. وقتی نمی‌خواهند من در تیم باشم، نمی‌توانم خود را گول بزنم. البته علاقه‌ای هم به حاشیه‌سازی ندارم چرا که موفقیت تیم ملی در المپیک از هر چیزی برای من مهم‌تر است.

بیابانگرد افزود: در هر مسابقه‌ای که طی سه چهار سال گذشته به من گفته‌اند کشتی گرفته‌ام و کاملا این حق را داشتم که برایم رقابت انتخابی بگذارند. در مسابقه‌های جام جهانی مقابل حریف روس که در انتخابی تیم ملی این کشور اول شده بود به برتری رسیدم. در رقابت‌های قهرمانی آسیا و جام تختی قهرمان شدم و در جام جهانی نیز سه مبارزه را با پیروزی پشت سر گذاشتم اما همه این‌ها را نادیده گرفتند و خیلی راحت شانسی برای من قائل نشدند تا در المپیک کشتی بگیرم.

وی با بیان اینکه با محمد بنا سرمربی تیم کشتی فرنگی یک ماه پیش در این باره صحبت کرده است گفت: با بنا در این باره صحبت زیادی داشتم اما در نهایت نه او موفق شد من را با صحبت‌هایش قانع کند و نه من توانستم او را قانع کنم. بنا صراحتا اعلام کرد "ما در وزن 66 کیلوگرم به تو نیاز نداریم و باید به کار خود در همین وزن 71 کیلوگرم ادامه دهی." من هم در جوابش گفتم "من در بازی‌های آسیایی در وزن 66 کیلوگرم کشتی گرفتم و 9 کیلو وزن کم کردم" که او نیز پاسخ داد "من آن موقع سرمربی تیم ملی نبودم و نظری در این باره ندارم." البته شورای فنی هم به من اعلام کرد نظر ما نیز این است که تو در رقابت انتخابی شرکت کنی اما کادر فنی تیم ملی قبول نمی‌کند. سه سال است که همیشه نفر اول اوزان 66 و 71 کیلوگرم ایران بوده‌ام. حداقل می‌توانستند من را به همراه نفر برتر به یک تورنمنت خارجی بفرستند تا عملکردم را بررسی کنند اما متاسفانه این حق را نیز برای من قائل نشدند اما در مقابل اعلام کرده‌اند برای انتخاب ملی پوش وزن 71 کیلوگرم و 80 کیلوگرم در مسابقات جهانی مسابقه انتخابی می‌خواهند بگذراند.چگونه است برای رویداد مهمی به اسم المپیک اعتقادی به مسابقه انتخابی ندارند اما برای مسابقات جهانی فورا به یاد انتخابی میفتند؟

دارنده مدال برنز جهان با بیان اینکه از صمیم قلب خواستار موفقیت فرنگی‌کاران ایران در رقابت‌های المپیک است گفت: به سرمربی تیم ملی هم گفتم نمی‌خواهم با حاشیه‌سازی و انجام مصاحبه‌های مختلف برای تیم ملی دردسر درست کنم چرا که موفقیت کشتی برای من در اولویت است و اگر حق من این است که به المپیک بروم، مطمئن باشید خدا کمک خواهد کرد. در غیر این صورت حتما قسمت این گونه بوده است. همه افرادی که اطراف کشتی هستند شاهدند من در سه سال گذشته چقدر برای تیم ملی زحمت کشیدم. به غیر از مسابقه‌های جهانی لاس وگاس به هر مسابقه‌ای که اعزام شدم یا قهرمان شدم یا مدال گرفتم. اما نظر این‌ها درست یا غلط این بود که من به المپیک نروم. اما با این حال نمی‌توانم خود را گول بزنم و حق خودم می‌دانستم که در رقابت‌های انتخابی شرکت کنم.

بیابانگرد با انتقاد از اینکه بسیاری از رسانه‌ها در قبال این موضوع سکوت پیشه کرده‌اند، گفت: اگر کوچک‌ترین اتفاقی برای یکی از نورچشمی‌هایشان بیفتد انواع و اقسام مطالب را می‌نویسند اما در مقابل اجحافی که در حق من شد، هیچ کس دم نزد. واقعا از این موضوع ناراحتم و به خاطر اینکه حاشیه‌ای برای تیم ملی به وجود نیاید، از خیر این موضوع گذشتم اما از این افراد می‌خواهم دست روی قرآن بگذارند و بگویند که حق من نبود که در مسابقه انتخابی شرکت کنم.

بیابانگرد در پایان در پاسخ به این سوال که آیا ناراحتی‌اش از این موضوع باعث شده در اردوی جدید تیم ملی حاضر نشود، گفت: قطعا از این اتفاق خیلی ناراحتم اما وقتی می‌بینم کسی به حرف‌هایم توجه نمی‌کند و حق من را نادیده می‌گیرند، ترجیح دادم دست به حاشیه‌سازی نزنم و صحبتی را مطرح نکنم تا مبادا به موفقیت دوستانم در المپیک لطمه‌ای وارد شود. مطمئن باشید اگر آسیب دیده نبودم به کمک تیم ملی می‌آمدم. من با مربیان زیادی در تیم ملی کار کرده‌ام. هیچ وقت متکی به کادر فنی نبوده‌ام و همیشه نان بازویم را خورده‌ام.یک نفر پیدا کنید که سفارش من را به کسی کرده باشد.همیشه با تمام وجود زحمت کشیدم و الان هم اگر آسیب دیده نبودم با جان و دل به تیم ملی خدمت می‌کردم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    0 0
    واقعا حق داره درخواست انتخابی داشته باشه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس