کد خبر 596240
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸

رئیس بیمارستان شهید رجایی شیراز با تشریح آخرین جزییات حال سربازان سانحه نی‌ریز گفت: از تعداد ۱۰ حادثه دیده که در ICu بستری هستند وضعیت دو سرباز بسیار وخیم و سه نفر دیگر که بدتر بود نیز در حال بهبودی هستند.

به گزارش مشرق، شهرام بلندپرواز  بعد از ظهر امروز در حاشیه نشست خبری تشریح اقدامات علوم پزشکی شیراز در حادثه واژگونی اتوبوس‌های حامل سربازان  در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حال راننده اتوبوس که در ICU بستری شده رو به بهبودی است اظهار داشت: درحال حاضر 23 سرباز و سرنشین اتوبوس حادثه نی‌ریز در بیمارستان شهیدرجایی بستری هستند که 10 نفر در ICU و 13 نفر در بخش هستند.

وی از صدور نامه ترخیص 4 نفر از 13 مصدومی که همگی هم سرباز هستند خبر داد و افزود: از نظر پزشکی اگر مصدوم و بیماری بیش از یک هفته تا 10 روز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری باشد و وضعیتش تغییری نکند، شرایط ناامیدکننده تلقی می‌شود.

رئیس بیمارستان شهید رجایی خاطرنشان کرد: وضعیت راننده اتوبوس نیز به لحاظ پزشکی رو به بهبود بوده و همچنان در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان است.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان فارس نیز با تشریح وقایع حادثه واژگونی سربازان در شهرستان نی‌ریز اظهار داشت: ساعت 1 و 21 دقیقه بامداد روز چهارشنبه 2 تیر وقوع حادثه واژگونی اتوبوس حامل سربازان به مرکز اورژانس نی‌ریز گزارش شد و متعاقب آن ضمن اعلام وضعیت ویژه، نخستین آمبولانس برای ارزیابی به محل اعزام شد.

محمدرضا عالی‌منش با تصریح اینکه 10 دقیقه بعد از اعلام حادثه،‌ اولین آمبولانس در محل حاضر بوده است، گفت: همزمان و با توجه به بعد حادثه، تعداد 10 آمبولانس موجود اورژانس و هلال‌احمر شهرستان‌های نی‌ریز و استهبان به همراه یک‌دستگاه مینی‌بوس آمبولانس به محل اعزام می‌شوند.

عالی‌منش با بیان اینکه نخستین اقدام اورژانس، تریاژ مصدومان برای مشخص شدن تعداد فوتی‌ها و درجه بندی مصدومان بلافاصله اجرا شده است، گفت: به‌دلیل ویژه بودن حادثه، مرکز ای او سی در استان و وزارت‌بهداشت از حادثه مطلع و فعال شدند و علاوه بر آن به ستاد مدیریت بحران استانداری فارس گزارش داده و مرکز پایش مراقبت‌های درمانی نیز به حالت آماده‌باش درآمد.

رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان فارس گفت: از کل مصدومان حادثه اول، 16 نفر در صحنه حادثه فوت کرده‌ بودند که 13 نفر آنان سرباز و بقیه اتباع بیگانه و خدمه بود‌ه‌اند. 33 مصدوم توسط آمبولانس به نی‌ریز و 7 مصدوم هم به بیمارستان استهبان منتقل شدند.

عالی‌منش با یادآوری اینکه سه نفر از مصدومان که وضعیت قرمز داشتند در حین انتقال به نی‌ریز دارفانی‌ را وداع گفتند، گفت: زمان اعلام حادثه دوم ساعت 2 و 19 دقیقه بامداد چهارشنبه 2 تیرماه و مکان 60 کیلومتری شیراز بود که بلافاصله از پایگاه مهارلو، تیم به محل اعزام شد.

وی گفت: تمام 47 مصدوم حادثه دوم ابتدا در محل خدماتی را دریافت کرده و سپس به سروستان و بعد به بیمارستان‌های نمازی و شهید رجایی شیراز منتقل شدند.

عالی‌منش اضافه کرد: تمام مصدومان حادثه اول نیز پس از دریافت خدمات پزشکی در بیمارستان‌های نی‌ریز و استهبان برای تکمیل روند درمان و دریافت خدمات تخصصی و فوق‌تخصصی، به بیمارستان شهید رجایی شیراز منتقل شدند.

وی با بیان اینکه اینکه انتقال 87 مصدوم ظرف مدت کوتاهی توسط اورژانس یک مانور امداد و نجات کامل بوده است،‌ گفت: جز سه نفری که قبل از رسیدن به بیمارستان نی‌ریز، فوت کرده‌اند، هیچ فوتی در عملیات انتقال مصدومان نداشتیم حال آنکه تعدادی از آنان نیازمند مراقبت‌های ویژه بودند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس