کد خبر 594602
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶

با رشد روزافزون حملات سایبری، صنعت ساختمان سازی نیز در پی هوشمندسازی این صنعت ناچار است توجه ویژه ای به مقوله امنیت سایبری داشته باشد.

 به گزارش مشرق، با نگاهی به برنامه کنفرانس IB در دره سیلیکون حول موضوع ساختمان های هوشمند روشن کرده است که این صنعت به اهمیت مقوله امنیت سایبری پی برده است.

ایدان اودی ادری1، مدیر ارشد شرکت نیشن-ای2، در این کنفرانس عنوان کرد که صنعت ساختمان سازی در گذشته یک نگاه کنجکاوانه به امنیت سایبری داشته ولی در حال حاضر رویکردی وظیفه شناسانه در قبال این موضوع مهم اتخاذ کرده است.

صنعت ساختمان خای هوشمند با اتصال به فناوری های عملیاتی مانند تهویه مطبوع، آسانسور، نظارت، نور، آب و... به فناوری اطلاعات، بسیار سریعتر از فناوری اینترنت اشیا در حال رشد است. طبق تحقیقات انجام شده، کل درآمد جهان از صنعت اتوماسیون ساختمان های تجاری در حال حاضر 70 میلیارد دلار است که طی پنج سال آینده به 101 میلیارد دلار خواهد رسید.

این رشد بیشتر در منطقه آسیا و اقیانوسیه  که در آن تقاضا برای فناوری های ساختمان هوشمند شتاب زیادر دارد، دیده می شود که می توان به برنامه سرمایه گذاری 15 میلیارد دلاری دولت هند برای راه اندازی شهر هوشمند اشاره کرد.

یکی از اجزای اصلی بسیاری از ساختمان های هوشمند سیستم مدیریت ساختمان (BMS) است. سیستم BMS ممکن است کنترل دسترسی به همه امکانات ساختمان مانند نظارت، تهویه، قدرت، ایمنی و غیره را داشته باشد و به این معنی است که هکر می تواند با طراحی یک حمله دسترسی موارد بالا را در اختیار داشته باشد. در صورت بروز این حمله ممکن است در ساختمان های تجاری و درمانی مشکلات عمده ای پدید آید.

یکی از نگرانی های مدیران ارشد امنیتی این است که تیم های اینترنت اشیا و فناوری های عملیاتی وقت کافی به هماهنگی بین خود برای مقابله با این مشکل اختصاص نمی دهند.

ادری همچنین عنوان کرد که با تمام پیشرفت هایی که در زمینه اینترنت اشیا وجود دارد، هنوز فناوری های عملیاتی به صورت قدیمی کار می کنند. به طور مثال فرقی نمی کند که شما ژنراتورهای خود را 10 سال پیش خریداری کرده باشید یا امروز، پروتکل های ارتباطی آن ها هنوز یکسان هستند و همه آن ها دارای یک پورت هستند که آسیب پذیری این سیستم ها را افزایش می دهد.

اهمیت امنیت سایبری از زمانی مورد توجه قرار گرفته است که دامنه حملات سایبری از مسائل سیاسی و نظامی به مسائل اقتصادی و تجاری نیز رسیده است و ساختمان های تجاری و درمانی به اهداف پردرآ مدی برای هکرها تبدیل شده است.

منبع: سایبربان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس