کد خبر 59443
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۱

نخست وزير عراق اعلام كرد كه دولتش 36 جنگنده اف ـ 16 از آمريكا خريداري خواهد كرد.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از ایسنا، پيشتر قرار بود عراق 18 جنگنده‌ از آمريكا براي تقويت امور دفاع هوايي خود خريداري كند.

به گزارش خبرگزاري رويترز، اعلام خريداري اين تعداد جنگنده از سوي نوري المالكي نخست وزير عراق در حالي مطرح شده است كه مقامات بغداد همچنان در حال بحث و گفت‌وگو درباره تمديد يا عدم تمديد حضور نيروهاي نظامي آمريكا در عراق هستند.

پيش از اين گفته مي‌شد كه به دنبال خروج نيروهاي آمريكايي از عراق براساس ضرب الاجل پايان سال جاري، شمار اندكي از مربيان نظامي آمريكا در عراق باقي خواهند ماند. اين در حالي است كه هنوز مقامات عراقي در مورد اين موضوع نيز به توافق كلي نرسيده‌اند.

نوري المالكي به خبرنگاران گفت:هياتي از نيروي هوايي عراق به همراه مشاوران نظامي براي احياي قرارداد خريد شمار بيشتري از اين جنگنده‌ها به آمريكا سفر مي‌كنند. به جاي 18 جنگنده ما قصد داريم 36 جنگنده از آمريكا خريداري كنيم. تلاش ما تامين امنيت عراق با اين جنگنده‌ها است.

نيروي هوايي عراق يكي از ضعيف‌ترين شاخه‌هاي نيروهاي مسلح اين كشور است. اين كشور هنوز به حمايت‌هاي هوايي نيروهاي آمريكايي وابسته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    عراقی ها در حالی قصد خرید 36 فروند جنگنده دارند که هنوز 1000 میلیارد دلار خسارت جنگی را که گلوله ها و موشک های جنگنده های قبلیشان به ما وارد کرد نپرداخته اند. مسئولین ما که برای وصول طلب جنگ به علت زد و بند سکوت کرده و کمک به مسلح شدن عراق می کنند، در مقابل خون شهدا مسئولند
  • ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    اینها تازه اکثرش از مدل های دست دوم و مازاد بر نیاز یانکی ها هست که اینها نوشخوار می کنن!!!
  • ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    شما هم دیگه بس کن! اگر عراق از نظر اقتصادی قوی بشه... بزرگترین وارد کننده از ایران خواهد شد...چیزی که هیچ کشوری نمی خواهد..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس