کد خبر 594425
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴

دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک با بیان این که برای ورزشکاران پارالمپیکی که موفق به کسب سهمیه ریو می‌شوند پاداش به عنوان کسب سهمیه از سوی کمیته‌ ملی پارالمپیک تعریف نشده است، گفت: به خاطر محدودیت منابع مالی و افزایش تعداد ورزشکاران پارالمپیکی نسبت به المپیکی‌ها، کمیته‌ ملی پارالمپیک توان پرداخت چنین پاداشی را ندارد.

به گزارش مشرق، مسعود اشرفی در خصوص پاداش کسب سهمیه ریو برای ورزشکاران پارالمپیکی، اظهار کرد: کمیته‌ ملی پارالمپیک به دلیل محدودیت منابع مالی و دو برابر بودن تعداد ورزشکاران اعزامی آن نسبت به ورزشکاران  المپیکی، توان پرداخت پاداش 10 میلیون تومانی که کمیته ملی المپیک به المپیکی‌ها داده را ندارد و این پاداش در هیات رییسه کمیته‌ ملی پارالمپیک تعریف نشده است.

وی افزود: منابع مالی کمیته ملی پارالمپیک محدود است و اصلا قابل قیاسی با منابع مالی کمیته ملی المپیک  نیست. از سوی دیگر چون تعداد ورزشکارانی که موفق به کسب سهمیه المپیک می‌شوند نسبت به ورزشکاران پارالمپیکی کم است، پرداخت چنین پاداشی از سوی کمیته ملی المپیک با توجه به منابع مالی خوبی که در اختیار دارند به راحتی امکان پذیر است و مشکلی برای آنها ایجاد نمی‌کند.

اشرفی اضافه‌ کرد: منابع مالی کمیته ملی المپیک تعریف شده و مشخص است و بر اساس این منابع می‌توانند برای ورزشکاران المپیکی خود پاداش تعیین کنند، اما منابع مالی کمیته‌ ملی پارالمپیک بسیار محدود و متفاوت از  المپیک است و توان پرداخت چنین پاداشی را به ورزشکاران پارالمپیکی ندارد.

دبیر کل کمیته‌ ملی پارالمپیک خاطر نشان کرد: البته جوایزی که از سوی وزارت ورزش  و جوانان برای ورزشکاران  المپیکی و پارالمپیکی تعریف می‌شود یکسان است و تفاوتی بین ورزشکاران المپیکی و پارالمپیک در مبلغ این پاداش وجود ندارد.

وی تاکید کرد: در حال‌ حاضر 89 ورزشکار اعزامی به پارالمپیک داریم که اگر بخواهیم به هر کدام از آنها مبلغ 10 میلیون تومان پاداش در نظر بگیریم، چیزی در حدود یک میلیارد می‌شود که پرداخت چنین هزینه ای با توجه به مشکلات مالی کمیته‌ ملی پارالمپیک، امکان پذیر نیست.

اشرفی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا کمیته‌ ملی پارالمپیک برای ورزشکاران پارالمپیکی جوایز خاصی پیش‌بینی خواهد کرد یا خیر، اضافه‌ کرد: به دنبال تصویب جوایزی در هیات رییسه کمیته‌ ملی پارالمپیک برای مدال آوران پارالمپیک در ریو هستیم که اگر این جوایز از سوی هیات رییسه مصوب شود، در ریو به کسانی که موفق به کسب مدال طلا، نقره و برنز شوند، اهدا خواهد شد. البته میزان جوایز بر حسب رنگ مدال متفاوت خواهد بود.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس