کد خبر 594408
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۳

برانکو ایوانکوویچ از نظر علمی و شخصیتی یکی از بهترین مربیانی است که تاکنون به ایران آمده است اما واقعیت این است که او از نظر فرماندهی تیمش نسبت به کی روش یا بلاژویچ ضعیف تر است.

به گزارش مشرق، سه نکته از دست پروفسور در رفته است، سه نکته ای که از مربی علم گرای پرسپولیس می توان در مورد آن  ایراد گرفت.

اول : نیامدن ملی پوشان در موعد مقرر سر تمرین پرسپولیس و تست پزشکی در ایفمارک.

دوم: پیدا نکردن رامین رضائیان که اصلا معلوم نیست کجاست.

سوم: به درازا کشیدن ماجرای طارمی با پرسپولیس و عدم تعیین تکلیف او.


برانکو یکی از جنتلمن ترین و علم گراترین مربیان فوتبال است که در ایران کار کرده، رفتار او همه را به یاد استانکو پابلوکوویچ می اندازد که کمترین تنش را داشت و البته بیشترین استعدادیابی را در فوتبال ایران انجام داد.

با این وجود باید به این نکته اشاره کرد که بزرگترین مربیان دنیا یک جور کاریزمای مدیریتی خاص دارند، یک مدیریت ذاتی که برانکو فاقد آن است. از مورینیو و فرگوسن و تراپاتونی بگیرید تا برسید به بلاژویچ، اسکولاری و کاپلو و ...

ایوانکوویچ اما از مدیریت ذاتی به نظر می رسد بی بهره است. شاید او به یاد بیاورد دیدارهایی را که با بلاژویچ روی نیمکت تیم ملی ایران بود و حتی یک شوت که آن روزها توسط نیکبخت واحدی یا پژمان جمشیدی و ... از دست می رفت آنها اولین چیزی را که زیر چشمی نگاه می کردند بلاژ چنان می ترسیدند که او از این اتفاق دلخور شده باشد.

با این وجود اما این روزها رامین رضائیان با وجود بارها فراخوانش توسط برانکو برای نشستن پای میز مذاکره با پرسپولیس اصلا توجهی به این ماجرا نمی کند. این رفتار را مقایسه کنید با رفتار کی روش که حتی وقتی حرفی نمی زند هم بازیکنان کاری را که او می خواهد انجام می دهند.

استارت تمرین و تست پزشکی هم اتفاق دیگری است در این رابطه که برانکو تمرین را استارت زد اما بازیکنان  از ترس کی روش در تمرینات تیم باشگاهی خودشان که قرار است پولشان را از آن بگیرند شرکت نکردند.

تصور کنید کی روش یا فرگوسن یا مورینیو استارت تمرین را بزنند آیا بازیکنی وجود خارجی دارد که در تمرینات آنها شرکت نکند؟ ماجرای طارمی هم با وجود ضرب الاجل این سرمربی همچنان ادامه دارد، طارمی در طول فصل هم چند بار برای پنالتی زدن به برانکو در رسانه ها اعتراض کرد البته.

ایوانکوویچ بسیار منظم است و مسلما از مربیان قبلی پرسپولیس بیشتر نظم را به این تیم نامنظم آورده است و برای اثبات آن از محمد نوری گرفته تا گابریل و پیام صادقیان و ... را کنار گذاشت با این وجود هنوز مواردی هستند که تحت کنترل برانکو در نیامده اند که نمونه اش را نوشتیم.

در آن سو اما کی روش یک فرمانده واقعی است. برخی حتی معتقدند این اوست که برای ملی پوشان ایران تیم انتخاب می کند و نظم اردویی تیم کی روش تاکنون با هیچ مربی در ایران برابری نمی کرده است.

در هر حال برانکو ایوانکوویچ باید این نقیصه را هم برطرف کند، فرماندهی او هنوز اندکی ضعف دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • گیل مرد ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    0 0
    این همان سومدیریت وبازیکن سالاری است که درزمان سرمربیگری ایشان درتیم ملی شاهدش بودیم که تیم ملی درجام جهانی متشکل ازچندباندبود
  • مسعود ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    0 0
    مشرق کیسه کش،برانکو بهترین و با شخصیت ترین مربیه که تا به حالا به ایران اومده.
  • ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    0 0
    آقا هم برانکو خوبه هم کیروش ما باید باهم متحد بشیم که هم باشگاه های قوی داشته باشیم هم تیم ملی قوی ایرانی ها تو فوتبال فقط می خوان زیراب همو بزنن و میخوان بقیه نتیجه نگیرن که این به مربیان خارجی شاغل در ایرانم سرایت کرده انگار
  • ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    0 0
    اقتدار با ترس فرق داره آی کیو.ترس شکننده است اما اقتدار انعطاف پذیر و دائمیه. برانکو اقتدار داره.نورالهی فصل قبل یادته؟ یا مسلمان رو که اول فصل بازی نمی داد چقدر خوب مدیریتش کرد و شد بهترین بازیکن نیمه فصل دوم پرسپولیس. پس لطفا .... اره
  • ناشناس ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    0 0
    در زمان ایشان کریمی شاخ شده بود وبه ساک بازیکنان وکادر فنی لگد می زد
  • محمد ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    0 0
    بدم اومد ازینکه با نوشتن مشتی تصورات شخصی خواستید کیروش رو تطهیر کنید و برانکو رو خراب.دوست عزیز کیروش خیلی گستاخ و بی فرهنگه وداره به همه ایرانیا توهین میکنه.کیروش کارش تو ایران تمومه.
  • ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    0 0
    اینایی که گفتی چه دخلی به برانکو داره ؟! سه نکته بالا اصلا ربطی به مدیریت این آقا نداره. طرف تلفنش رو جواب نمیده یا اصلا معلوم نیست کجاست به برانکو چه ربطی داره یا طارمی قرار بوده بره یک باشگاه دیگه طرف مقابل به قرارداد پایبند نبوده به ایشون ارتباطی نداره.
  • ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    0 0
    دعوای کاملی مفرد ونصرتی که وسط بازی ملی با هم درگیر شدند و زدند زی گوش هم - داستانی بود
  • سعید آرژانتین ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    0 0
    واقعا واسه شما امثال کیروشی پور متاسفم . تمامی مواردی که گفتین هیچ ارتباطی به آقای برانکو نداره و تمامی این موارد مربوط میشه به باشگاه ضمنا کجای دنیا قرارداد بازیکن به مربی ربط داره . حالا تیم 2006 برانکو و بازیکناش که هر کدام از بهترین بازیکنای تاریخ فوتبال ایران بودنو میخواهی با این تیم فیزوری مقایسه کنی که بهترین بازیکنش داره توی قطر بازی میکنه . مدیریت اون تیم با حضور دایی , هاشمیان , کریمی , زندی , کعبی , نیکبخت , رحمان رضایی و ... با مدیریت این تیم فعلی یکیه . ضمنا آقای کیروش دارن روزی 15 میلیون حقوق میگیرن . ایران در جام جهانی بین 32 تیم رتبه 31 بدست آورد و توی گروه 4 تیمی چهارم شد پس اگر عباس آقا را هم میذاشتیم 4 میشدیم . همین آقای کیروش جام جهانی 2006 با بهترین بازیکنای پرتغال جلوی ایران 2-0 برنده شد تازه یه دونه پنالتی هم گل کرد
  • ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    0 0
    وقتی واسه بازی های تیم ملی کسی نرفت اون موقع معلوم میشه کی حق گفته کی نا حق
  • ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    0 0
    مشرق مثل اینکه شما طرفدار جناح و تیم خاصی هستید،،اون ازون خبر قبلی که کارای جناب هدایتی رو تبلیغاتی خطاب کردین و کلی بد و بیرا حواله کردی این از زیر سوال بردن برانکو، خیلی شفاف بگید قصدتون ازین کارا چیه!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • حمیدرضا ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    0 0
    چرا توهماتشخصی خودتون رو به خورد مردم میدید اخه؟؟ اینها که گفتی هیچکدومش ربطی به اقتدار برانکو نداره ومدیریت باشگاه مسؤولشه ، برانکو درمواقع لازم بارها اقتدارش رو نشون داده با این حرفا نمیتونید کیروش رو بزرگ و برانکوی محجوب و محبوب رو کوچک کنید
  • نادر ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    0 0
    برو لنگت رو بفروش حتما تو شخصیت داری بیچاره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس