کد خبر 59413
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۳

زندگینامه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا ناصری یزدی که اخیرا از سوی مقام معظم رهبری به عنوان امام جمعه و نماینده ولی فقیه یزد منصوب شد، منتشر شد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، گزیده‌ای از زندگینامه آیت‌الله محمدرضا ناصری‌یزدی امام جمعه جدید یزد به شرح ذیل است:

حضرت‌ حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری در اواخر سال 1323 در یزد به دنیا آمد. در همان اوایل طفولیت یعنی دو سالگی مادرش را که دختر مرحوم آیت‌الله العظمی حاج شیخ غلامرضا یزدی از علما و اوتاد زمان خود بود، از دست داد.

پدرش برای تسلی این غم، جلای وطن کرده و به تهران می‌رود. پس از طی دوره ابتدایی، پدرش که خود روحانی‌زاده بوده، وی را به مدرسه‌ای در مسجد آقای مجتهدی می‌فرستد تا طلبگی بخواند.

به اقتضای شغل پدر در اوقات فراغت و تعطیلی‌ها به بنایی و کارهای ساختمانی می‌پرداخت. پس از چندی به واسطه پیشرفت سریعی که در مقدمات داشت، همزمان با تحصیل، به تدریس هم هم می‌پرداخت.

در سال 41 و 42 پس از مرحوم آیت‌الله بروجردی و تثبیت مرجعیت حضرت امام خمینی (ره) و مسئله انجمن‌های ایالتی و ولایتی وارد صحنه انقلاب شد و نخستین اعلامیه‌های آن زمان را همراه دوستانش به در و دیوار تهران می‌چسبانید.

در اکثر ‌مسائل مربوط به انقلاب حضور یافته و حتی در شب حمله عمال ستم‌شاهی به فیضیه در منزل حضرت امام (ره) حضور داشت. پس از دستگیری امام (ره) جلسات را محرمانه برگزار و در همان جلسات به همراه دیگر انقلابیون جمعیت مؤتلفه را پایه‌گذاری کرد‌. پس از قتل حسنعلی منصور مخفیانه به عراق گریخت‌.

در سال 49 که مسئله جشن‌های 2500 ساله پیش آمد، مسئولیت توزیع 40 هزار اعلامیه امام (ره) در بین حجاج بیت‌الله الحرام را حجت الاسلام والمسلمین ناصری برعهده می‌گیرد.

وی پس از گذراندن اعلامیه‌ها از مرز سه کشور عراق، کویت و عربستان سعودی، آنان را با موفقیت در بین حجاج توزیع کرد‌ امّا به دلیل حضور 6 هزار ساواکی در بین حجاح، در صحرای منا دستگیر می‌شود و به پلیس سعودی تحویل داده می‌شو‌د و دو سال و اندی را در زندان‌های عربستان سپری می‌کند. به نحوی که همه گمان می‌کردند، وی را به شهادت رسانده‌اند و حضرت امام (ره) نیز در یکی از سخنرانی‌هایشان به این مسئله اشاره کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری که پس از انقلاب نیز از نزدیکان امام (ره) به شمار می‌آمد، نمی‌خواست که از ایشان جدا شود اما مراد از مرید خود چیز دیگر می‌خواهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری در این‌باره می‌گوید: در تهران دیگر نمی‌خواستم از حضرت امام (ره) جدا شوم. مرحوم شهید صدوقی مرا به یزد دعوت کردند و به امام (ره) هم اصرار کردند و مرا به آنجا فرستادند، اما بعد احمدآقا گفتند که امام (ره) نظرشان این است که به چهار محال و بختیاری بروی. به دستور و حکم امام آمدم اینجا.

قبل از حضور حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری در استان چهار محال و بختیاری، حوزه علمیه مناسبی در این استان وجود نداشت و امکانات لازم برای محدود طلاب هم فراهم نبود، از این رو وی اقدام به تأسیس و راه اندازی حوزه علمیه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ناصری از همان ابتدا ضرورت تربیت جوانانی عالم، دانشمند و آگاه به مسائل سیاسی را با توجه به شرایط آن مقطع استان احساس کرد‌ و همین منظور دبیرستان های معارف را تأسیس کرد‌ که نتیجه آن تربیت حدود 1000 نفر از جوانان استان است که اکنون بسیاری از فارغ التحصیلان این دبیرستان‌های پسرانه و دخترانه صاحب مراتب بالای علمی و قاضی، وکیل، استاد دانشگاه و ... هستند.

مصلّای بزرگ امام خمینی(ره) استان چهار محال و بختیاری از دیگر اقدامات ماندگار حجت الاسلام والمسلمین ناصری در این استان است.

وی در سال 1353 و پس از آزادی از زندان سعودی‌ها در عراق با نوه حضرت آیت‌الله‌العظمی شیرازی ازدواج کرد که ثمره آن پنج فرزند به تعداد و به نام‌های پنج تن هستند. محمد، علی، فاطمه، حسن و حسین.

مقام معظم رهبری درباره حجت الاسلام والمسلمین ناصری فرموده‌اند: خوشبختانه جناب آقای ناصری امام جمعه و نماینده ولی فقیه در اینجا یکی از چهره‌های بسیار مثبت و کاری هستند و سوابق ایشان خیلی خوب است، ضمن اینکه از زجرکشیده‌ها و سیلی خورده‌های انقلاب هستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظّم انقلاب ‌اسلامی، اخیرا طی حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا ناصری را به عنوان امام جمعه یزد و نماینده ولی فقیه در آن استان منصوب کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    سلام علیکم پس امام جمعه و نماینده ولی فقیه استان چهارمحال و بختیاری که خواهد بود؟
  • محمد از قم ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    حداقل يك تصوير از ايشان مي گذاشتيد!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس