سخنگوی وزارت دفاع عراق با اعلام اینکه حضور نظامیان ترکیه در پادگان بعشقیه در نزدیکی موصل نقض حاکمیت این کشور است قاطعانه با هرگونه مشارکت ترکیه در عملیات ازادسازی موصل را رد کرد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع عراق مخالفت خود را با مشارکت نیروهای نظامی ترکیه در عملیات آزاد سازی شهر موصل از لوث وجود گروه تروریستی داعش اعلام کرد.

به نقل از پایگاه خبری الاخباریه عراق،‌ سخنگوی وزارت دفاع این کشور گفت:  نیروهای ترکیه همچنان پادگان بعشقیه حضور دارند و دولت عراق این حضور را نقض صریح حاکمیت کشور عراق می دانند.

وی همچنین خواستار خروج هرچه سریعتر نیروهای ترکیه از این منطقه برای تسهیل در عملیات آتی  نیروهای مسلح عراق شد  و هرگونه درخواستی برای مشارکت این نیروها درعملیات ازاد سازی موصل را نفی کرد.

نیروهای نظامی ترکیه به رغم درخواست دولت عراق برای خروج همچنان در پادگان بعشقیه در نزدیکی موصل حضور دارند. دولت عراق این حضور را بدون موافقت عراقی ها  اعلام کرده اما آنکارا مدعی است که حضور انان با درخواست و موافقت عراق بوده است.

مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در هفتم ژوئن جاری اعلام کرد که ترکیه با قدرت از عملیات احتمالی بازپس گیری شهر موصل از دست داعش حمایت می کند.

بخشی از نیروهای عراقی چند روز پیش به منطقه مخمور واقع در جنوب موصل رسیدند و عملیات آزاد سازی منطقه القیاره را آغاز نمودند و چند روستا را نیز آزاد کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس