بنا بر اعلام رئیس کمیسیون ورزشکاران انتخابات دوره جدید این کمیسیون بعد از تایید اساسنامه مصوب توسط شورای المپیک آسیا، پیش از بازی های المپیک برگزار خواهد شد.

به گزارش مشرق، هادی ساعی در مورد آیین نامه کمیسیون ورزشکاران که جهت تاییدیه نهایی به شورای المپیک آسیا ارسال شده است و روند این تاییدیه اظهار داشت: بعد از تصویب آیین نامه کمیسیون ورزشکاران این آیین نامه جهت تصویب نهایی به IOC که ملاک اصلی عمل است، ارسال شد.

وی با بیان اینکه هنوز شورای المپیک آسیا در مورد آیین نامه ارسالی برای کمیسیون ورزشکاران ایران پاسخی نداده است، خاطر نشان کرد: به نظرم روند بررسی آیین نامه و  تایید آن در IOC کمی طولانی شده است، به همین دلیل شخصا هم آن را پیگیری کردم تا ببینم این کار در چه مرحله ای به سر می برد. ظاهرا هنوز IOC  در مورد بررسی آیین نامه مورد نظر به نتیجه نهایی برای تاییدیه نهایی نرسیده است.

ساعی در مورد اینکه احتمالا انتخابات کمیسیون ورزشکاران چه زمانی برگزار خواهد شد، گفت: به شدت پیگیر هستم این انتخابات تا پیش از المپیک ریو برگزار شود چون در این مقطع زمانی تمام ورزشکاران در اردوی تمرینی به سر می برند و همین مساله دسترسی به آنها را برای رای گیری و جمع آوری رای راحت تر می کند. البته این موضوع منوط به تاییدیه به موضوع آیین نامه ارسالی توسط IOC است که امیدوارم طی همین روزها انجام شود.

رئیس کمیسیون ورزشکاران همچنین در مورد چگونگی انتخابات این کمیسیون بر اساس آیین نامه جدید و تعداد اعضا توضیح داد و گفت: بر اساس آیین نامه ای که برای IOC ارسال شده است کمیسیون ورزشکاران در دوره جدید فعالیت خود ۱۱ یا ۱۳ عضو خواهد داشت که باید ببینیم مسئولان IOC کدام را تایید نهایی می کنند.

وی در این رابطه ادامه داد: انتخابات هم به این گونه است که توسط ورزشکاران رشته های  مختلف رای گیری برای انتخاب اعضای کمیسیون ورزشکاران از میان افرادی که کاندیدا شده اند انجام می شود. در مرحله بعد و از میان اعضای منتخب، رای گیری برای مشخص شدن رئیس، دبیر و نایب رئیس توسط خود اعضا انجام خواهد شد.

هادی ساعی در مورد اینکه آیا کمیسیون ورزشکاران برای المپیک برنامه ویژه ای دارد یا خیر گفت: در سه ماهه اول امسال هیچ نشستی نداشتیم فقط اینکه نماینده کمیسیون ورزشکاران در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک شرکت داشت. اما قطعا در رابطه با المپیک جلسه ای خواهیم داشت تا با نظر اعضای کمیسیون برنامه های خود را در این زمینه مشخص کنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس