کد خبر 592707
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹

در کوپا آمه ریکا 2016 گل های فراوانی به ثمر رسیده که موجب شده است این رقابت‌ها به پرگل‌ترین تورنمنت تاریخ بدل شود.

به گزارش مشرق، به نقل از مارکا، در یکصدمین سال راه‌اندازی کوپا آمه‌ریکا، تورنمنت پرگلی در آمریکا در جریان است. این رقابت‌ها که با چهار تیم بیشتر برگزار می شود، دروازه‌ها فراتر از تصور همه باز شده است تا شاهد تورنمنت پرگلی باشیم.

در 52 دیداری که تاکنون برگزارشده، 84 گل به ثمر رسیده است (میانگین سه گل در هر دیدار). تنها در سه بازی (کاستاریکا - پاراگوئه، برزیل - اکوادور، پرو - کلمبیا) گلی رد و بدل نشد. این بدان معناست که به طور میانگین، نتیجه تساوی بدون گل تنها در 10 درصد بازی ها رقم خورده است.

آرژانتین و شیلی گل های زیادی در این رقابت ها به ثمر رساندند. از سال 1959 تاکنون هیچ تیمی در چهار بازی خود 14 گل به ثمر نرسانده است. لیونل مسی، مهاجم تیم ملی فوتبال آرژانتین با چهار گل، برترین گلزن تیمش است. آرژانتین موفق شد پاناما را نتیجه پنج بر صفر و  ونزوئلا را چهار بر یک شکست داد. در مقابل، شیلی با پیروزی تاریخی هفت بر صفر برابر مکزیک، پرگل‌ترین بازی را در تاریخ فوتبال خود به ثبت رساند. ادواردو وارگاس، مهاجم شیلی هم با 6 گل در دو بازی، وارد رقابت کسب جایزه برترین گلزن این بازی ها شد.  از سال 2007 که روبینیو 6 گل به ثمر رساند، بازیکنی نتوانسته این رکورد را بشکند.

11 گلی که هائیتی از دو تیم برزیل (7) و اکوادور (4) دریافت کرد، آمار گل‌های به ثمر رسیده را بهتر کرد. در کوپا آمه‌ریکا سال گذشته که در شیلی برگزار شد، 59 گل به ثمر رسید. (میانگین 2.45 گل در هر بازی). در سال 2011 در آرژانتین نیز 54 گل از خط دروازه ها عبور کرد و میانگین 2.25 گل در هر بازی را به ثبت رسید. چهار سال پیش از آن نیز که کوپا آمه‌ریکا در ونزوئلا برگزار شد، 86 گل وارد دروازه تیم‌ها شد که میانگین ( 3.5) گل در هر دیدار برای آن تورنمنت به ثبت رسید. در کوپا آمه‌ریکا 2004 پرو، 78 گل وارد دروازه ها شد اما میانگین گل‌هایش از رقابت های امسال بیشتر بود (3.25). سال 2001 که کلمبیا میزبان بود، 60 گل به ثمر رسید و میانگین گل 2.5 در هر بازی را به وجود آورد.

با چهار دیداری که از کوپا آمه‌ریکا 2016 باقی مانده، ممکن است رکوردی تاریخی از نظر گلزنی در این رقابت ها به ثبت برسد. میانگین شوت‌های به سمت دروازه، 23.8 در هر بازی بوده است و این آمار نشان می دهد بازی‌های باقی مانده نیز پر گل خواهد بود.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس