پس از چند دور مذاکره فشرده میان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) با شرکت هواپیماسازی بویینگ آمریکا سرانجام دو طرف بر سر امضای یک تفاهم‌نامه همکاری به تصمیمی مشترک رسیدند.

به گزارش مشرق، ایران ایر رسما اعلام کرد در پی صدور مجوزهای لازم از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت آمریکا تفاهم‌نامه خرید هواپیما بین هما و کمپانی بویینگ در خردادماه سال جاری امضا شد.

براساس این اطلاعیه، ایران ایر اعلام کرده پس از اجرایی شدن برجام مذاکره خود با شرکت بویینگ را آغاز کرده که با توجه به اراده مدیریت ارشد وزارت راه و شهرسازی این موضوع پس از چند دور مذاکره نهایی شده است.

ورود بویینگ به ایران قطعی شد/ ایران ایر 737 می‌خرد +عکس

پس از سفر نمایندگان بویینگ به ایران و چند دور مذاکره دو طرف بر سر فروش هواپیما به شکل اجاره به شرط تملیک (لیزینگ) به تفاهمی ابتدایی دست یافتند که نهایی‌شدن این قرارداد منوط به اخذ مجوزهای لازم از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت آمریکا خواهد بود.

براساس اعلام ایران ایر، در قالب این تفاهم‌نامه بویینگ تعدادی هواپیما از خانواده نسل جدید 737 و همچنین مدل‌های 300ER و 900 از خانواده بویینگ 777 به ایران خواهد فروخت.

ورود بویینگ به ایران قطعی شد/ ایران ایر 737 می‌خرد +عکس

به گزارش ایسنا، وزیر راه و شهرسازی چند روز قبل رسما اعلام کرده بود مذاکرات ایران با بویینگ به مراحل انتهایی خود نزدیک شده و خبرهای قطعی درباره آن منتشر می‌شود.

گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که ایران حدود 100 فروند هواپیمای مسافرتی از شرکت هواپیماسازی بویینگ آمریکا خریداری خواهد کرد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ناشناس ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
    0 0
    مشرق تو از هم اکنون بلیتو رزرو کردی
  • ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
    0 0
    پس 787 چی ؟؟؟
  • هومن ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
    0 0
    بسیار عالی است
  • هومن ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
    0 0
    بسیار عالی است
  • armin ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    878 خیلی هواپیمای مدرنیه چرا نگرفتن راستی با این قرارد میشه بهتر با ایرباس به توافق رسید چون بازار هواپیما انحصاری نمیشه در ضمن بویینگ خرکارتره نسبت به ایرباس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس