کد خبر 592467
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۳

شاید ابتدا نتوانید باور کنید؛ اما محققان به تازگی ارتباطی قوی میان موهای روی گوش ها با سکته قلبی یافتند.

به گزارش مشرق، این تحقیق به سال 1973 باز می گردد زمانی که یک ژورنال پزشکی انگلیسی، پژوهش دکتر ساندرز فرانک و تیم تحقیقاتی اش را منتشر کرد؛ بنا به نتایج تحقیقات آنها، چین و چروک نرمه گوش که آن را "علامت فرانک" نامیدند، نشان از بیماری عروق کرونر است که حاصل تجمع پلاک ها در رگهاست و از جریان طبیعی خون جلوگیری می کند.

به گزارش پایگاه اینترنتی "شاشه نیوز" به نقل  از "healthylifestar"، این پژوهش برای دانشمندان فقط نقطه آغاز بود؛ در سال 1984 گروهی از پزشکان نیویورک با انتشار مطلبی در همان ژورنال پزشکی، این نظریه را مطرح کردند که موی گوش ارتباطی قوی با بیماری عروق کرونر دارد. در این مطالعه‌ که روی ۴۳ مرد و ۲۰ زن صورت گرفت، ۹۰ درصد از شرکت‌کنندگانی که چین وچروک روی نرمه‌ گوش‌ و مو روی گوش‌شان داشتند، دچار نارسایی قلبی شده بودند.

بنا به گفته این دانشمندان از جمله ریچارد فاگنر از دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون، اگر به مدت طولانی در معرض آندروژن (که در کنار تستوسترون از مهمترین هورمونهای مردانه است) قرار بگیرید، تولید بیش از حد سلول‌های قرمز خون، سبب ایجاد لخته در عروق می‌شود.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
    0 0
    فیلم و بزک بیماری را مردم باور ندارند دست بردارید - حرفه کثیف پزشکی حنایش رنگ ندراد.
  • ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
    0 0
    ژورنال ==مقاله
  • ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
    0 0
    جان حرفه کثیف !حرفه کثیف!از نبی اکرم روایت است که:«العلم علمان علم الادیان و علم الابدان»حال سوال ساده ای از شما اندیشمند کشف نشده دارم بلدی دستهات رو درست بشوری که کثیف نشی عزیز از این به بعد بیمار شده برو سراغ یه حرفه تمیز مثلا بر کارواش تا خوب شی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس