کد خبر 592342
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵

یک شرکت تازه تاسیس عمانی ۷۰ درصد از سهام یک معدن آنتیموان در ایران را خریداری کرد.

به گزارش مشرق به نقل از مسقط دیلی، شرکت تازه تاسیس اوبار ماینینگ اینترنشنال عمان 70 درصد از سهام یک معدن آنتیموان در ایران را خریداری کرده است.

معدن سیرزار در 125 کیلومتری جنوب غرب شهر مشهد واقع شده است. این معدن متعلق به شرکت پارت گوال گیتی مشهد است که در زمینه معدن کاری و خرید و و فروش مواد معدنی و غیرمعدنی تخصص دارد.

پارت گوال از سال 2011 در معادن روی زمین فعالیت دارد و اخیرا فعالیت های معدنی زیرزمینی خود را برای افزایش ظرفیت تولید آغاز کرده است.

بر اساس بیانیه ای که شرکت اوبار منتشر کرده، این قرارداد اخیرا در شهر مشهد به امضای طرفین رسیده است.

احمد الرواحی، رئیس شرکت اوبار و رضا نخعی، مدیرعامل شرکت پارت گوال این موافقتنامه را در حضور سعود احمد البروانی، سفیر عمان در ایرا و دکتر اکبر سیبویه، سفیر فعلی ایران در عمان امضا کردند.

رواحی گفت: «ما متعهد به توسعه متعهدانه دارایی ها و محیط هایی هستیم که در آنها فعالیت می کنیم. یکی از استراتژی های ما حمایت از سیاست دولت عمان برای ایجاد یک قطب فرآوری معدنی در کشور است.»

آلیاژ های آنتیموان در ساخت باتری ها، فلزات با اصطکاک پایین و مواد ضد آتش، شیشه، سفالگری و سرامیک سازی مورد استفاده قرار می گیرد. چین قبلا بیش از 90 درصد آنتیموان دنیا را تامین می کرد. بر اساس اعلام شرکت اوبار، پیش بینی می شود با افزایش جمعیت، رشد تولید خودرو و خانه سازی تقاضا برای اکسید آنتیمون بیشتر شود.

نخعی گفت: «ما از همکاری با شرکت اوبار خشنودیم. آنها مسئول اکتشافات اولیه، مطالعات تحقیقی و نقشه برداری های اقتصادی و ساختاری برای تهیه یک طرح معدن کاری مناسب و مطالعات امکان سنجی برای سرعت بخشیدن به معدن کار خواهند بود.»
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس