کد خبر 591346
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۳:۲۵

غرفه مشاوره حوزه علمیه خراسان با حضور در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن‌کریم خود را در معرض سؤال و پاسخ به شبهات بازدیدکنندگان از نمایشگاه قرار داده است.

به گزارش مشرق، با ورود به نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت و بازدید از غرفه‌ها در سالن فردوسی، غرفه حوزه علمیه خراسان خودنمایی می‌کند هم ازنظر بزرگی فضا و امکانات و هم از نظر تعداد بازدیدکنندگان.

بازدیدکنندگان از نمایشگاه به این غرفه که می‌رسند، ناخودآگاه به درون غرفه کشانده می‌شوند، فضای غرفه در واقع نمایی از حوزه علمیه خراسان در مقیاس کوچک است البته با کمی تفاوت که به قول خودشان دیگر توان ارائه بیش از این را نداشتند.

رونق مشاوره در نمایشگاه قرآن / طلاب و روحانیون خود را در معرض سؤال مردم قرار دهند

به نظر می‌رسد، حوزه علمیه خراسان با تمام نیرو به استقبال یازدهمین نمایشگاه قرآن مشهد آمده و تمام تلاش خود را برای بهترین ارائه در این نمایشگاه انجام داده است، اگرچه کاستی‌هایی در غرفه‌ها به چشم می‌خورد و انتظارات از این مرکز بیشتر است اما نمی‌توان کتمان کرد که بعضی فعالیت‌هایشان به‌حق موردپسند بوده و استقبال مردم نشان از رضایت آن‌ها دارد.

مشاوره در این فضای معنوی از مهم‌ترین بخش‌های مورد استقبال بازدیدکنندگان است و مردم برای کسب درمان‌های معنوی به این مکان روی می‌آورند، عمده پرسش‌های مراجعه‌کنندگان در زمینه‌های تحصیلی، ازدواج، رفع شبهات دینی و اعتقادی، مسائل خانوادگی و رسیدن به شیوه‌های صحیح زندگی است.

مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان باهدف آگاه‌سازی افراد و ترویج زندگی به سبک دینی و اجرای منویات مقام معظم رهبری در رابطه با سبک زندگی اسلامی اقدام به مشاوره در زمینه‌های تربیت فرزند، پزشکی و تغذیه و نیز مشاوره قبل و بعد از ازدواج نموده است.

اگرچه مشاوره‌های حضوری این مرکز مخصوص طلاب و خانواده آن‌هاست اما افراد دیگر نیز می‌توانند خدمات مشاوره رایگان را از طریق صدای مشاور در زمینه‌های مختلف تحصیلی، تربیتی، خانوادگی، زناشویی، انتخاب همسر، مشکلات روانی، جنسی، حقوقی و اجتماعی ‌ دریافت نمایند. همچنین به تماس‌گیرندگان اطلاعات، پیشنهادها و آگاهی‌های لازم توسط پزشکان و مشاوران متخصص ارائه می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر با مسئول اداره مرکز مشاوره معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان گفت‌وگو می‌کنم.

حجت‌الاسلام حسین‌ قربان زاده در ابتدا با بیان اینکه مشاوره یکی از بخش‌های مرکز پاسخگویی به شبهات دینی مرکز حوزه علمیه خراسان است اظهار کرد: عمده‌ترین فعالیت ما حضور کارشناسان متخصص برای ارائه مشاوره‌های خوب است تا سؤالات و شبهات مردم پاسخ داده شود.

وی با تأکید بر اینکه در این مرکز در موضوعاتی چون مشاوره تحصیلی، خانواده و زوج‌درمانی، ازدواج و آمادگی‌های قبل از ازدواج، مهارت‌های همسرداری، روان‌شناسی رشد ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان، مسائل حقوقی، روان‌پزشکی و روان‌درمانی، روان‌شناسی بالینی، پزشکی و تغذیه، مامائی و بهداشت بانوان، مددکاری اجتماعی و برخی موارد دیگر، به طلاب و بستگان درجه‌یک ایشان ارائه مشاوره می‌شود افزود: البته در زمان برپایی نمایشگاه به تمام افراد مشاوره حضوری ارائه می‌شود.

رونق مشاوره در نمایشگاه قرآن / طلاب و روحانیون خود را در معرض سؤال مردم قرار دهند

مسؤول اداره مرکز مشاوره معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان در مورد شیوه‌ خدمات‌دهی این مرکز ابراز کرد: مرکز مشاوره معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان به دو صورت فردی و جمعی آماده خدمت‌رسانی به طلاب و خانواده‌های ایشان است که در حالت اول، طلاب می‌توانند به‌صورت حضوری و تلفنی از نظرات اساتید برجسته و کارشناسان خبره ما در موضوعات گوناگون بهره ببرند.

قربان زاده مشاوره گروهی در موضوعات خاص، کارگاه آموزشی مشاوره‌ای و سلسله جلسات مشاوره‌ای به‌صورت سخنرانی با محوریت سبک زندگی دینی را به‌عنوان خدمات قابل‌ارائه به‌صورت جمعی در این مرکز برشمرد.

وی افزود: سؤالاتی که بیشتر در نمایشگاه‌ها مطرح می‌شود مسائل احکام، اعتقادی، مشاوره، تفسیر، تاریخ، سیاست و خانواده است.

مسؤول اداره مرکز مشاوره معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان در ادامه تخصص، تدین و رازداری را از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاوران حاضر در این غرفه از یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن مشهد عنوان کرد و گفت: این ظرفیت عظیم و ارتباط عمیق مردم که در قالب صحبت‌های چهره به چهره تبلور پیدا کرده است، نشان می‌دهد که همچنان اگر طلاب و روحانیون و عالمان دینی خود را در معرض سؤال مردم قرار دهند، این اقشار مختلف مردم هستند که با هر عقیده و بینشی، به سراغ آن‌ها می‌روند و باجان و دل به دیدگاه دینی گوش فرا می‌دهند.

غرفه مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان همه‌روزه هم‌زمان با برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن مشهد از ساعت 18 تا 23 پذیرای مخاطبان و علاقه‌مندان است؛ تمامی مشاوره‌های ارائه‌شده برای افراد به هر میزان رایگان است.

============

گزارش از: مریم ادبی

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس