کد خبر 59120
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۳

با چند ترفند ساده می توان فضای خانه را معطر و خوش بو کرد بدون آنکه از ترکیبات شیمیایی استفاده کنیم.

به گزارش گروه خواندنیهای مشرق، با توجه به نقش حس بویایی، تاثیری که خانه تمیز و معطر در سلامت فکری و جسمی ما دارد بر کسی پوشیده نیست. هر انسانی به صورت غریزی طبیعت را دوست دارد و استشمام بوی خوب طبیعت به او ارامش می دهد.

با چند ترفند ساده زیر می توانید فضای خانه را معطر و خوش بو کرد.

1- با ترکیب مساوی آب لیمو و آب و ریختن آنها در یک اسپری تمیز و خالی، می توانید یک یا دو بار در هفته برای ایجاد رایحه خوش در منزل آن را در فضای خانه پراکنده کنید و یا در هنگام پخت و پز برای رهایی بوی زننده بعضی غذاها از آن استفاده کنید.

 

2-کمی دارچین، میخک، زنجبیل تازه و سبزی های معطر را داخل کمی آب ریخته و حرارت دهید. برای آن که رایحه خنک و تابستانی داشته باشد چند برگ نعنا نیز به آن اضافه کنید. بعد از آن که مخلوط کمی جوشید، حرارت را کم کنید. بخار حاصل از این ترکیبات فضای خانه را خوش بو می کند.

 

3-برای معطر کردن فوری اتاق ها، گلوله های پنبه را داخل وانیل یا اسانس دلخواه فرو ببرید. آنها را داخل ظرفی زیبا قرار داده و در هر کجای خانه که مایل بودید قرار دهید. این رایحه احساس آرامش بخشی به افراد منزل منتقل می کند.

 

4- هر درخت اکسیژن لازم برای دو نفر را تامین می کند. طبق تحقیقات به عمل آمده گیاهان آپارتمانی به دفع سموم خطرناک داخل خانه کمک می کنند. به طور کلی کیفیت هوای خانه به دلیل وجود دودهای دسته دوم نظیر دود شومینه یا بخاری و یا مواد شیمیایی تولید شده از برخی لوازم خانگی، تا حدی خطرناک بوده و برای در امان ماندن از این خطرات، ضرورت نگهداری متوسط  15 گیاه در منزل توسط کارشناسان زیست محیطی پیشنهاد می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس