رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان تهران گفت: امروز شاهد موج واردات میوه هستیم و دولت باید با واردات و قاچاق میوه برخورد جدی کند.

به گزارش مشرق، حسین مهاجرانی در مورد وضع بازار میوه و تره‌بار اظهار داشت: بازار میوه و تره‌بار در سال 95، دوران شگفت‌زدگی را سپری کرد.

وی تصریح کرد: قیمت میوه در سال 95 افت بسیار زیادی داشت و در تاریخ بازار میوه و تره‌بار این درصد کاهش قیمت میوه بی‌سابقه بود.

مهاجرانی با تأکید بر اینکه با وجود بارش‌های شدید و سیل در بیشتر مناطق کشور در فصل بهار، خوشبختانه درصد کمی از تولیدات کشاورزی در کشور تخریب شده است، اضافه کرد: سال پرباری را پیش رو داریم.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان تهران با اشاره به اینکه محصولات شهریار در استان تهران اندوخته شش ماهه برای تأمین بازار میوه و تره‌بار کشور در آینده است، اظهار داشت: شهریار از قطب‌های مهم در تولید محصولات کشاورزی نه‌تنها در استان تهران، بلکه در کشور محسوب می‌شود.

مهاجرانی شهریار، ساوه و اسلام‌شهر را در کنار فیروزکوه و دماوند از پایگاه‌های تولید محصولات کشاورزی و تأمین‌کننده نیاز بازار معرفی و تصریح کرد: سیب منطقه جابان در شهرستان دماوند برند کشوری است؛ ولی متأسفانه این اندوخته در حاشیه قرار دارد.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان تهران واردات میوه خارجی و قاچاق میوه را سمی کشنده برای تولید داخلی دانست و اضافه کرد: از نمونه‌های بارز این امر، فدا شدن سیب دماوند به خاطر واردات سیب فرانسوی است؛ در صورتی که کیفیت سیب دماوند قابل قیاس با سیب فرانسه نیست.

مهاجرانی اظهار داشت: متأسفانه هنوز شاهد موج واردات میوه خارجی و قاچاق آن در داخل کشور و تزریق به بازار داخلی و منزوی شدن تولید ملی هستیم و دولت باید برخورد جدی با این پدیده داشته باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    البته شما هم که خیلی ناراحت هستی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس