کد خبر 590238
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۷

نخستین خبر حضور امیر نوری در فلوجه زمانی منتشر شد که او تصویری از خودش را در صفحه اینستاگرامش قرار داد و در حالی که در کنار پلی ایستاده بود نقل کرد که این پل تا چند روز قبل تحت تسلط نیروهای داعش بوده و اما حالا آزاد شده و به محل ماهیگیری بچه‌های مسلمان مدافع حرم شده است.

به گزارش مشرق، روزنامه صبح نو نوشت: نوری به موازات حضورش در تلویزیون در فیلم‌های سینمایی هم به ایفای نقش‌های مکملی می‌پرداخت که نیاز به قدری نمک و شیطنت تیپیکال داشتند. از «بدون شرح» تا «خوش‌رکاب» و از «موج و صخره» تا «معراجی‌ها» که نوری در آنها بدون تفاوت محسوس مشغول اجرای همان کاراکتر و نقش همیشگی بود. فردی تپل با طنزی بانمک که رفتارها و گفتارش، لبخند را مهمان مخاطبان می‌کند. کارگردانانی که جنس کار او را می‌شناسند هم می‌کوشند با واداشتنش در مسیر بداهه‌گویی لحظات مفرحی را برای اثرشان خلق کنند.

همین شمایل تیپیکال است که باعث می‌شود وقتی امیر نوری وارد سینما می‌شود و حتی در تجربه‌ای مانند «دایره زنگی» که توجه منتقدان را برمی‌انگیزد، چیزی ورای همان تصویر تیپیکال ندارد.

شوخی یا جدی؟

فلوجه شهری تاریخی است در استان انبار عراق در ۶۹ کیلومتری غرب بغداد و در کرانه رود فرات که در ماه‌های اخیر، نامش به دلیل درگیری‌های سنگین با تروریست‌های تکفیری و نیروهای داعش بر سر زبان‌ها افتاده است.

هرچند ارتش عراق و نیروهای مردمی، این شهر را محاصره کرده و خیابان به خیابان مشغول پاکسازی آن هستند اما با این حال، آزادسازی کامل آن به کندی پیش می‌رود.

نخستین خبر حضور امیر نوری در فلوجه زمانی منتشر شد که او تصویری از خودش را در صفحه اینستاگرامش قرار داد و در حالی که در کنار پلی ایستاده بود نقل کرد که این پل تا چند روز قبل تحت تسلط نیروهای داعش بوده و اما حالا آزاد شده و به محل ماهیگیری بچه‌های مسلمان مدافع حرم شده است.

امیر نوری در فلوجه چه می‌کند؟

نوری در این متن این عبارت را هم ذکر کره که «اگر شهید شدیم نگید پول گرفتن رفتن»؛ جمله‌ای که در نگارش آن مثل همیشه قدری از آن نمک همیشگی نوری وجود داشت. همین مساله هم باعث شد که بسیاری گمان کنند نوری باز هم شوخی‌اش گرفته و احتمالاً این تصویر، حضور او در پشت صحنه یکی از آثارش در فلوجه است.

همین گمانه‌زنی بود که باعث شد نوری چند روز بعد مجددا متنی اجتماعی منتشر کرده و بنویسد: «من نه به خاطر عراق، نه سوریه، نه پول، نه عکس، نه کار، نه مطرح کردن خودم، نه برای سیاست، نه تبلیغات، نه یخچال، نه کولر نه... فقط فقط به خاطر ایران و مردمم آمدم، آمدم که از طرف مردم به مدافعان خسته نباشید بگم و دستشونو ببوسم.»

تصویری که این بار به این متن ضمیمه شده بود، امیر نوری را در کنار علی مشهدی، استندآپ‌کمدین حاضر در فصل قبل «خندوانه» نشان می‌داد. این بار شایعات بر این مبنا شکل گرفت که نوری به همراه مشهدی به فلوجه رفته است. در ادامه اما امیر نوری این شایعه را تکذیب کرد و در شرح این تصویر نوشت: «آن عکس برای این سفر نیست، برای نمایشگاه کتاب غرفه مدافعان حرم بود و آقای مسعودی در این سفر نیستند.»

آیا واقعاً در فلوجه است؟

امیر نوری اخیراً یک فایل تصویری از حضور خودش در کنار ادوات زرهی مدافعان حرم را هم منتشر کرده است و باز هم با لحنی که شوخی و جدی‌اش مشخص نیست نوشته: «درسته مدافع خوبی نبودم اما هافبک خوبی هستم. امروز یه توپ زدم ده کیلومتر اونورتر. همین الان از رئال مادرید پیشنهاد دارم.» همین لحن شوخ‌طبعانه این بازیگر بود که باز موجب شد دوباره این شایعه شکل بگیرد که او در حال امتداد دادن به یک بازی خبری و شوخی با مخاطبانش است. آیا امیر نوری به مدافعان حرم پیوسته است؟ آیا او واقعاً در فلوجه است؟ آیا او در حال مبارزه در خط مقدم است؟ آیا امیر نوری در حال ایفای نقش در فیلمی است که داستانش با محوریت مدافعان حرم می‌گذرد؟

کمی عقب تر از خط مقدم

پیگیری‌ها حکایت از آن دارد که امیر نوری نه در پشت صحنه یک فیلم است و نه برای بازی در اثر سینمایی یا مستند به فلوجه رفته است. او صرفا در این منطقه حضور یافته تا با حال و هوای زندگی رزمندگان مدافع حرم آشنا شود.

یکی از کارگردانان سینمای ایران که از دوستان نزدیک امیر نوری است با تایید حضور نوری در فلوجه گفت: «نوری شخصیتی ماجراجو دارد و همین ماجراجویی او را به فلوجه کشانده است. امیر نوری الان در فلوجه است واین کار را شخص خودش انجام داده و نه در قالب یک گروه فرهنگی یا سینمایی. او کنجکاو بود بفهمد در پشت صحنه نبرد علیه داعش چه می‌گذرد این شد که مدافعان حرم پیوست.

این کارگردان درباره موقعیت جغرافیایی محل حضور نوری بیان داشت: تا آنجا که من می‌دانم وی در خط مقدم نیست و صرفا توپخانه و ادوات زرهی را همراهی می‌کند. مکانی که از نظر جغرافیایی در خط مقدم نبرد با تکفیری‌ها نیست اما فاصله زیادی هم ندارد.

این ها نقل قول یکی از نزدیکان نوری است برای آشکار شدن تمام واقعیت باید صبر کرد تا چند روزی بگذرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    0 0
    ان‌شاالله‌شهید‌میشه
  • ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    0 0
    عجب مردم نیت سنج شده اند
  • ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    0 0
    بازم خیلی جیگر می خواد!!! بعضی از هم صنفهای نوری یا حتی غیر آن وقتی اسم داعش میاد شلوارشونو خیس می کنند! خدا به همراش.
  • علی ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    0 0
    بیا برو دنبال کارت ....................
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    0 0
    بازهم دمش گرم که رفته
  • 182 ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    0 0
    به هر حال در کارش هم بی تاثیر نیست بالا خره میگه چندوقت را در فلوجه بودم .
  • محسن از نصف جهان ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    1 0
    امان از بیکاری
  • ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    0 0
    خجالت بکش آقای از خود راضی نصف جهانی
  • ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    0 0
    عادت کردی مزخرف بگی...همیشه اومدی مثل قاشق نشسته پریدی وسط
  • ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    0 0
    شما خودتون حاضرید برید رو کارتون تاثیر بذاره؟
  • ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    0 0
    هر کس از ظن خود شد یار من ......یا کافر همه را به کیش خویش پندارد
  • کیا ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    0 0
    مشرق- علی‌ بن عیسی از ایوب بن یحیی از امام موسی‌بن‌جعفر‌ علیه السلام روایت می‌کند که آن حضرت فرمودند: مردی از اهل قم مردم را به سوی حق دعوت می‌کند و قومی گرداگرد او جمع می‌شوند به صلابت پاره‌های فولاد، تند بادها آنان را به‌ لرزه درنمي‌آورد و از جنگ خسته نمی‌شوند و ترس به خود راه نمی‌دهند و بر خدا توکل می کنند و سرانجام، پیروزی از آن متقین است. متن حدیث: عَنْ عَلِیِّ بْنِ عِیسَى عَنْ أَیُّوبَ بْنِ یَحْیَى الْجَنْدَلِ عَنْ أَبِی الْحَسَنِ الْأَوَّلِ (ع) قَالَ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ قُمَّ یَدْعُو النَّاسَ إِلَى الْحَقِّ یَجْتَمِعُ مَعَهُ قَوْمٌ كَزُبَرِ الْحَدِیدِ لَا تُزِلُّهُمُ الرِّیَاحُ الْعَوَاصِفُ وَ لَا یَمَلُّونَ مِنَ الْحَرَبِ وَ لَا یَجْبُنُونَ وَ عَلَى اللَّهِ یَتَوَكَّلُونَ وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِین. «بحار الانوار، ج 60، ص216»
  • محسن از اصفهان ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    0 0
    من توی این وضعیت عراق با تمام ادعای شیعه بودن و اطلاع از احادیثی که رفتن به کربلا را در هر شرایطی توصیه نموده اند، جرات رفتن به زیارت را ندارم. افرادی که برای دفاع از عقاید خود، کشور و مردم برای مبارزه با تکفیری ها می روند به عراق یا سوریه واقعا شجاع هستند. از هر صنف شغلی و اجتماعی که باشند.
  • خودم ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    0 1
    بچه که بودم همیشه با دیدن تصاویر فلسطین از رسانه ی ملی به خودم می گفتم وقتی بزرگ شدم می رم مث فلسطینی ها بجنگم ... اصلن تمام عشقم به اون سنگ هایی بود که مثل توپ به سمت صهیونیست ها پرتاپ می شد .. و .. و حالا به بیست و اندی سال رسیدم و همچنان دوس دارم که روزی به این مناطق برسم ... ! حقیقتن من همیشه حسرت می خورم به حال کسانی که می رن مناطق مختلف سوریه ... چند وقت پیش داشتم فکر می کردم برم دنبالش ببینم اصلن به خانوم ها اجازه ی رفتن می دهند یا نه ... ! حالا به خانوم ها اجازه ی رفتن خواهند داد یا نه .. ؟! اگر که اجازه ندهند از خانوم بودن خودم شرمنده خواهم شد .... !
  • سربدار ایذه ای ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    0 0
    بیاییم ذهنمون از این مسائل حاشیه ای پاک کنیم . امیر نوری خسته نباشی دلاور.
  • ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    0 0
    خدا به همراهت مرد
  • ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    0 0
    یه دونه ای امیر جان
  • ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    0 0
    خدا قوت برادر چشم دشمنات کور
  • ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    0 0
    دمش گرم
  • ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    0 0
    خدا قوت مرد
  • محسن از نصف جهان ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    ما دیگه متمدن شذیم از چنگال استفاده میکنیم
  • قاصدک ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    همین که رفته اونجا خودش خیلیه ؛ خیلیا ادعا دارن ولی جرئت رفتن رو ندارن ؛ خدا پشت و پناهت ایرانی
  • ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    آقا امیرخدا حفظت کنه وچشم دشمنانت کور، همین که نشون دادی توصف دشمن نیستی خیلی کاربزرگیه وبه قول یکی ازشهدتوقتی طبل جنگ به صدا درمیاد مرد ازنامرد تشخیص داده میشه
  • فاطمه ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    والا اگه تمدن این طرز فکر شماست که ما از همه بی تمدن تریم.. خجالت داره بخدا
  • فاطمه ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    احسنت
  • حسن شیرازی ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
    0 0
    منم بیکارم ولی عمراً برم فلوجه با داعش بجنگم. آخه حالشو ندارم. تو که بیکاری چرا نمیری؟
  • حصین ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
    0 0
    امیرجان خیلی دلاوری ب مولا
  • ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
    0 0
    به این قشر از مردم باید افتخار کرد واقعا ایول داره...خدا پشت و پناهت امیر آقا
  • رضاازشهرری ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
    0 0
    امیرجان احسنت به شجاعت ومردونگی توبزرگ مردایرانی خدابه همرات
  • امیر ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    پرچم هنرمندها رو بردی بالا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس