کد خبر 590136
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹

رئیس کل بانک مرکزی با تأکید بر اینکه ۸۰۰ هزار میلیارد تومان کل سپرده‌های نظام بانکی است گفت: ۵۰ درصد دارایی‌های نظام بانکی کشور دچار انجماد است.

به گزارش مشرق، ولی الله سیف در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز که بعد از ظهر چهارشنبه در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه سال جاری از ویژگی های خاص و منحصر بفردی برخوردار است، بر ضرورت ایجاد تحرک در اقتصاد و تولید کشور تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه نظام بانکی احساس مسئولیت جدی می کند و با تمام توان وارد صحنه شده است، گفت: نظام بانکی مشکلات ساختاری ناشی از مسائل انباشته شده در دو سه دهه اخیر را به دوش می کشد وقتی گفته می شود.

سیف در ادامه با اشاره به اینکه ۵۰ درصد دارایی های نظام بانکی دچار انجماد است، گفت: این مسئله بدان معنا است که از ۵۰ درصدی که استفاده می کنیم هزینه ۵۰ درصد مابقی تحمیل می کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: در این فضای ایجاد شده امیدواریم با تدبیر و نگاه کارشناسی بتوانیم منابع را جمع آوری کرده تا در اقتصاد کلان کشور تحرک ایجاد شده و منجر به رشد اقتصادی و توسعه شود.

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه ۸۰۰ هزار میلیارد تومان کل سپرده های نظام بانکی است، گفت: سال گذشته ۴۱۷ هزار میلیارد تومان حجم کل تسهیلات پرداختی بوده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس