کد خبر 589850
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲

روسیه اعلام کرد اقداماتی متقابل در برابر طرح ناتو برای استقرار چهار گردان نزدیک مرزهای این کشور (لهستان و حوزه بالتیک) انجام خواهد داد.

 به گزارش مشرق، «ولادیمیر کومویدوف» رئیس کمیته دفاعی دوماروسیه، در مصاحبه با اینترفکس گفت: قطعا ما مرعوب چهار گردان نخواهیم شد. از آنجایی که ارتش ما در حال حاضر متفاوت از آن چیزی است که ۲۰ سال پیش بود، این نیروها هیچ خطری برای روسیه ندارند.

وی ضمن هشدار درباره افزایش حضور نظامی ناتو در مرزهای روسیه افزود: اقدامات متقابلی که ما متعهد شده ایم، همانطور که آن را برای همه شرکایمان از همان آغاز روشن کردیم؛ در حال حاضر در دست انجام است و این روند ادامه خواهد داشت.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو، روز دوشنبه گفته بود این سازمان در راستای تقویت توان دفاعی خود در مقابل روسیه طی روزهای آتی بر سر اعزام چهار گردان از نیروهای چند ملیتی به کشورهای حوزه بالتیک و لهستان توافق خواهد کرد. استونی، لتونی، لیتوانی [در همسایگی روسیه] و لهستان چهار عضو ناتو هستند که بیش از دیگران تهدید روسیه را احساس می کنند که مواضع هر یک با استقرار یک گردان چند ملیتی قوی، تقویت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت فرماندهی این گردان‌ها به عهده فرماند‎هان نظامی ناتو خواهد بود، گفت: این اقدام حاوی این پیام روشن است که ناتو آماده دفاع از هریک از متحدان خود است.

روابط مسکو و ناتو از سال ۲۰۱۴ در پی اختلاف نظر بر سر بحران اوکراین تیره شده است.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس